HKPRO Forums banner

Hk45 vs. Hk45c ervaring

43K views 30 replies 19 participants last post by  9mmSteve  
#1 ·
Als je ze allebei bezit, welke geef je dan de voorkeur? Hoe voel je je bij elk? Als je er een bij je draagt, wat zijn dan je gedachten daarover?

Ik twijfel tussen beide en wil graag persoonlijke ervaringen tussen hen horen. Ik denk dat het allebei een winnaar is, maar ik moet het toch vragen, lol. Ik kan ze allebei niet hanteren, maar heb onlangs een P30 gehanteerd en vond de grip gewoon geweldig, perfect, maar CCW is een factor.

#4 ·
Op dit moment zit ik voor 95% op de compacte, eigenlijk de compacte tactische. Maar na het voelen van de p30 heb ik het gevoel dat ik zeker moet zijn over de verschillen in grip en gevoel. Soms kan een klein ding een groot verschil maken en ik heb niet de luxe om ze nu allemaal te kopen. Heck, ik kan er hier niet eens een vasthouden.

Het zou geweldig zijn om een ​​bruine te krijgen (niet fde, zou dat niet ccw).

#6 ·
Het hangt af van het beoogde doel van het pistool. Als je op zoek bent naar een CCW, neem dan de compacte. Ik draag mijn full size als mijn dienstwapen en ben er dol op. Ik denk dat de full size iets beter schiet, waarschijnlijk door extra (zij het niet veel) massa. Dat gezegd hebbende, mijn compacte is mijn dagelijkse verborgen draagwapen (& mijn reserve/secundaire wapen op het werk).

Dus als je van plan bent een CCW te dragen, neem dan de compacte, als CCW niet je bedoeling is, dan is de full size misschien wat je zoekt.

#7 ·
Ik heb ze allebei en persoonlijk geef ik de voorkeur aan de volledige grootte. Het balanceert beter en de grip voelt beter aan, voor mij, tijdens het schieten. Ik vind de 45C een beetje topzwaar. Ik heb de volledige grootte al eerder gedragen, maar het is een groot pistool. De 45C is zeker een beter draagwapen. Ik dacht dat het mijn P2000SK zou vervangen als zomerwapen, maar dat is niet gebeurd. Als CCW van deze aankoop de belangrijkste factor is, ga dan voor de compacte. Ik gebruik in de zomer andere wapens dan in de winter, wanneer de grip op de huid wordt gedragen en de grip van de P30/HK45 ruw is. Als OWB occasioneel CCW SHTF EOTWAWKI wapen is de HK45 moeilijk te verslaan. Het hangt er dus allemaal van af welke rol je het pistool wilt laten vervullen. Beide zijn extreem robuust, nauwkeurig en schieten zacht.

Of, haal ze allebei. :) Kies gewoon welke je als eerste wilt hebben :)

#8 ·
Ze zijn beide betrouwbaar en zeer nauwkeurig. De grip van de compact is prettiger tegen de huid voor verborgen dragen, maar de gladde zijkanten bieden ook minder grip bij het hanteren en schieten. Sommigen hebben geklaagd dat de compact te glad is. Beide zijn controleerbaar, maar ik merkte dat de Compact zeker "stuiteriger" was bij terugslag. De compact kan groter worden gemaakt met de tien schots verlengde magazijnen, terwijl je bij de full size altijd vastzit aan het grotere formaat.

#9 ·
Ik heb de fout gemaakt om mijn hk45c mee te nemen naar de schietbaan op hetzelfde moment dat ik mijn glock 21 meenam. Ik heb ze achter elkaar geschoten. De glock had een matig botte zijwaartse achterwaartse duw met bijna geen omhooggaan. Toen ik de hk45c afvuurde, kwam het pistool bijna uit mijn hand door de omhooggaande loop. Ik heb die dag iets geleerd. Ga naar buiten en schiet met de wapens waarin je geĂŻnteresseerd bent voordat je koopt. Ik ben er vrij zeker van dat het verschil niet zo uitgesproken zal zijn bij het vergelijken van de hks, maar ik durf te wedden dat er genoeg verschil zal zijn om je te helpen een goede beslissing te nemen. Ik heb zeker geleerd dat je je beter moet vasthouden aan een hk45c als je hem afvuurt. De grote glock (g21) zal je verwennen.

