HKPRO Forums banner

HK P30SK: Welke versie moet ik kiezen? V0 - V1 - V2 - V3 - V4

16K views 20 replies 14 participants last post by  ScottinTN  
#1 ·
Hallo,

Er lijken 5 versies van de HK P30SK te zijn. V0 - V1 - V2 - V3 - V4. Ik vind het idee van de LEM-trekker leuk en heb naar de V1 gekeken... maar ik vroeg me af wat P30SK-bezitters op deze lijst leuk vinden of niet leuk vinden aan de verschillende versies en het pistool zelf. Tot nu toe is mijn enige HK mijn USP Compact 40 geweest. Elk advies zou geweldig zijn.

Bedankt!

#2 ·
V1!! Light LEM. Zo dicht mogelijk bij een slagpin gevoel als mogelijk, maar met hamer afgevuurd. Dus ik geef 100% de voorkeur aan en beveel deze trekker variant aan. Ik hou niet van externe veiligheid of decockers op mijn wapens. Dat ben ik echter.
Wat de pistool zelf betreft: geweldig, betrouwbaar, gemakkelijk te dragen, nauwkeurig en een genot rondom. Het is een van mijn belangrijkste HK draagwapens en het zal de grotere p30 magazijnen nemen indien nodig/gewenst.

#4 ·
LEM V1. Overgestapt van V3. Beide zijn geweldig, maar na het uitproberen van een V1 ben ik overgestapt. Stel voor dat je een assortiment vindt met beide typen, zodat je het zelf kunt zien.

Ik kreeg in eerste instantie de v3 voor de veiligere 12lb Double action voor veiligheid/veiligheid als mijn eerste carry. Toen ik me op mijn gemak voelde met het dragen, maar ook de veiligheid van een hamergestuurde met de dichtstbijzijnde trekker naar een striker wilde, was de V1 mijn optie.

Langere trekker dan ik zou willen in vergelijking met VP9 /Vp9sk, maar je kunt triggerwerk krijgen om hem in te korten. Hoewel ik denk dat ik niets aan de mijne zal veranderen om het gewoon simpel te houden.

Beide accepteren 15rnd VP- of P30-magazijnen als je ze hebt.

Zou bij elke modelversie kunnen zijn, hoewel het niet is gebeurd op mijn V3 maar wel op mijn V1, maar er zijn klachten geweest over de sledevergrendelingshendel (rechts ambi) die te los zit en kan rammelen als je de ruimte 'pew pew' maakt.
Voor sommigen is het een dealbreaker om een HK te zijn.
Als zoiets je stoort, dan kun je het beste kopen in een winkel waar je het in ieder geval kunt hanteren om te zien of het rammelt. Hoewel er ook een paar hacks zijn om het op te lossen.

De andere Vs zijn meestal wat moeilijker te vinden.
Kan echter niet fout gaan met welke dan ook.. Ik heb een goede deal gekregen op de V1, dus het stoorde me niet om beide te hebben.

Verzonden vanaf mijn GM1915 met Tapatalk

#9 ·
LEM V1. Overgestapt van V3. Beide zijn geweldig, maar na het uitproberen van een V1 ben ik overgestapt. Stel voor dat je een assortiment vindt met beide typen, zodat je het zelf kunt zien.

Ik kreeg in eerste instantie de v3 voor de veiligere 12lb Double action voor veiligheid/veiligheid als mijn 1e carry. Toen ik me op mijn gemak voelde met het dragen, maar ook de veiligheid van een hamergestuurde met de dichtstbijzijnde trekker op een striker wilde, was de V1 mijn optie.

Langere trekker dan ik zou willen in vergelijking met VP9 /Vp9sk, maar je kunt triggerwerk laten doen om hem in te korten. Hoewel ik denk dat ik niets aan de mijne zal veranderen, gewoon om het simpel te houden.

Beide accepteren 15rnd VP- of P30-magazijnen als je ze hebt.

