HKPRO Forums banner

G28-kloon

4K views 18 replies 12 participants last post by  Dehavilland  
#1 ·
Wat is de gemakkelijkste manier om een G28-kloon te bouwen?

#5 ·
Lol, dit zou een goede thread kunnen zijn.

Maar zonder te bashen.

Onderdelen en geweer kosten ongeveer $6700 twee jaar geleden
Alle oem Hk ral8k

Verf / herprofilering / graveren $650 een jaar geleden

G28 Geïmporteerde optic / mount $5600 6 maanden geleden, nog steeds wachtend op EU export goedkeuring 8-10 maanden verwacht

13.000-14.000 ish met een paar andere willekeurige dingen onderweg.

Beantwoord graag alle vragen. Ik kan je zelfs doorverwijzen naar een aantal onderdelenleveranciers buiten de VS.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

#15 ·
Ik heb de mijne een paar jaar geleden laten bouwen door TSC Machine. Mike heeft geweldig werk geleverd, zoals met al het andere dat ik hem had gestuurd. Ik was verrast te ontdekken dat hij dit niet meer doet en zich concentreert op de G3, MP5 etc. Het verkrijgen van alle onderdelen was ook een uitdaging, zeker veel wachten. View attachment 306694 View attachment 306695
Dit ziet er fantastisch uit!!

#13 · (Edited)
Roof, laat ons eerst de jouwe zien. Toon ook een onvervaagde uid van je m110a1

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Mijn G28-build gaat naar de persoon die Bobs en Vickers heeft gedaan. Ik zal foto's plaatsen als het klaar is. Hij heeft de juiste lettergrootte en de juiste markeringen. TCS deed een dik lettertype dat te dichtbij en verkeerde markeringen was, daarom vroeg ik het, maar ik lijk je op de een of andere manier van streek te maken door hem, niet jou, te vragen hoe zijn markeringen eruitzien.

#18 ·
Wat is de gemakkelijkste manier om een G28-kloon te bouwen?
Ik ben er momenteel een aan het bouwen. Ik bouw hem zelf. en ik heb een budget.
Ik heb Gunbroker en andere advertenties bekeken voor onderdelen en daarna heb ik op internet gezocht naar alle onderdelen. Sommige onderdelen moest ik kopen van websites in Europa. De verzending duurt dus iets langer.

Om te beginnen heb ik mezelf geïnformeerd over alle onderdelen die ik nodig zou hebben en heb ik de prijzen opgezocht bij HK of distributeurs. Als iets dat ik nodig had op dat moment op voorraad was, kocht ik het meteen, want het zou niet lang beschikbaar zijn. En het kopen bij HK of een gerenommeerde dealer is meestal de beste prijs die je er ooit voor zult zien. Toen noteerde ik alles wat niet op voorraad was, wat de prijs was, zodat ik meteen wist of het een goede deal was of een totale afzetterij als ik iets vond op een advertentie of Gunbroker. Zoals de stofkap van de bout, ik vond hem gloednieuw voor ongeveer $ 35, maar op Gunbroker verkoopt iemand hem voor ongeveer $ 200. Nee bedankt. Maar toen, zoals mijn handbeschermer (verdomme, ze zijn duur), hoopte ik de advertenties te bekijken en iemand te vinden die er een goedkoop verkocht, maar NEE, hij was nergens op voorraad waar ik keek. En alle advertenties wilden $ 100- $ 200 meer dan de retailprijs ervoor. Toen struikelde ik op een dag over deze website die ik nog nooit eerder had gezien (in het VK) en ze hadden een paar echte HK G28 en MR308 handbeschermers, op dat moment wist ik dat het een zeldzame vondst was omdat overal elders waar ik keek, niet op voorraad was. En ik wist wat de prijzen waren voor de een of twee daarvan op Gunbroker, dus kocht ik hem meteen van de website in het VK. Verzending was niet slecht. Al met al ben ik nog steeds goedkoper dan die van Gunbroker. Man, het was duur, maar het is het echte werk en de juiste kleur. Ik moest het hebben. Dus ja, als je een zeldzaam item vindt en de prijs acceptabel is. Grijp het zo snel mogelijk, want het is weg voordat je de glijmiddel kunt pakken en je kunt bukken. LOL het doet pijn, dit spul is zo overdreven, maar verdomme, het is cool en het is het waard. Geen spijt. Ik wilde dit geweer al jaren hebben en nu is het in mijn handen en komt het samen.
Tot nu toe heb ik zowat elk onderdeel kunnen vinden dat ik nodig heb en ook in de juiste kleur. Ik ben er bijna en mijn boven- en onderkant zullen de enige onderdelen zijn die ik in de RAL8000 (denk ik) moet Cerakoten.
Ik streef ernaar om het rond Kerstmis af te hebben.