#16 ·
Eerlijk gezegd, voor de meeste mensen is het volledige formaat gewoon gemakkelijk om mee te schieten. De HK45c is ook niet mis, maar het volledige formaat maakt het gewoon gemakkelijker om mee te werken. De HK45c heeft een P7-formaat achterban. De HK45 lijkt alleen een USP 45-formaat achterban te hebben, als dat logisch is.

Maar beide zullen dezelfde klus klaren. De HK45c is denk ik het meest aanpasbaar, maar de HK45 doet het nog steeds allemaal voor mij eerlijk gezegd, en hij kan ook een pistoollamp van volledig formaat aan, wat voor mij super belangrijk is.

#17 ·
Is er een kans dat ik iemand kan overhalen om een paar metingen van de volledige grootte te doen? Ik heb een nauwkeurige meting van de compacte gevonden, maar niet van de volledige grootte. (De website van Hk heeft bijvoorbeeld de hoogte van de volledige grootte variërend van 5,51 tot 5,83) Het enige wat ik echt nodig heb, is de hoogte van het geheel en de breedte van een magazijn. Op deze manier kan ik het vergelijken met mijn USP9, ik weet dat hij iets langer is, maar ik herinner me ook dat hij dunner is en dat kan een verschil maken.

Als ik eenmaal weet hoeveel het verschilt, zal ik kijken of ik mijn USP9 een beetje kan aanpassen om het hoogteverschil na te bootsen en of ik een manier kan vinden om het te laten verdwijnen. Hij print momenteel maar een klein beetje aan de onderkant van het magazijn, maar als ik daar vanaf kan komen, zou ik moeten weten hoe de volledige grootte zal vergelijken, zo goed als ik kan zonder er een te hebben.

Ik denk dat de volledige grootte problemen zal hebben om mee te werken die de compacte niet zal hebben, maar hij lijkt ook iets beter te presteren en heeft een grip waar ik van hou, dus het is misschien de moeite waard om me eraan aan te passen.

Ga zo door jongens, ik waardeer het. Het is een grote PITA om deze niet persoonlijk te kunnen zien en te proberen het van tevoren uit te zoeken als je er maar één kunt krijgen.

#20 · (Edited)
Is er een kans dat ik iemand kan overhalen om een paar metingen van de volledige grootte te doen? Ik heb een nauwkeurige meting van de compacte gevonden, maar niet van de volledige grootte. (De website van HK heeft bijvoorbeeld de hoogte van de volledige grootte variërend van 5,51 tot 5,83) Alles wat ik echt nodig heb, is de hoogte van het geheel en de breedte van een magazijn. Op deze manier kan ik het vergelijken met mijn USP9, ik weet dat het iets langer is, maar het is ook dunner als ik me goed herinner en dat kan een verschil maken.

Als ik eenmaal weet hoeveel het verschilt, zal ik kijken of ik mijn USP9 een beetje kan aanpassen om het hoogteverschil na te bootsen en of ik een manier kan vinden om het te laten verdwijnen. Het drukt momenteel een beetje aan de onderkant van het magazijn, maar als ik daar vanaf kan komen, zou ik moeten weten hoe de volledige grootte zich zal verhouden, zo goed als ik kan zonder er een te hebben.

Ik denk dat de volledige grootte problemen zal hebben om mee te werken die de compacte niet zal hebben, maar het lijkt ook een beetje beter te presteren en heeft een grip waar ik van hou, dus het is misschien de moeite waard om me eraan aan te passen.

Ga zo door jongens, ik waardeer het. Het is een grote PITA om deze niet persoonlijk te kunnen zien en van tevoren te proberen erachter te komen als je er maar één kunt krijgen.
Het is misschien godslasterlijk om te zeggen -
Maar als je echt de ergonomie van de HK45 in volledige grootte in een kleiner pakket wilt?
IMHO - mijn P30 40 is als een Jr HK45.
Image

Over het algemeen;
Ik denk dat mijn HK45C, wanneer omgezet in de HK45CT-modus, ongeveer dezelfde grootte heeft als een HK45 van volledige grootte.
Maar als een HK45C? Het heeft ongeveer dezelfde grootte als mijn P30 en past in dezelfde holster.
Image

