HKPRO Forums banner

5.56 Nato in .223 G93?

3.3K views 8 replies 7 participants last post by  vfrday  
#1 ·
Kan 5,56 NAVO-munitie worden gebruikt in een G93 gemarkeerd met Cal.223?
Bedankt,

#2 ·
Mijn 53K, 53 en 33 lijken het niet erg te vinden...

#4 ·
Bedankt Tony
De loopmarkering is IB P en op de flare bij de kamerbody staat J 1 gestempeld. Op de magazijnbehuizing staat Cal .223.
Het kleine rode handboek dat bij het geweer zat, zegt cal. .223.
Het 1999 HK Rifle Armorer's Manual dat ik onlangs kocht, heeft op pagina 7 de specificaties voor HK93 die 5,56 mm kaliber aangeven.
Dus ik krijg twee verschillende antwoorden van het handboek en de handleiding van de fabrikant!
Ik ben nieuw met het geweer en wil geen fout maken, en heb gelezen dat het voordat je 5,56 in een geweer met de markering .223 invoert, nodig is om van de fabrikant te weten te komen of de kamer het aankan.

Ben

#6 ·
De buitenafmetingen van 223 en 5,56 zijn hetzelfde, alleen omdat iets in de kamer past, wil nog niet zeggen dat het veilig is. De markeringen op het magazijn betekenen ook niets. Als je geen kaliber of een soort indicator op de loop kunt vinden en je twijfelt, kun je het het beste naar een gekwalificeerde wapensmid brengen.

#7 ·
Ik dacht altijd dat de fabrieksloop die op HK91's en 93's werden gemonteerd, dezelfde waren als die gebruikt werden op de G3 en HK33, en eigenlijk gekamerd waren voor de militaire kalibers, ongeacht het feit dat HK de commerciële kaliberaanduiding op de ontvanger gebruikte.