Zou bij elke modelversie kunnen zijn, hoewel het niet op mijn V3 is gebeurd, maar wel op mijn V1, maar er zijn klachten geweest dat de schuifvergrendelingshendel (rechts ambi) te los zit en kan rammelen als je "pew pew" room clear.
Voor sommigen is het een dealbreaker om een HK te zijn.
Als zoiets je stoort, dan kun je het beste kopen in een winkel waar je het tenminste kunt hanteren om te zien of het rammelt. Hoewel er ook een paar hacks zijn om het op te lossen.

De andere Vs zijn meestal wat moeilijker te vinden.
Je kunt echter geen fout maken met een van beide. Ik heb een goede deal gekregen voor de V1, dus het stoorde me niet om ze allebei te hebben..

Verzonden vanaf mijn GM1915 met Tapatalk
Is een decocker of veiligheid nodig als je de V1 LEM-versie van de P30 SK draagt met een patroon in de kamer? Ik zou aarzelen om een GLOCK op die manier te dragen, daarom houd ik van wapens met een hamer.
Jouw gedachten?

#7 ·
Ik heb een V3 zonder veiligheid. Ik koos voor de V3 omdat ik eigenlijk een zwaardere trekker wilde. Probeerde een V1 en vond het in eerste instantie niets. Ik heb jarenlang een DAO-revolver gedragen... misschien verklaart dat waarom ik de V3 prefereer. Misschien zal ik de V1 later nog eens bekijken.

#10 · (Edited)
V1LEM...Ik heb een V1 HK45 (Da/SA, of cocked and locked) gehad om te dragen omdat ik gewend ben aan 1911's die cocked and locked zijn, maar ben overgestapt op V1 met een korte reset van Gray guns. Nu kan ik niet meer terug en de meeste van mijn andere P30's zijn LEM...het enige pistool dat ik voor V1 zou overwegen is de HK45 of 45C voor zelfverdediging, maar IMO.

#19 ·
V1LEM...Ik heb een V1 HK45 (Da/SA, of gespannen en vergrendeld) gehad om te dragen, omdat ik gewend ben aan 1911's die gespannen en vergrendeld zijn, maar ben overgestapt op V1 met een korte reset van Gray guns. Nu kan ik niet meer terug en de meeste van mijn andere P30's zijn LEM..het enige pistool dat ik V1 zou overwegen is de HK45 of 45C voor thuisverdediging, maar IMO.
Ik heb een HK45C LEM, ik ben absoluut dol op die configuratie. Met mijn Colts en Glocks lijkt het me een geweldig tussendoor vuurwapen. De P30SK LEM V1 is de volgende.

#15 ·
Hallo,

Er lijken 5 versies van de HK P30SK te zijn. V0 - V1 - V2 - V3 - V4. Ik hou van het idee van de LEM-trekker en heb naar de V1 gekeken... maar ik vroeg me af wat P30SK-bezitters op deze lijst leuk vinden of niet leuk vinden aan de verschillende versies en het pistool zelf. Tot nu toe is mijn enige HK mijn USP Compact 40 geweest. Alle adviezen zouden geweldig zijn.

Bedankt!
De enige die ik ooit te koop heb gezien, zijn de V1 en V3. Daarnaast kun je V3 krijgen met of zonder veiligheid. Classic Firearms had een versie van de V1 met een duimveiligheid, maar het was een beperkte politie-overschot (gemaakt voor een specifiek contract). Ik geloof niet dat er een V0, V2 of V4 is, maar voel je vrij om voorbeelden te plaatsen. (Edit: V4.1 is een onderdelenset die de gebruiker of een wapensmid installeert om het probleem te verhelpen dat in de volgende paragraaf wordt beschreven; IMO lost het het probleem op, maar dan een beetje onvolmaakt).

Ik ben niet gek op de implementatie van LEM van de P30 omdat de trekkerweg verder is (hij begint verder naar voren) dan de USP-C. Dat is de reden dat ik momenteel geen P30 bezit. De V4.1-kit positioneert de trekker iets verder naar achteren, maar je kunt hem nog steeds naar voren duwen, wat ik raar vind. Desalniettemin is het waarschijnlijk de beste trekker die je kunt ontwerpen voor een hamergestookt handvuurwapen, zowel V1 als V4.1.

