HKPRO Forums banner

Feedback over het ATI / MKE-AT 43 93/33 geweer?

13K views 5 replies 5 participants last post by  zendragondrew  
#1 ·
Ik heb hier een paar snelle zoekopdrachten gedaan, maar kon geen berichten vinden. Heeft iemand er een gekocht? Hoe zijn ze? Op zoek naar feedback. Bedankt op voorhand! Tom

#3 ·
Ik heb er een, mijn gedachten:
Voor de prijs van het pistool, plus Amerikaanse onderdelen en reparatieonderdelen (en vooral als je een smid betaalt om de magazijnhouder te repareren), kun je beter een echte -93 vinden, of een mooie AR of een chopstix-pistool kopen. Ik woon in Cali en ik heb het gekregen omdat een -93 specifiek als AW wordt genoemd.
Het blijkt dat bij de mijne de Turken de ontvanger iets te heet hebben gemaakt toen ze het sear-blok inlasten. De ontvanger is *licht* aangepast. Dat kan niet worden gerepareerd. Werkt wel prima.
Uiteindelijk is de pasvorm van de kolf nog steeds net zo strak als bij veel klonen. Hopelijk wordt het losser. En je moet een stalen eindkap gebruiken om de buffer te krijgen, tenzij je overstapt op een bufferdrager, maar dat is alleen maar meer geld.

#4 · (Edited)
Ik heb net dit geweer gekocht en denk dat het prima is voor mijn doeleinden, afgezien van de magazijnschacht. Maakt het afslijpen van de twee inkepingen aan de zijkant in de magazijnschacht het mogelijk om een ​​normaal magazijn te plaatsen, of is er meer werk nodig? Vooral vragen aan mensen die dit model hebben gehad en er met succes gewone magazijnen in hebben geladen.

#5 ·
Ja, dat kan en de magazijnen passen prima. Wat ik me realiseerde, is dat de buitenkant van de magazijnschacht putjes heeft waar de las doorheen is geblazen. Als je de stalen inzetstukken wegslijpt, is het een hele klus om ze glad te krijgen en dan is het metaal op dat gebied erg dun. Zou geen probleem moeten zijn als je een ervaren lasser bent en de dikte vanaf de buitenkant van de magazijnschacht kunt herstellen. Ik ben zo iemand niet, dus ik heb het ingepakt en naar Mike Otte gestuurd om dat te repareren en de gaten in de bovenste achterkant van de ontvanger dicht te lassen.
Niet 100% zeker, maar ik denk dat het wegslijpen van de staven in de magazijnschacht op dat moment 922R-conformiteit kan vereisen. Ik weet dat je dat niet gevraagd hebt, maar ik kwam dat tegen toen ik op zoek was naar in de VS gemaakte onderdelen voor conformiteit. De laadbuis en laadhendel zijn HK21-achtig en ik kon er geen vinden. Gelukkig is de smid naar wie ik de mijne heb gestuurd de fabrikant van de in de VS gemaakte HK21-hendels, dus als iemand er een heeft, dan is hij het waarschijnlijk.

Veel succes met je 43, en voor het geval je jezelf deze vraag nog niet hebt gesteld... de loopdraaiing is 1/9.

#6 ·
Bedankt voor de info, dat was allemaal erg nuttig! Ik heb eigenlijk een website gevonden waar ik 30-schots magazijnen kan bestellen die op het geweer passen. Hopelijk hebben ze er nog een paar op voorraad, want dan zou ik misschien gewoon de staven niet wegslijpen en die magazijnen gebruiken als ik er twee of drie van kan bemachtigen.