Ik heb de Werkz Holster voor de Veridian ECR gekocht en beoordeel hem al meer dan 2 maanden. Ik wilde een grondige beoordeling schrijven nadat ik hem intensief had gebruikt, in plaats van een mening te geven op basis van slechts een eerste indruk. Ik ben een gecertificeerde NRA Pistol Instructor en een competitieve schutter. Ik doe één keer per week mee aan wedstrijden en ga minstens twee keer per maand naar de schietbaan en heb duizenden patronen verschoten met deze holster. Voor degenen die niet weten wat deze combinatie de gebruiker biedt, zal ik kort het belangrijkste voordeel uitleggen. In tegenstelling tot andere lasers en/of lampen die op een pistool zijn gemonteerd, kan de gebruiker met de Werkz Veridian ECR Holster de laser/lamp inschakelen op de gewenste instelling en hem in de holster plaatsen. Eenmaal in de holster, schakelt de laser/lamp automatisch uit dankzij een zeer slimme constructie die Werkz in samenwerking met Veridian heeft ontwikkeld. Maar wanneer het pistool uit de holster wordt getrokken, schakelt hij direct weer in op de laatst ingestelde stand voordat hij in de holster werd geplaatst. Dit is een enorm tactisch voordeel voor de gebruiker, omdat hij niet hoeft te rommelen om de activeringsknop te zoeken. Een taak die vooral onder stress in een potentiële "levens- en doodsituatie" wordt bemoeilijkt.
Deze holster is robuust gemaakt met een kydex die dikker is dan andere kydex holsters die ik heb gebruikt en bezit, maar boterzacht is om te trekken. Hij is zelfs bestand tegen noodherlaadoefeningen waarbij het vizier tegen de rand van de holster wordt gebruikt, beter dan andere holsters die ik heb gebruikt. Ik ben van plan deze holster te blijven gebruiken voor lesgeven, wedstrijden en verborgen dragen. Toekomstige updates volgen. Gezien hoe deze het heeft volgehouden, zal ik meer van hun producten bestellen.