\n\nJa, geen grapje. Ben daar geweest, heb dat gedaan.Jeez, Yuma Proving Grounds eind juli. Dat is een manier om een vuurwapen (en je troepen) te testen in een extreem klimaat!\n\nLeuke post alvar.
\n\nToen Ernst Mauch het technische gedeelte van HK GmbH leidde, reisden we er elk jaar naartoe om de nieuwe producten te testen - M320, GMG, MP7, MG4, P46, HK417, enz. Het leverde onschatbare gegevens op over de prestaties van de wapens in die extreme omstandigheden.\n\nDe M60E6 is een heel goed wapen. De M60 van vandaag is niet de probleemgeplaagde, slecht ontworpen "pig" uit de jaren 70 die het ooit was. US Ordnance weet hoe ze lopen moeten maken en assembleert een winnend wapen. Omdat het een uitloper is van de A3 en A4, ontworpen om in de schouder te kunnen vuren in vergelijking met het HK-wapen dat is ontworpen als een meer GPMG, vermoed ik dat de troepen de voorkeur gaven aan het lichtere gewicht en de minder omvangrijke M60. Kosten waren waarschijnlijk ook een factor. De US Ordnance-fabriek buiten Reno is indrukwekkend, een eerbetoon aan de beste Amerikaanse productie.\nG3KurzJeez, Yuma Proving Grounds eind juli. Dat is een manier om een vuurwapen (en je troepen) te testen in een extreem klimaat!\n\nLeuke post alvar.
Bedankt voor de info over de M60E6. Ik weet heel weinig over de M60. Een van de documenten op de everyspec-website (ik heb het opnieuw gegoogeld maar kon de link naar het document niet vinden) zei dat de oudere varianten van de M60 slechts een MRBF van 4444 patronen hadden, komt dit overeen met de cijfers die u voor de oude M60-varianten heeft gezien? Ook zei een van de posters op de commentaarsectie van soldiersystems dat de oudere varianten van de M60 slechts een levensduur van 10-15K ontvangers hadden (U.S. Ordnance M60E6 Wins Royal Danish Army GPMG Replacement Program - Soldier Systems Daily), weet u of dat aantal schoten klopt? Bedankt.Toen Ernst Mauch het technische gedeelte van HK GmbH leidde, reisden we elk jaar daarheen om de nieuwe producten te testen - M320, GMG, MP7, MG4, P46, HK417, enz. Het leverde onschatbare gegevens op over de prestaties van het wapen onder die extreme omstandigheden.
De M60E6 is een heel goed wapen. De M60 van vandaag is niet het door problemen geplaagde, slecht ontworpen "varken" uit de jaren 70 dat het ooit was. US Ordnance weet hoe ze lopen moeten maken en assembleert een winnend wapen. Omdat het een uitloper is van de A3 en A4 die zijn ontworpen om uit de schouder te kunnen vuren, in tegenstelling tot het HK-wapen dat is ontworpen als een meer GPMG, vermoed ik dat de troepen de voorkeur gaven aan het lichtere gewicht en de minder omvangrijke M60. Kosten waren waarschijnlijk ook een factor. De US Ordnance-fabriek buiten Reno is indrukwekkend, een eerbetoon aan de beste Amerikaanse productie.
G3Kurz
Deelde de M60 een vergelijkbare toevoerdeksel, trekkergroep en gestempelde stalen ontvangerconstructie met de MG42?Ik denk dat de M60 een Duits erfgoed heeft.
Je bent de enige. Dat pistool lijkt in geen enkele variant op een M240.Ben ik de enige of lijkt dit ding echt op een M240? Ik vraag me af of ze gewoon op dat platform hebben gebouwd, zoals ze deden met de 416's op M16's