#18 ·
Je moet een manier vinden om hiermee om te gaan. Proberen verschillen in afmetingen van fracties van een inch te achterhalen is waarschijnlijk zinloos en kan ertoe leiden dat je conclusies trekt die je niet zou trekken als je ze in de hand had. De HK45 is groter in hoogte en lengte dan de USP 9mm, die op een iets kleiner frame staat dan de .45. De breedtematen zijn moeilijk te evalueren, omdat je USP enkelhandige bedieningselementen heeft, terwijl de HK45-bedieningselementen tweezijdig zijn en bijdragen aan de breedtemaat. Het 10 rd HK45-magazijn is ongeveer 1/4 inch hoger dan mijn USP fs .45 12 rd-magazijn. De HK45 is, naast mijn USP .45, hoger en langer; het is een groot pistool, maar een droom om mee te schieten. Het is een wonder dat de mensen van de HK-website hun eigen werk niet lijken te proeflezen. Uw observatie is niet de eerste keer dat ze inconsistente meetgegevens over hun wapens hebben gehad. De HK45 en HK45T hebben dezelfde afmetingen, behalve de lengte van de loop. Ik zou gaan voor de hogere maat, op de HK45T-specificatiepagina, omdat de HK45 die ik heb vastgehouden groter is dan mijn USP .45.

#26 ·
You need to find a way to handle these. Trying to psyche out differences in dimensions of fractions of an inch is likely futile and may lead to your drawing conclusions you wouldn't make with them in the hand.
Als er maar meer mensen waren die dit begrepen.... Goed gezegd. Niet afgeven op de OP; Ik begrijp zijn probleem. Maar de harde waarheid is dat elk pistool nuances heeft die NIET kunnen worden onderscheiden door een vergelijking van de opgegeven afmetingen.

#21 ·
Bedankt voor de foto's, ze zijn nuttig omdat een USP9 en een P30 de enige HK's zijn die ik kan gebruiken om ze mee te vergelijken.

Ik heb vanmiddag een beetje met mijn holster gespeeld, ik heb een 18rd jet funnel mag in de bodem gegooid waardoor het ding 5,76" hoog werd. Ik kon het verbergen op een plek die comfortabel is om te dragen en te zitten (het is ongeveer 2:30-3:00 bij mij). Het doet me denken dat de fullsize haalbaar zal zijn, maar ik heb nog steeds het gevoel dat ik het probeer te laten werken. Ik weet niet zeker hoe de HK45 aanvoelt in vergelijking met de P30, en ik heb ook geen compacte vastgehouden. Het is mogelijk dat het hele grip-probleem er helemaal geen is. Dit zou niet eens een debat zijn als ik gewoon een paar in handen kon krijgen, maar ik ben ongeveer 6 uur in elke richting van de meeste Hks verwijderd, ik was zeer verrast om de P30's laatst te zien. Misschien ga ik er weer eens kijken, ik waardeer de hulp, dit is kut om het "blind" te doen.

#22 · (Edited)
Bedankt voor de foto's, ze zijn handig omdat een USP9 en een P30 de enige HK's zijn die ik kan gebruiken om ze mee te vergelijken.

Ik heb vanmiddag een beetje met mijn holster gespeeld, ik gooide een 18rd jet funnel mag in de bodem waardoor het ding 5,76" hoog werd. Ik kon het verbergen op een plek die comfortabel is om te dragen en te zitten (het is ongeveer 2:30-3:00 op mij). Het doet me denken dat de fullsize haalbaar zal zijn, maar ik heb nog steeds het gevoel dat ik het probeer te laten werken. Ik weet niet zeker hoe de HK45 aanvoelt in vergelijking met de P30, en ik heb ook geen compacte vastgehouden. Het is mogelijk dat het hele grip-probleem helemaal geen probleem is. Dit zou niet eens een debat zijn als ik gewoon een paar kon krijgen, maar ik ben ongeveer 6 uur in elke richting van de meeste Hks verwijderd, ik was zeer verrast om de P30's de andere dag te zien. Misschien ga ik er weer uit en kijk ik opnieuw, ik waardeer de hulp, dit is rot om het "blind" te doen.
Ik denk dat je te veel nadenkt over het grip-ding.
Het verschil gaat meer over ergonomie.
Vooral met de P30 heb je S/M/L zijpanelen en rugbanden.
Dus je kunt de dikte variëren.
De HK45C is erg plat. Maar geen van de drie is echt dik.
IMHO - het is meer de lengte van de grip en de slede die mensen problemen geeft met het verbergen.
Een goede pistoolriem en holster maken het verschil in de wereld.

