HKPRO Forums banner

Bill Springfield's buffer WERKT!

8.9K views 8 replies 4 participants last post by  retrodog  
#1 · (Edited)
Ik moet het je nageven... die bufferset maakte een merkbaar verschil bij de machinegeweerschietpartij in Marietta afgelopen zondag. Ik gebruikte mijn Vollmer 51 met jouw kit in de A-3 opvouwbare kolf en vergeleek deze met de ZEER comfortabele Dyer A-2 kolf die ik meestal gebruik voor de schietpartijen.

Zoals jullie allemaal weten, zijn de A-2 kolven veel beschaafder voor menselijk vlees dan de A-3's op de 308 kaliber geweren. Beide laten een afdruk achter na een lange schietsessie (zoals een hele dag schieten), maar dankzij Bill's buffer moet ik zeggen dat het ontwerp een succes is. Er ontbreken meer dan 1.500 patronen uit de inventaris... en ik heb er vrijwel niets voor teruggekregen.

Normaal gesproken krijg je een framboos van 1 inch bij 4 inch na ongeveer 50 patronen met de A-3 standaard Duitse opvouwbare kolf. Om de een of andere reden houden de Duitsers van dit ontwerp. Ik had iets veel gebruiksvriendelijker kunnen ontwerpen. Om deze reden heeft de A-3 de reputatie een vleesmolen te zijn. Elke noob die een 308 HK91, 91K of 51 koopt, gaat er een halen omdat ze ZO cool zijn en denken dat chicks zich tot hen aangetrokken voelen als babes tot Corvettes, maar niet beseffen wat hen te wachten staat na een schietsessie.

Nou, nu kunnen ze die ĂĽber-coole kolf daadwerkelijk GEBRUIKEN en de volgende dag geen pijn hebben. Het verschil in prestaties tussen de A-2 en de A3 was verwaarloosbaar. Ik kon het verschil niet echt zien, meestal begint mijn schouder te klagen bij de 100-patronen-markering. Meer dan een dozijn verschillende jongens gebruikten het geweer in beide configuraties, inclusief mijn fotograaf die ZEER goed op de hoogte is van het geweer met de A3 kolf. Zelfs hij merkte het verschil. Sommige vrienden die ik had uitgenodigd voor hun eerste kennismaking met volautomatisch schieten, haalden hun schouders er niet over op... behalve de ZEER uitgesproken mondingsconcussie van de Vollmers, die grote ogen opleverde van de vader, samen met een brede grijns.

De kit was eenvoudig te installeren. Ik kreeg geen instructies bij de kit, maar er werd verwezen naar zijn website met instructies en enkele tips en trucs. HKPro heeft enkele referentie-items die kunnen worden gedownload voor demontage en montage van de kolf. Kleine gereedschappen zijn alles wat nodig is voor de installatie. Ik gebruikte een freesmachine om de staking eruit te halen, maar een handboor of zelfs een Dremel met de kleine hardmetalen braam kon probleemloos worden gebruikt. Een kleine dunne schroevendraaier om de c-clip eraf te halen, een bankschroef om de dop los te maken en een vijl om de buis van de eindkap in te korten.

Image

De zuiger en veer bovenop zijn van Bill. De standaard A3 bufferveer zit in het midden. Je kunt gemakkelijk ZIEN WAAROM de standaard Duitse bufferveer zo stijf is. De eindkap van de bufferstapel staat onderaan. Dit is de sukkel die al dan niet op zijn plaats is gezet. Deze foto toont de C-clip die op de eindkap is geĂŻnstalleerd... Ik kan alleen maar raden dat hij hem niet wilde verliezen. Die eindkapbuis moet een beetje worden ingekort. Een vaste hand en een vijl kunnen het probleemloos doen, ik gebruikte de freesmachine... Ik ben lui.

Hoe dan ook, volledige instructies staan op Bills website, Bill Springfield - www.TriggerWork.net. Foto's volgen, ik ben nog steeds alles aan het schoonmaken en opruimen, maar ik zal vandaag nog foto's plaatsen.

