HKPRO Forums banner

B&T lanceert MP5 uitschuifbare kolf

11K views 28 replies 23 participants last post by  HD Bee  
#1 ·
Voor iedereen die geïnteresseerd is, heb ik deze informatie van thefiremanblog gehaald. Ik ben geïnteresseerd in de mening van iedereen over dit aandeel. Ik vind het persoonlijk geweldig en wilde het delen.

"Ondanks zijn hoge leeftijd wordt de HK MP5 nog steeds door veel politiekorpsen wereldwijd gebruikt.

Als onderdeel van de Mid-Live-Improvement hebben veel gebruikers het wapen de afgelopen jaren opgewaardeerd en achteraf uitgerust met B&T-onderdelen (handbeschermers, optische mounts, etc.).

Tegelijkertijd hebben verschillende autoriteiten B&T herhaaldelijk gevraagd om een doordachte telescopische kolf. Aangezien B&T een dergelijke telescopische kolf aanbiedt voor zijn eigen APC, werd het verzoek graag ingewilligd.

De nieuwe B&T telescopische kolf voor de MP5 overtuigt op alle fronten. Hij is tot 62 mm korter dan bekende schoudersteunen wanneer hij is ingeschoven, kan direct worden uitgetrokken zonder een hendel te gebruiken en heeft 3 vergrendelingsposities voor een optimale aanpassing aan de schutter en zijn uitrusting.

Naast deze verbeteringen is B&T er ook in geslaagd om het gewicht van de schouderkolf te verminderen tot 495 g, wat tussen de 21% en 47% lichter is dan vergelijkbare schouderkolven."

Attachments

#5 · (Edited)
Ik hou persoonlijk niet van de aanblik ervan. De HK-kolf is klassiek en ziet er veel beter uit.
Ik dacht hetzelfde.
Ik hou ook niet van AR-kolven op HK's. Ziet er voor mij niet goed uit.

• Like
Reactions: Nehalemguy
#8 ·
Als je de esthetiek niet mooi vindt, is dat begrijpelijk. Maar zeggen dat het geen voordeel biedt, is een flagrante leugen en een teken van vooringenomenheid en nostalgische reactie. De nieuwe B&T-kolf is lichter dan de originele inklapbare kolf en heeft drie standen, iets wat veel mensen al tientallen jaren willen en de enige manier om dit te bereiken was door de originele kolf aan te passen. Niet iedereen wil onderdelen aanpassen of het geld betalen om het aan te passen, en dat zouden ze ook niet hoeven te doen. Nu hoeven ze dat niet meer. B&T is een fantastisch bedrijf en ze weten wat ze doen. Ik denk eerlijk gezegd niet eens dat de kolf zo veel verschilt van het origineel, op het eerste gezicht lijken ze esthetisch gezien erg op elkaar.

#10 ·
B&T brengt MP5 uitschuifbare kolf uit

Lichter gewicht wat goed is, maar die kolf ziet er een beetje klein uit? Misschien zou het geen probleem zijn, A2 is sowieso het beste.
Ik heb besloten er een te bestellen. Ik zal jullie laten weten hoe ik hem vind op de Sp5, tot nu toe vind ik alles ervan leuk. Ik weet dat Dan Haga werkt aan een achterplaat voor de apc-kolven, ik vraag me af of die op de Mp5-kolf zal werken.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

This post has been deleted
#18 ·
De enige reden voor het bestaan van deze kolf is de 3-standenfunctie, die een betere aanpassing aan de gebruiker mogelijk maakt, rekening houdend met factoren als kogelwerende vesten, beschermende maskers en/of krappe omstandigheden in een voertuig, enz.

Ik kan je vertellen dat de kolf van mijn M4 in de vier jaar dat ik in Irak werkte, nooit verder uitstak dan de eerste stand, tenzij ik op de schietbaan was. Met volledige uitrusting/platen HEB je die mogelijkheid tot aanpassing NODIG, de uitrusting neemt ruimte in die je met de kolf zou gebruiken als je er geen zou dragen. Terwijl mijn SOP vóór die ervaring en zonder het dragen van bepantsering was om de kolf helemaal uit te draaien. Dat doe ik niet meer.

Nu, als je je in een situatie bevindt waarin je de behoefte voelt om dat soort bepantsering te dragen, maar denkt dat een MP5/9mm voldoende is voor je behoeften, is dat een andere vraag. De enige MP5 waarvoor ik tegenwoordig een reëel gebruik zie, is de SD en ik heb er al een B&T-zijvouw op zitten, die volgens mij de beste optie van allemaal is, die compacte opberging biedt en tegelijkertijd zeer snel in actie kan komen, waarna hij de stabiliteit en het comfort van een A2-kolf biedt.

#29 ·
Het ziet er goed uit, maar ik vind het niet fijn hoe de standaard steunen buiten de ontvanger zitten, in plaats van de uitsparingen te gebruiken.
Ik vroeg me af of de kolf niet volledig was uitgeschoven en op een kortere inkeping was gezet. Zouden de uitstekende armen niet overal aan blijven haken?