HKPRO Forums banner

Een verhaal van twee P7M13's - Originele H&K en bijgewerkt model

5.2K views 40 replies 17 participants last post by  German  
#1 · (Edited)
Ik bereid de P7M13's voor sinds eerder dit jaar om eventuele wijzigingen af te ronden voordat we overgaan tot machinale bewerking. Net als bij de Titanium-framed P7-run eerder dit jaar, begon dit met kleine aanpassingen aan de trekkerbeugel en de toevoeging van een picatinny rail. De fabriekstrekkerbeugel op de P7M-serie is te groot om een praktische lengte van een picatinny rail te monteren, zelfs voor een compacte lamp, dus deze moet worden ingekort om zelfs een compacte lamp zoals een Surefire XSC of Streamlight TLR7 te kunnen monteren.

Er zijn verschillende 3D-modellen gemaakt om de afmetingen etc. te controleren.

Image

Image

Image

Ik heb ook geprobeerd titanium 3D te printen en vervolgens nabehandelingen met elektropolijsten te doen om te zien of dat een optie was

Image

Image

Na verschillende iteraties op het model waren er nog steeds een paar problemen die inherent waren aan de M13 die mijn model deelde:

1 - Blokkerige grip - zelfs met de bijgewerkte checkering op de backstrap en verschillende iteraties van een milde tot gematigde beavertails, was de grip niet erg comfortabel. De totale dikte was hetzelfde, evenals de kromming van de backstrap.

Breedte van de originele H&K is 33 mm ter referentie.

2 - Zelfde gascilindergebied - aanzienlijke hoeveelheid metaal in het gascilinderhulsgebied, wat resulteert in dezelfde hitteproblemen die worden gedeeld met de fabriek M13.

Ik heb behoorlijk wat tijd besteed aan het aanpakken van de twee bovenstaande problemen, evenals het algemene gewicht van de M13.

Het resultaat was de vergelijking die je hieronder van de twee modellen zult zien:

Image

Image

Image

Ik heb eerder dit jaar mijn aangepaste run van 7068 aluminium ontvangen, dus het is tijd voor een prototype:
Image

Attachments

#4 ·
Interessante afwerking op het geprinte prototype.
Zou het sterk genoeg zijn om te vullen met onderdelen om te gebruiken voor de praktijk van demontage en montage, in plaats van een "echte" M13?
Er kan wat droge montage worden gedaan, maar lopen en andere perspassing onderdelen kunnen zeker niet worden getest op de polymeer prints.

#5 ·
Ik zou geïnteresseerd zijn in het kopen (na 1 januari) van een geprint frame om te oefenen met het verwijderen en vervangen van dingen zoals de trekkergroep en de andere assemblages als het geschikt zou zijn. Minder slijtage aan mijn pistool en waarschijnlijk goedkoper dan een andere P7...

#14 ·
Het lijkt erop dat u dit project goed aan het uitvoeren bent. Als alles volgens plan verloopt, wat de 64K-vraag is bij elk complex project als dit, enig idee wanneer u een pre-productierun zou kunnen starten? Dat aluminium frame kan ook nog andere eigenschappen hebben waarin u geïnteresseerd bent? Ik vermeld dit alleen maar omdat u alle bases lijkt te dekken in uw keuze van materialen en afwerkingen tijdens dit proces. Ga zo door (y)

#16 ·
Het lijkt erop dat je dit project goed aan het uitvoeren bent. Als alles volgens plan verloopt, wat de 64K-vraag is bij elk complex project als dit, heb je dan enig idee wanneer je zou kunnen beginnen met een pre-productierun? Dat aluminium frame kan ook nog andere eigenschappen hebben waarin je geïnteresseerd bent? Ik vermeld dit alleen maar omdat je alle bases lijkt te dekken in je materiaalkeuze en afwerking tijdens dit proces. Ga zo door (y)
Ik zou dit kwartaal alle pre-productieprototypes af moeten hebben, gevolgd door volledige tests en dan productie in Q1.

