Ik bezit ze allebei met DA/SA-triggers. Ik heb een paar honderd patronen door beide geschoten. Veel meer met de USP45C. Ik heb onlangs een loop met schroefdraad op de USP45C gezet. (Ik heb mijn katten de schroefdraad laten afkrabben, omdat ik in CA woon. Om een staatsmisdaad te voorkomen, moest ik een misdaad tegen de natuur plegen. Het ziet er lelijk uit, maar het is nu legaal.)
Nu de vergelijking: De HK45C is voor mij een allegaartje. Als ik de trekker goed bedien, krijg ik een roos. Op een goede dag schiet ik meerdere patronen door hetzelfde gat op 5 yards. (Niet indrukwekkend, maar ik ben geen professional.) Als ik het doelwit naar 25 yards verplaats, kan ik een doelwit van mansgrootte raken, maar de spreiding is beschamend. Ik zou willen zeggen dat het komt door de kortere vizierradius, maar het is waarschijnlijker dat ik niet erg goed ben. Als je de trekker niet goed bedient, raak ik nog steeds het zwarte deel van het doelwit, maar het lijkt niet zo indrukwekkend.
De USP45c is vergevingsgezender. Ik raak misschien niet de roos, maar de groeperingen lijken strakker. Misschien komt het omdat ik de USP45c al veel langer heb. Ik merkte ook dat de trekker van de HK45c niet erg soepel was. Ik moest de hamer en de vuurcontrolecomponenten demonteren en alles opnieuw smeren om hem zo soepel te laten lopen als de USP45c. Nogmaals, aangezien ik de usp45c al lange tijd heb, heb ik hem misschien beter ingeschoten. Dat zijn mijn meningen, hier zijn een paar weetjes die je misschien al weet:
HK USP45C voordelen:
1) Duitse techniek op zijn best. Het is betrouwbaar. Nog steeds behoorlijk sexy. En als je bij Macaroni Grill eet, kun je Parmezaanse kaas raspen met die schurende grepen. Die Duitsers denken aan ALLES!
1a) Het is gemaakt in Duitsland.