#24 ·
Op dit moment gebruik ik een mTac Minotaur en riem, ik denk erover om hun Appendix-versie te proberen, omdat ik hem vaker vooraan begin te dragen (minder afdrukken, VEEL minder afdrukken bij het staan, zitten, enz.)

Ik denk dat ik de fullsize wel aan het werk zou kunnen krijgen, maar ik heb het gevoel dat ik probeer hem een klus te laten doen waar hij niet voor ontworpen is. Op dit moment is een fullsize USP9 prima om te dragen, maar een beetje langer in de grip maakt het moeilijker om te dragen, tenminste in de zomer als ik gewoon een t-shirt draag.

Ik denk dat ik waarschijnlijk eerst de compacte versie zal nemen, omdat die bedoeld is voor verborgen dragen, en dan later een fullsize... evenals een P30 en P2000... en P7. Ik denk dat de ergonomie van de fullsize misschien iets beter is, maar met de extra lengte wordt het moeilijker om te dragen. Ik zal proberen te kijken of ik er een persoonlijk kan vinden en van daaruit verder kan gaan (dit is geen HK-gebied, het is tien jaar geleden dat ik er hier een te koop heb gezien buiten een wapenshow, ik was zeer verrast om de P30 te zien).

Ik waardeer de meningen, soms is het een stuk makkelijker om het uit te zoeken als je ze allebei niet kunt zien als eigenaren van beide er commentaar op geven.

#25 ·
Ik schoot mijn full size veel beter dan de compacte en had er enigszins spijt van dat ik de 45c had gekocht. Toen kocht ik een slip-on grip van Butler Creek voor de 45c en nu ben ik er dol op en schiet ik er veel beter mee. De grepen op de P30's en de HK 45 zijn geweldig. Door de slip-on toe te voegen, voelt de 45 compact ook voor mij precies goed aan en is hij goed te controleren. Beide geweldige wapens... koop ze allebei!

#28 · (Edited)
Oh, geloof me, als ik de optie had, zou ik het doen, ik ken dit probleem goed.

Het probleem is mijn locatie, ik ben er eigenlijk vrij zeker van dat ik zo ver mogelijk van alles verwijderd ben als je maar kunt zijn in de onderste 48 staten, lol. Het is een geografische anomalie. Dit is geen HK-gebied, mensen houden van 1911's, Glocks en revolvers, de weinige plaatsen die wapens verkopen, zien de noodzaak niet om iets anders in de schappen te leggen. De P30 die ik laatst zag, was de eerste HK in een schap die ik in 10 jaar heb gezien. Tien. Zelfs op de wapenshows had de laatste grote er maar twee USP's en een P7. Het is ongeveer 6 uur rijden naar de dichtstbijzijnde plek die er een zou hebben, Denver, en dat is een paar honderd dollar aan benzine en een hele dagtrip, het is gewoon niet iets wat ik op dit moment kan doen. Ik heb geprobeerd om lokaal iemand te vinden, maar zonder succes, want ik weet dat ik al deze vragen in ongeveer 5 minuten zou kunnen beantwoorden als ik ze zou kunnen zien. Helaas zit ik vast op het internet, ik zou dit net zo goed kunnen gebruiken om te ontdekken hoe eten smaakt, maar het is het beste wat ik in mijn situatie kan doen, en ik waardeer alle hulp die ik kan krijgen.

Normaal gesproken zou ik er gewoon een kopen en verkopen als het niet lukte, maar laten we eerlijk zijn, dit is een beslissing tussen twee zeer goede wapens, als het niet lukt, ga ik het niet verkopen, niemand doet dat, zo krijg je HK, lol.

Hoe dan ook,
Ik denk dat mijn grootste obstakel de lengte van de fullsize grip is, maar het verschil in dikte kan denk ik een verschil maken. Als het zo dik was als een USP, zou ik weten hoe het zou afdrukken, het is mogelijk dat het geen probleem is.

Weet je wat ik misschien ga doen, hoe dom het idee ook klinkt, is kijken of ik een paar airsoft replica's kan vinden die nauwkeurig maar goedkoop zijn gemaakt. Het kan me in staat stellen om een gevoel te krijgen voor de grootte van dingen en de problemen die ik zie zo goed mogelijk te testen zonder er een echte te kunnen zien. Mijn zorgen betreffen de grip, één voor elk pistool, verder niets. Natuurlijk, de goedkoopste die ik kan vinden is $160, dus dat is misschien niet mogelijk.