Dus... de tests gingen goed, de mensen klaagden NIET over de kolf, de vrouw klaagde niet en er werden geen menselijke schouders gescheurd op Memorial Day Sunday. Goed gedaan, Bill. Je hebt de vleesmolen getemd.

#2 ·
Bill, is er een kans dat je deze als een complete buffer aanbiedt?

#3 ·
Hetzelfde hier. Ik heb de mijne gisteren eruit gehaald en alleen in semi-automatische modus geschoten, aangezien volautomatisch niet is toegestaan in mijn club. Ik had twee A2-kolfen. Eén met een standaard G3-buffer en één met de Bill Springfield-buffer. Foto's volgen.

Ik begon met de standaard buffer en het schoot vrij normaal. Mooie trap in de schouder, zoals gewoonlijk. Dus toen stapte ik over op de Springfield-versie door gewoon de kolf te vervangen. Er was een merkbaar verschil in impact/schok. Ik heb het over het punt waarop het normaal aanvoelt alsof een kleine voorhamer op je schouderbot slaat. De Springfield-buffer liet het voelen alsof er iets meer schokdemper zat tussen de hamer en je schouder.

Het vreemde is dat ik ook een derde kolf had met een zware HK-buffer, en de Springfield-buffer was qua prestaties daar erg vergelijkbaar mee. Niet hetzelfde gevoel, maar iets vergelijkbaars. Ik kijk ernaar uit om ze alle drie in volautomatische modus te proberen, om te zien of ik meer verschil kan merken.

Maar de Springfield-buffer kost ongeveer de helft (of minder) van de HK-zware buffer, dus dat moet wel iets waard zijn.

Als je je .308 wilt temmen, zou ik voorstellen er een te proberen.

#4 ·
Oh ja, vergeten te vermelden dat de installatie een fluitje van een cent was. De onderdelen passen in de standaard buffer, dus het is niet nodig om de achterste metalen plaat van de kolf uit te frezen om een zware buffer te laten passen. Een heel mooi ontwerp om de bewerking voor de upgrade te minimaliseren.

Ik heb ook van de gelegenheid gebruik gemaakt om een van Bill's gemodificeerde HK trigger packs te kopen. Dat ding voelt geweldig aan. Ik hou van de beperkte beweging/kruip en dan de lichte, heldere break-over. Erg mooi. Ik heb jarenlang over zijn werk gelezen en nooit de kans gehad om het daadwerkelijk uit te proberen. Ik ben blij dat ik het eindelijk gedaan heb. Echt mooi spul. En een geweldige kerel om mee te werken.

Bedankt Bill.

#6 ·
Het lijkt een vrij voor de hand liggende ontwerpverbetering. De langere plunjer steekt verder uit en grijpt de boutdrager eerder aan, waarbij de veer volledig samendrukbaar is. Je krijgt de terugslagkracht verdeeld over een langere slag met meer compressie. Leuk idee en lijkt te werken. Ik kijk er echt naar uit om het op beide manieren in Full Auto te proberen om te zien hoeveel de controleerbaarheid toeneemt. Leuk spul.

#7 ·
Ben net terug van het schieten van FA in The Arms Room. Goed spul. Zeer mooi accessoire.

#8 ·
Dit is de omvang van de schade aan mijn arm na een hele dag op de schietbaan. Zoals ik al eerder zei, is het gemakkelijk om een moedmedaille van ongeveer een inch breed en 4 inch lang te verdienen in minder dan 3 magazijnen van twintig patronen met de A3-kolf. Dit is ongehoord...

#9 ·
Nou, ik heb gisteravond beide wapens geprobeerd, dus mijn arm is vandaag pijnlijk. Het verschil tussen de twee is subtiel maar merkbaar. De G3 (HK91 met sear) is een beest in volautomatisch. Maar wat een leuk beest om mee te knallen.