HKPRO Forums banner

45 Super in een HK45?

32K views 23 replies 15 participants last post by  buddymiller  
#1 ·
Ik wil graag horen over uw ervaring als u 45 super heeft afgevuurd in een HK45. Niet in een USP, Mark 23 of een ander wapen dan een full-size HK45.
Ik ben niet van plan om veel te schieten. Ik wil gewoon wat laden en een paar keer schieten. Dan neem ik ze mee op jacht.

#7 ·
Ik heb bescheiden hoeveelheden van de Underwood Lehigh xtreme Penetrator .45 Super-lading in meerdere HK45- en HK45C-pistolen afgevuurd zonder problemen. Ik heb problemen gehad met Super-munitie in de USP 45 Compact. En natuurlijk werkt het in de USP 45 FS.
Mag ik vragen wat voor problemen u bent tegengekomen met 45 Super in de USP 45 Compact?

Bedankt bij voorbaat.

#4 ·
Ik ben geen expert, maar alles wat ik (hier) heb gelezen, geeft aan dat het pistool het aankan. Dat gezegd hebbende, ik zou waarschijnlijk geen 2- of 3-daagse cursus volgen en in één keer 1000 patronen door de loop jagen....

#13 ·
Het is een paar jaar geleden, maar ik herinner me dat de blokkades met de Buffalo Bore FMJ .45 Super-lading waren, wat mijn favoriete lading in Super voor HK-pistolen was, voordat ik overstapte op de Underwood Lehigh xtreme penetrator-lading. Die Buffalo Bore-lading werkte in alle USP FS- en HK45C-pistolen die ik heb getest.

#15 ·
Ik schoot .45 Super in mijn HK45CT. Ik schoot er een hert mee neer op ongeveer 60-70 meter afstand. Het viel direct neer waar het stond, met een zuivere schot door zijn hart en longen.

Het was 230gr Underwood 45 super munitie.

Ik oefende met deze munitie op 50-80 meter met een kartonnen herten doelwit, voor het geval ik met zo'n moeilijke schot geconfronteerd zou worden.

Ik richtte net achter de nek en net onder de rand van zijn rug. De kogel daalde misschien 6-8” en ging er recht doorheen.

Het pistool kon het prima aan! Het hert echter niet lol.

Volgend jaar zal ik dit doen met een demper, zodra deze terug is. We kunnen in NC met dempers jagen. Zou leuk moeten zijn.

#16 ·
Ik heb .45 Super geschoten in mijn HK45CT. Ik heb er een hert mee neergehaald op ongeveer 60-70 meter afstand. Het viel direct neer waar het stond, met een zuivere schot door zijn hart en longen.

Het was 230gr Underwood 45 super munitie.

Ik heb met deze munitie geoefend op 50-80 meter met een kartonnen herten doelwit, voor het geval ik met zo'n moeilijke schot geconfronteerd zou worden.

Ik richtte net achter de nek en net onder de rand van zijn rug. De kogel daalde misschien 6-8” en ging er dwars doorheen.

Het pistool kon het prima aan! Het hert echter niet lol.

Volgend jaar ga ik dit doen met een demper, zodra die terug is. We kunnen in NC met dempers jagen. Moet leuk worden.
Ik heb een HK45CT en ik ben van plan om 45 Super te gebruiken voor de jacht, vergelijkbaar met uw toepassing. Ik was echter op zoek naar een sterkere terugslagveer, want ik heb gelezen dat er bezorgdheid kan zijn over het schieten van zulke hogedrukpatronen zonder. Heeft u negatieve bijwerkingen ervaren van de hogere drukpuntpatronen?

#17 ·
Ik heb geen echte ervaring met het schieten van 45 Super in een HK45, maar als je teruggaat naar de HK45 Operators Manual, lijkt het erop dat de HK45 het aankan. Het volgende is gekopieerd uit de HK Operators Manual. Het is van toepassing op zowel de HK45 als de HK45C. Van wat ik heb gezien, zou de +P+ aanduiding de 45 Super moeten dekken.