Iemand met een kaliber en een paar minuten te doden? Ik zou echt de breedte van de onderkant van het magazijn (beide werken) en een nauwkeurige meting van de bovenkant van de slede tot de onderkant van het magazijn op een fullsize Hk45 kunnen gebruiken. Dit is ongeveer de enige manier waarop ik de metingen kan vinden die er echt toe doen in CCW.

Omdat de Hk45 bekend staat om een dunnere grip te hebben dan de USP, denk ik dat een verschil in breedte een echte rol zou kunnen spelen in het afdrukken ervan. Het is langer ja, maar ook dunner, het kan een combinatie blijken te zijn die voor mij werkt. Ik zou de fullsize willen rocken als ik kon, maar in ccw moet het afdrukken worden uitgevogeld.

Ah wat een pijn.

Nogmaals, ik waardeer de hulp :D

#29 ·
Misschien wilt u zoeken naar het artikel van nyeti in "Surefire Combat Tactics", dat hij zojuist in een andere, zeer recente thread over de HK45/HK45c heeft aangekondigd. Het staat bovenaan de threads op dit forum. Hij schrijft een heel goed artikel.

Als het dragen een groot probleem is, zou de duidelijke winnaar de c zijn, omdat men de 8 rd mags met platte bodemplaten kan gebruiken - gemakkelijk de meest verbergbare configuratie tussen de twee pistolen.

Wat betreft de magbreedtes, de .45 8 en 10 rd mags zijn ongeveer 1/16 inch smaller dan de USP fs .45 mags. Maar dat kleine verschil in breedte maakt een significant verschil in het gevoel van de fs en c .45 USPs, en in de HK45/c grepen.

#30 · (Edited)
Dat zou geweldig zijn... als ik een plek had om een exemplaar te vinden, lol. *Trouwens, het is kut om midden in de middle of nowhere te wonen* Misschien kan ik er online een vinden.

Bedankt voor de hulp. 1/16" is niet genoeg om een verschil te maken in de breedte bij het dragen, maar dat is nu tenminste duidelijk.

Ik kwam een man tegen die foto's had gemaakt die overlappend waren om de verschillen in grootte tussen wapens te laten zien. Hij had er een op de HK45 en Hk45c en had een USP Expert. Met behulp van de USP lijkt het veilig om te zeggen dat de HK45 dezelfde hoogte heeft als een USP met een Jet funnel magazine. Iets wat ik toevallig heb. Dus ik denk dat het erop neerkomt om te kijken of ik mijn USP met een Jet funnel magazine op een comfortabele plek kan laten verdwijnen, zo ja, dan zou de fullsize HK45 moeten volgen en me een betere ergonomie en zo geven, zo nee, dan denk ik dat het de compacte voor mij is!

Voor de goede orde, kleine steden zijn soms best leuk, maar het is kut als je een kleine stad bent die heel ver van alles af ligt dat groter is dan jij. Ik heb het gevoel dat ik in Canada woon, lol.

Bedankt voor de hulp! Wat een pijn...

Update: Lijkt te doen. Het is makkelijker zonder het Jet funnel magazine, maar het printen is vrij laag waar ik het normaal draag en verdwijnt als ik het meer naar voren verplaats naar 2:00 (natuurlijk kan ik dan niet comfortabel zitten). Ik denk dat ik moet uitzoeken hoeveel printen normaal is, op dit moment draag ik een T-shirt dat redelijk strak zit, niet zoals 'Bro' strak, maar verre van oversized. Ik ben geen fan van oversized shirts, ik ben al groot genoeg, een te groot shirt laat me er gewoon dik uitzien in plaats van groot lol.

Ik zal misschien kijken of ik de fullsize kan doen, ik ben van plan om naar de omgeving van Seattle te verhuizen, dus ik zal toch het grootste deel van het jaar een lichte jas dragen, en ik lijk het goed te doen in alleen een T-shirt. Natuurlijk kan kleiner gaan gewoon een beter stukje gemoedsrust zijn in die afdeling (maar de fullsize is een beter stukje gemoedsrust in die afdeling).

Dus nu moet ik gewoon uitzoeken wat normaal printen is en wat ik ben die er te gevoelig voor is.

Nogmaals bedankt voor de hulp!