Ik bezit ze allebei met DA/SA-triggers. Ik heb een paar honderd patronen door beide geschoten. Veel meer met de USP45C. Ik heb onlangs een loop met schroefdraad op de USP45C gezet. (Ik heb mijn katten de schroefdraad laten afkrabben, omdat ik in CA woon. Om een staatsmisdaad te voorkomen, moest ik een misdaad tegen de natuur plegen. Het ziet er lelijk uit, maar het is nu legaal.)
Nu de vergelijking: De HK45C is voor mij een allegaartje. Als ik de trekker goed bedien, krijg ik een roos. Op een goede dag schiet ik meerdere patronen door hetzelfde gat op 5 yards. (Niet indrukwekkend, maar ik ben geen professional.) Als ik het doelwit naar 25 yards verplaats, kan ik een doelwit van mansgrootte raken, maar de spreiding is beschamend. Ik zou willen zeggen dat het komt door de kortere vizierradius, maar het is waarschijnlijker dat ik niet erg goed ben. Als je de trekker niet goed bedient, raak ik nog steeds het zwarte deel van het doelwit, maar het lijkt niet zo indrukwekkend.
De USP45c is vergevingsgezender. Ik raak misschien niet de roos, maar de groeperingen lijken strakker. Misschien komt het omdat ik de USP45c al veel langer heb. Ik merkte ook dat de trekker van de HK45c niet erg soepel was. Ik moest de hamer en de vuurcontrolecomponenten demonteren en alles opnieuw smeren om hem zo soepel te laten lopen als de USP45c. Nogmaals, aangezien ik de usp45c al lange tijd heb, heb ik hem misschien beter ingeschoten. Dat zijn mijn meningen, hier zijn een paar weetjes die je misschien al weet:
HK USP45C voordelen:
1) Duitse techniek op zijn best. Het is betrouwbaar. Nog steeds behoorlijk sexy. En als je bij Macaroni Grill eet, kun je Parmezaanse kaas raspen met die schurende grepen. Die Duitsers denken aan ALLES!
1a) Het is gemaakt in Duitsland.
2) Er zijn verhoogde vizieren beschikbaar voor de HK USP45C. Ik denk dat de HK45C verhoogde Heine Straight 8 vizieren kan gebruiken, en die hebben de voorkeur van velen. Ik houd het bij de 3-punts vizieren, dus ik zou dezelfde verhoogde vizieren gebruiken als mijn USP45 expert.
HK45C voordelen:
1) De meeste voordelen van de USP45C, maar in een gemoderniseerd ontwerp. Je kunt grepen verwisselen. Hij is nog steeds zo breed als de USP45C, maar hij voelt smaller aan omdat de slede en de grepen taps toelopen, zoals pillstew al zei.
2) Je krijgt een handige rail. (Nog steeds niet lang genoeg voor de meeste laser/licht-combinaties.) Streamlight TLR-2 past niet, maar TLR-4 wel.
3) HK45C lijkt iets betrouwbaarder. Mijn oude USP45C-magazijnen hadden een storing bij het invoeren van de laatste patroon op de USP45C. Op de HK45C werkten ze prima. Door over te schakelen op extra sterke wolf-veren gingen de magazijnen werken voor beide pistolen.
4) Je krijgt vizieren die oplichten in het donker. Ze lichten echter niet meer op na een paar uur, dus verwacht niet dat ze om 2 uur 's nachts oplichten als je je zorgen maakt over indringers. Tenzij je de HK45C naast zijn eigen nachtlampje bewaart.
5) Je krijgt een mooie o-ring die je moet vervangen voordat je hem verkoopt of over 20 jaar aan je kinderen geeft. Aan de andere kant kan het het pistool nauwkeuriger maken. (Om eerlijk te zijn, ik denk dat het schietsysteem beter af zou zijn als ik nauwkeuriger was. Het pistool is nauwkeurig genoeg.)
Kortom: De HK45C is een gemoderniseerde USP45C. Als je een USP45C had, zou ik zeggen: houd het bij wat je hebt. Er zijn verbeteringen, maar niet genoeg om een nieuw pistool te kopen. Want ehm... HK-bezitters gebruiken logica en luisteren naar een goede kosten-batenanalyse. Omdat je net begint, is de HK45C misschien een betere keuze. Ik woon in CA, dus ik kan pas volgend jaar USP45C's krijgen. HK45c heeft geen magazijnontkoppelaar, dus hij komt nooit op de lijst en de uitzondering voor één schot vervalt.