OPMERKING: Momenteel zijn er geen bekende .45 ACP-munitietypes die niet compatibel zijn met de HK45-pistolen, met uitzondering van enkele lichte, wedstrijdgrade wadcutter-ladingen die onvoldoende terugslagimpuls leveren om de HK45 betrouwbaar te laten functioneren. Alle HK45-pistolen zijn goedgekeurd voor gebruik met +P- en +P+-munitie. Het gebruik van +P- en +P+-munitie versnelt de slijtage en vermindert de levensduur van de componenten van elk pistool, inclusief de HK45.

#18 ·
Ik ben niet afkerig van terugslag, 44 mag geen probleem, dat is te verwachten. Maar alles wat ik kan melden is dat ik laatst Lawman 200gr+P fmj door mijn USP 45c heb afgevuurd en het was een zeer zware terugslag, geen pretje en ik zal het nooit meer met die pistool doen, just sayin.......

#22 ·
Ik zal mijn duit in het zakje doen. Ik heb vandaag wat 45 super door mijn full size HK45 gejaagd. Specifiek, twee patronen van Double Tap's 185 grain 450 SMC (hetzelfde als 45 Super voor alle doeleinden - het is een marketingnaam). Ik heb twee 45 supers, twee 45 +p's (ook 185 grain) en 6 230 grain hardballs in het magazijn gedaan. Ik wilde het verschil in "gevoel" testen. Zoals je weet als je er een hebt geschoten, zijn de 230 grainers als 9mm's. De +P's waren wat steviger, maar niet slecht. De 45 Supers hadden wat echte oomph, maar het was niet onaangenaam. Ik ben niet van plan om een enorme hoeveelheid 45 Super door mijn HK45 te schieten, maar gebaseerd op deze zeer subjectieve "test" blijft het een gevechts-controleerbaar pistool met de stevigere patronen. Ze zullen geweldige hiking/back country ladingen maken. Ik ben van plan om verschillende ladingen en combinaties in het pistool te blijven proberen. Waarschijnlijk wat Underwood of Buffalo Bore als volgende.

#23 ·
Ik heb super door de mijne laten lopen en het was nooit betrouwbaar. Underwood 45 Super in een toen nieuwe HK45. Constante voedingsproblemen. Ik heb de originele hamerveer teruggeplaatst om meer weerstand toe te voegen. Niet goed. Ik heb al mijn magazijnveren vervangen door Wolff extra sterke veren, gewoon omdat, dat hielp ook niet. Dat is een paar jaar geleden. Voor mij... was de slede snelheid te snel. Alsof de volgende patroon niet snel genoeg zou worden aangeboden en de neus naar beneden zou gaan, of soms de neus omhoog. Zoals elke 2-3 patronen. Volledig onbetrouwbaar. Jammer, want anderen lijken geen probleem te hebben. Ik hou van 45 super, een redelijke patroon. Het kan me niet schelen of iemand zegt dat het zal schieten, om dat soort kracht te verhogen, moet je een sterkere terugslagveer gebruiken... en we weten allemaal dat er geen sterkere terugslagveren zijn voor de HK45.

Ik ben zeker geĂŻnteresseerd als die er zijn. Ik heb bij Wolff gekeken, ik denk dat ik andere platte veren kan gebruiken als ik mijn staaf uit elkaar wil halen, maar ik heb het nooit echt willen testen.

#24 · (Edited)
Een ding dat ik moet opmerken: Double Tap adverteert hun 450 SMC als geschikt voor een pistool van volledige grootte met een +p-classificatie/veer.

Ik koos Double Tap om mee te beginnen omdat het bovenaan de +P+-ladder/eerste trede van de 450 SMC-ladder lijkt te staan. Voor mij past het bij mijn doelen - al het andere dat ik test, zou slechts nieuwsgierigheid zijn.

Ik denk dat 45 Super voor de meeste gevechtsdoeleinden te veel is. Een goede 45-kogel naar keuze heeft meer dan een eeuw achter zich. Maar als ik de woestijn of bergen in ga, brengt het mijn HK45 in 10 mm-gebied. Dat is alles wat ik nodig heb.

FWIW - Ik postte vroeger als Buddy10mm, maar ik ben mijn wachtwoord kwijtgeraakt en de e-mail die ik gebruikte om dat account aan te maken, is van een baan die ik niet meer heb.