De 7068-legering is extreem sterk met behoud van het lichte gewicht van aluminium. De modellering en het doel is om een ​​zeer lichtgewicht frame te hebben dat warmte goed afvoert. De kers op de taart is om een ​​betere grip te hebben, zodat je een M13 kunt hebben die dunner is dan een P7M8 met de grepen erop, lichter dan een P7M8 en met een veel betere warmteafvoer.

#18 ·
Ik heb de P7M13's sinds begin dit jaar voorbereid om eventuele wijzigingen te finaliseren voordat we overgaan op machinale bewerking. Net als bij de Titanium-framed P7-run eerder dit jaar, begon dit met kleine aanpassingen aan de trekkerbeugel en de toevoeging van een picatinny rail. De fabriekstrekkerbeugel op de P7M-serie is te groot om een praktische lengte van een picatinny rail te monteren, zelfs voor een compacte lamp, dus deze moet worden ingekort om zelfs een compacte lamp zoals een Surefire XSC of Streamlight TLR7 te kunnen monteren.

Er zijn verschillende 3D-modellen gemaakt om de afmetingen etc. te controleren.

View attachment 446443
View attachment 446442

View attachment 446432

Ik heb ook geprobeerd titanium 3D te printen en vervolgens nabehandelingen met elektropolijsten te doen om te zien of dat een route was

View attachment 446649
View attachment 446647

Na verschillende iteraties op het model waren er nog steeds een paar problemen die inherent waren aan de M13 die mijn model deelde:

1 - Blokkerige grip - zelfs met de bijgewerkte checkering op de backstrap en verschillende iteraties van een milde tot matige beavertails, was de grip niet erg comfortabel. De totale dikte was hetzelfde, evenals de kromming van de backstrap.

Breedte van de originele H&K is 33 mm ter referentie.

2 - Zelfde gascilindergebied - aanzienlijke hoeveelheid metaal in het gascilinderhulsgebied, wat resulteerde in dezelfde hitteproblemen die werden gedeeld met de fabriek M13.

Ik heb behoorlijk wat tijd besteed aan het aanpakken van de twee bovenstaande problemen, evenals het algemene gewicht van de M13.

Het resultaat was de vergelijking die je hieronder van de twee modellen zult zien:

View attachment 446434
View attachment 446435
View attachment 446433

Ik heb begin dit jaar mijn aangepaste run van 7068 aluminium ontvangen, dus het is tijd voor een prototype:
View attachment 446444
De meeste 3D-prints zijn niet zo sterk als frezen of zelfs gieten. Beter titanium printen is echter in aantocht, en mogelijk zijn de apparatuur en zelfs franchises beschikbaar:
Ik zou liever iets meer betalen en laten frezen, totdat 3D-printen beter is.
Het frame ziet er geweldig uit en lijkt de grip problemen aan te pakken.
Ik vind het fijn dat er een redelijk volledige rail op zit. Er zijn veel dingen die je met drie tanden kunt doen. Ik denk dat dit de hitteproblemen zou kunnen beïnvloeden, aangezien de wijsvinger waarschijnlijker in contact komt met de trekkerbeugel, maar ik heb mijn bulkbatch P7 nog niet heet genoeg gevonden om voor mij van belang te zijn.
Ik ben niet zo'n fan van de beavertail of grip checkering, maar mensen met enorme poten hebben de beavertail nodig, terwijl voor mij de normale P7-configuratie meer dan genoeg beavertail is. Griptextuur kan het schieten helpen verbeteren, zelfs als het niet mijn ding is. Elk verhoogd polijsten is geweldig, want ik wil glanzend zijn na de DLC of plating, het enige niet-kosten gerelateerde nadeel is als er componenten zijn die elektropolijst worden en mogelijk te dun worden.