V3 zou mijn keuze zijn voor elke HK die ik als een pistool voor de schietbaan wil gebruiken, maar ik ben geen fan van DA/SA om te dragen. Als je de versie met een duimveiligheid krijgt, kun je hem gespannen en vergrendeld dragen, als dat je aanspreekt.

#16 ·
Voor de P30, V3 met GG SRT. Lost de lange reset van de V3 op, veruit superieur aan LEM op de P30 voor de kortere en veel scherpere actie, doet geen concessies aan de veiligheid. Als je voor LEM gaat, moet je helemaal gaan - en je geeft permanent snelle split-tijden met precisie op.

LEM is tenslotte een manier om wetshandhavers te stoppen met "te snel" te schieten - het is een opzettelijke belemmering van de trekkeractie. Dat is een trainingsprobleem voor LEO's dat wordt "opgelost" met een hardware-oplossing, in plaats van (dure) training (software). Dat is geen mening, het is een feit.

#17 ·
Voor de P30, V3 met GG SRT. Lost de lange reset van de V3 op, veruit superieur aan LEM op de P30 voor de kortere en veel scherpere actie, doet geen concessies aan de veiligheid. Als je voor LEM gaat, moet je helemaal gaan - en je geeft permanent snelle split-tijden met precisie op.

LEM is tenslotte een manier om wetshandhavers te stoppen met "te snel" te schieten - het is een opzettelijke belemmering van de trekkeractie. Dat is een trainingsprobleem voor LEO's dat wordt "opgelost" met een hardware-oplossing, in plaats van (dure) training (software). Dat is geen mening, het is een feit.
Het spijt me, maar de mensen die de P30-heeft-een-lange-reset hebben, zullen me voor altijd laten giechelen. De reset is ongeveer hetzelfde als een Sig P226 of CZ 75B, die al tientallen jaren door wetshandhavers, burgers en wedstrijdschutters worden gebruikt. Als je daadwerkelijk een snelle wedstrijdschutter bent, waarbij een paar millimeter verschil maakt in je tijden, dan zou ik durven wedden dat je tot de top 1-2% van het vaardigheidsniveau onder alle HK-bezitters behoort. Ik ga de behoefte aan short reset kits niet afdoen, maar de meeste mensen die handvuurwapens kopen, kopen ze niet om wedstrijden te winnen. OP kijkt zelfs naar het SK-model, dus hij klinkt als een vrij gewone schutter (geen belediging!). Dus, ik ben gewoon geamuseerd om te horen dat je de P30-trekker een probleem noemt dat moet worden opgelost, terwijl hij ongeveer zo goed is als verschillende andere DA/SA-trekkers die in elke wapenwinkel in de schappen zouden liggen. En IMO, de DA-trek op de P30 is soepeler dan op een CZ 75B.

Wat LEM betreft, dat is ontworpen om "agenten te vertragen", dat is een primeur voor mij, maar ik geloof niet dat het klopt. Ik zou wat documentatie moeten zien om ervan overtuigd te zijn dat het waar is. Sommige mensen zullen me waarschijnlijk muggenziften en zeggen dat er een micrometer verschil is omdat ze verschillende sear gebruiken, maar ik herinner me dat de reset precies hetzelfde is van P30 V1 tot (ongemodificeerde) V3. De reset op de USP, van V1 tot V7, voelt eveneens precies hetzelfde aan - en nogmaals, ik weet zeker dat iemand zal muggenziften over hoe het niet "precies" hetzelfde is, maar het is dichtbij genoeg dat ik het verschil niet kan zien.

#21 · (Edited)
Mijn EDC is een P30SK SA/DA met de veiligheid en decocker. Ik heb verschillende HK-pistolen met hamer en ze zijn allemaal op dezelfde manier ingesteld, behalve de P30SK SA/DA van mijn vrouw naast haar bed, die geen veiligheid heeft (ze draagt hem niet als EDC), maar wel een TLR-licht/laser-combinatie. We hebben kleine kinderen en ik heb bijna 20 jaar een Sig 228 in SA/DA gedragen in het leger, dus het is niet zo'n grote sprong.