#23 ·
Ik kijk er erg naar uit om dit te proberen. Ik ben Para-nieuwsgierig, omdat ik het dubbele magazijn zonder een aparte polymeer gripmodule als concept beter vind. Ik las een recensie van de oude Para 14-45 1911's die zich concentreerde op de grip. De Para, dubbelstapel .45 had een gripdikte van 1,35" en over het algemeen was de auteur van de recensie, die grote handen had, daar zelf prima mee, maar het was duidelijk dat dat te dik was voor veel of de meeste mensen. Hij vergeleek het met de 1,27" grip van een dubbelstapel Glock 21 .45 (niet zeker welke generatie), die voor meer mensen kan werken, maar niet universeel geliefd is. De 33 mm dikte van de originele HK M13 omrekenen naar inches, dat is 1,3". Als het comfortabel kan zijn en alles binnen handbereik, is de gripdikte op zich geen slechte zaak. Een groter oppervlak op de achterkant helpt de terugslag te beheersen, als je het maar kunt vastgrijpen/vasthouden. Het is interessant bij de 1911, hoe de handmatige veiligheid veranderde en evolueerde naar een comfortabele duimsteun. Dat heeft hier een beetje mee te maken. De Para was een ander pistool dat het verdient om nog een kans te krijgen om verbeterd te worden, lijkt me. Er zijn zoveel briljante pistolen die gewoon wat meer liefde nodig hebben.

#24 ·
Ik kijk er erg naar uit om dit te proberen. Ik ben Para-nieuwsgierig, omdat ik het dubbele magazijn zonder een aparte polymeer gripmodule als concept beter vind. Ik las een recensie van de oude Para 14-45 1911's die zich concentreerde op de grip. De Para, dubbel magazijn .45 had een gripdikte van 1,35" en over het algemeen was de auteur van de recensie, die grote handen had, het daar zelf mee eens, maar het was duidelijk dat dat te dik was voor veel of de meeste mensen. Hij vergeleek het met de 1,27" grip van een dubbel magazijn Glock 21 .45 (niet zeker welke Gen,) die voor meer mensen kan werken, maar niet universeel geliefd is. Als je de 33 mm dikte van de originele HK M13 in inches omrekent, is dat 1,3" . Als het comfortabel kan zijn en alles binnen handbereik, is de gripdikte op zich geen slechte zaak.
Een groter oppervlak op de backstrap helpt om de terugslag te beheersen, als je het maar kunt vastgrijpen/vasthouden. Het is interessant op de 1911, hoe de handmatige veiligheid veranderde en evolueerde naar een comfortabele duimsteun. Dat heeft hier een beetje mee te maken.
De Para was een ander pistool dat een nieuwe kans verdient om verbeterd te worden, lijkt me. Er zijn zoveel briljante wapens die gewoon wat meer liefde nodig hebben.
Niet om de thread te kapen, maar je post deed me denken aan mijn gedachte-experiment over wat ik de perfecte draagpistool zou vinden. En om uit te leggen waarom dit relevant is voor een P7Pro-thread - Toen ik hoorde van Brett's "andere ontwerpen" waar hij mee bezig is, gingen mijn hersenen draaien...

Kortom een SAO P7-achtige squeeze cocker, maar waarbij het indrukken van de grip een hamer spant (intern of extern), en de FP-veiligheid uitschakelt - wat een 1911-achtige SA-trekker en reset oplevert (met behulp van een glijdende trekker in plaats van een draaiende trekker). Het loslaten van de squeeze cocker zou de hamer naar half gespannen positie laten zakken en de FP-veiligheid opnieuw inschakelen. Het pistool zou enkele bestaande "stack and a half" design magazijnen van de OEM gebruiken, om een capaciteit van ~13 tot 15 patronen te geven, terwijl de gripbreedte op ~1" wordt gehouden. Waarschijnlijk een aluminium frame, maar polymeer zou ook OK zijn.

Ik weet dat sommige mensen die dit lezen walgen van deze gruwel! Het is net als toen Homer Simpson creatief toezicht kreeg over het autobedrijf, en het eindproduct "The Homer" was.

Image

#27 ·
De P7 is beroemd de beste pistool voor een revolverheld, de snelste in actie van niet-gespannen en ontgrendeld. Een deel van zijn voordeel was te danken aan het feit dat hij werd geboren in een tijdperk waarin gespannen en vergrendeld zijn in strijd was met de Amerikaanse militaire voorschriften en de regels van andere legers en verboden door veel wetshandhavingsinstanties. Toen de regels veranderden en gespannen en vergrendeld meer de regel dan de uitzondering was, verloor de P7 een deel van zijn donder. Zoveel wapens, gespannen en vergrendeld, resulteerden in het opleggen van de slagpinveiligheid aan de industrie, hoewel ik denk dat een pistool tegenwoordig ongeveer net zo veilig zou kunnen zijn zonder. Slagpinveiligheid maakt deel uit van de lagere populariteit van 1911's, aangezien die uitstekende trekker enigszins in het gedrang komt. De Caraville Double Ace lijkt de hand te ver naar beneden op de grip te brengen en zou het hanteren van terugslag en mondingslift moeilijker maken, maar het maakt het mogelijk voor een 1911 om zo snel als een P7 ongespannen en ontgrendeld in de strijd te komen.
Ik heb mijn eigen ideeën, zoals we allemaal, maar het knijpmechanisme van de P7 is ingewikkeld en opent een doos van Pandora om mee te knoeien op andere manieren dan oppervlakkig. De toekomst van trekkers is waarschijnlijk om ze volledig te scheiden van de mechanische werking van het pistool en de ontgrendeling van de slagpin elektronisch te maken, met een solenoïde of motor. Dit doen ze meestal in airsoft. Dan kun je elke trekker hebben die je wilt, of zelfs gewoon je telefoon vragen om de slagpin los te laten. Vragen over betrouwbaarheid lijken de ontwikkeling van elektronische trekkers te vertragen.
Nu, mensen hebben een paar dingen gedaan om te proberen de P7-trekker te verbeteren, wat een van de beste slagpintrekkers is zoals hij is, maar een beetje "papperig". Meestal was dit beperkt tot een paar soorten overtravel stops. De veiligste was een schroef in het frame achter de trekker, waardoor deze niet verder naar achteren kon gaan dan nodig. Maar sommige vooraanstaande wapenmakers zouden een stop in de veer plaatsen, een controversiële methode die (in Glocks, niet de P7) werd geassocieerd met het niet resetten van de trekker en beschuldigingen dat ongecontroleerd automatisch vuur het gevolg kon zijn. Misschien heeft Brett een paar trekkerklussen op P7's gezien.

#28 ·
Hoewel de P7-trekker zeker goed is en zijn tijd ver vooruit is, heeft hij wel "mush". Ik ben zeker bezig met trekkerverbeteringen als onderdeel van het proces. Er zijn manieren om de veiligheid van de P7 te behouden en een betere trekkerwerking te krijgen. Overtravel-stops kunnen ook in het trekmechanisme zelf worden geplaatst in plaats van de schroef aan de achterkant.

#32 ·
Alles bij elkaar lijkt de P7 een grote stap voorwaarts te zetten met deze M13. Er wordt veel werk gestoken in dit specifieke pistool. Het lijkt te gaan om meer dan het overleven van de legacy P7, maar om een echt startpunt voor een toekomstige P7.

#33 ·
Alles bij elkaar lijkt de P7 een grote stap voorwaarts te zetten met deze M13. Er wordt veel werk gestoken in dit specifieke pistool. Het lijkt om meer te gaan dan alleen het overleven van de legacy P7, maar om een echt startpunt voor een toekomstige P7.
Dat is het doel geweest. Ik wilde de originele pistolen in leven houden en laten zien dat ze onderhouden kunnen worden voor degenen die ermee willen schieten. Om het P7-platform echter echt in leven te houden, moet het worden bijgewerkt. Om een moderne P7 te maken die competitief is in de wereld van de P365 X Macro, G43X, enz., moet het:
  • De magazijncapaciteit vergroten - daarom begin ik de nieuwe P7-iteraties op basis van de M13's. (samen met het verkleinen zoals hierboven getoond)
  • Omgaan met de hitte die geassocieerd wordt met het gasvertragende blowback-systeem
  • Omgaan met het gewicht - 7068 aluminium pakt dit en het bovenstaande mooi aan
  • Moderne materialen, metallurgie en afwerkingen gebruiken om de slijtagegevoelige onderdelen te minimaliseren en de levensduur en de intervallen tussen reinigingen te verlengen - ik zal hierover nog veel meer aankondigingen doen naarmate de M13's bijna uitkomen.