Hoe krijgt iedereen een hk416 of hk417 als ze niet te koop zijn? Kopen jullie alleen de uppers en gebruiken jullie een andere lower met H&K-gravering?
Sommige van de exemplaren in die thread zijn authentieke HK416's, eigendom van dealers. Sommige zijn HK416 uppers op POF of Spike's Tactical of enkele van de andere bedrijven die lowers maken met pictogrammarkeringen. Sommige van de niet-HK lowers zijn gegraveerd met de HK-lettertypen. Om een 416 of 417 te krijgen, heb je eerst een FFL nodig, en vervolgens heb je een "liefdesbrief" nodig van een PD of overheidsinstantie waarin een demo van een van hen wordt gevraagd. Niks aan de hand.Ik keek naar de HK416-fotothread hierboven en het lijkt erop dat ze de authentieke spullen hebben met de upper en lower die door H&K zijn gemarkeerd. Ik wist niet zeker of het gewoon achteraf was gedaan. Waar kan ik een HK416 of HK417 vinden van de LE's die ze niet willen? Bedankt!
Kunnen jullie in lekentermen de brief van het agentschap, het verzoek van de koper en het eindgebruikerscertificaat om te voldoen aan de Duitse regelgeving toelichten?Het is tegenwoordig iets ingewikkelder, tenminste met HK.
Maar afgezien daarvan is het een eitje. Hier is een video (opnieuw) van Kat die met mijn HK416D met QD-demper in super slow motion schiet. Het is een 14,5" loopversie. Trouwens, Kat is een MMA-kampioenvechter met behoorlijk goede schietvaardigheden!
- Precies geformuleerde liefdesbrief van afdeling of agentschap.
- Precies geformuleerd verzoek van de koper (FFL/SOT).
- Precies geformuleerde bestelling van de koper met specificatie van het HK-artikelnummer en verwijzing naar de liefdesbrief.
- Vooraf volledige betaling.
- Eindgebruikerscertificaat om te voldoen aan de Duitse regelgeving.
- Geduld. Dit proces duurt tussen de 3 en 12 maanden.
http://www.youtube.com/watch?v=s5YqaN3n1IU
Dus als dit klaar is... wat moet men dan doen om zijn HK 416D te behouden?AD:
Ik wist dat je sarcastisch was. Ik dacht dat de vragen wel zouden komen, dus ik probeerde wat meer details te geven. Maar ik zie dat de details er toch uit moeten komen, dus hier gaan we...
Hoe u legaal een echte HK416 kunt kopen!
We gaan er voor de duidelijkheid van uit dat u *geen* wetshandhavingsinstantie of militaire ontvanger (of andere door de overheid geautoriseerde entiteit) bent. Het eerste wat u doet, is een Federal Firearms Licensee (FFL) worden. Afhankelijk van het type FFL dat u wilt, bent u minimaal $150 kwijt om te beginnen. Bereid u echter voor op wachten. U moet duidelijk aantonen dat het uw intentie is om een winstgevend bedrijf te voeren en niet alleen verkoop aan de keukentafel/wapenshow. Uw pand wordt geĂŻnspecteerd (een groot deel van de vertraging), dus u moet in staat zijn om een veilige wapenopslag te demonstreren, geen problemen met bestemmingsplannen of aktebeperkingen, enz. U krijgt uiteindelijk uw FFL-papier als alles in orde is. Nu kunt u wapens kopen en verkopen (of ze maken of importeren, afhankelijk van het soort vergunning dat u hebt ontvangen). Maar u wilt een machinegeweer... een HK416D.
De HK416D is een post-sample machinegeweer (Google deze term en een paar andere). Er bestaat in de VS momenteel geen 416D in iets anders dan select fire, dus het moet via een specifiek proces worden verkregen. U bent geen overheidsinstantie, u bent een FFL. Om een post-sample item te kunnen ontvangen, moet u een Special Occupational Tax (SOT)-certificaat verkrijgen. Hiermee kunt u zaken doen in NFA-items, zoals machinegeweren, zonder de $200 belasting te hoeven betalen telkens als een wapen wordt verplaatst. U kunt de SOT niet krijgen zonder de FFL in handen te hebben, dus probeer ze niet tegelijkertijd aan te vragen. Het kost minimaal $500 per jaar voor uw SOT. U heeft uw FFL en SOT en u bent klaar om uw HK416D te kopen. Houd uw Teutoonse paarden vast.
Om als FFL/SOT legaal een HK416D te verwerven, moet die persoon duidelijk aantonen dat het wapen wordt gedemonstreerd of verkocht aan een bona fide overheidsinstantie. Dit is een groot probleem. Als dit een demo-wapen wordt, moet u kunnen bewijzen dat u een demo hebt uitgevoerd. Om de bona fide aard van de aankoop aan te tonen, moet de specifieke overheidsinstantie die de ontvanger van de demo/verkoop zal zijn, schriftelijk bewijs van hun verzoek/aankoop verstrekken. Dit wordt een liefdesbrief genoemd en de vorm en inhoud ervan worden gespecificeerd door de fabrikant en de Imports/NFA Branch van BATF. Dus nu kunt u uw HK416D kopen...
Niet zo snel. U moet ook een verzoek indienen op uw FFL/SOT-briefpapier met uw intenties. U moet ook een schriftelijke bestelling van uw FFL/SOT aan de leverancier van het wapen verstrekken. Beide hebben een specifieke vorm en inhoud. In het geval van een HK416D moet u ook een End User Certificate invullen zoals voorgeschreven door de Duitse overheid. U heeft nu al uw papierwerk in orde... dus het is tijd om uw wapen van HK te kopen, toch?
Achtig... U krijgt een prijsopgave van HK of een van hun Mil/LE-distributeurs. U betaalt volledig, dient al uw papierwerk in en wacht. Afhankelijk van of de wapens in het land zijn of niet en hoe snel Imports and NFA Branch werken... zou u 3-12 maanden op uw duimen kunnen zitten. Uiteindelijk bezorgt UPS de 416D in een nogal onopvallende bruine doos. Hopelijk laat de chauffeur hem niet zomaar na sluitingstijd tegen uw voordeur liggen (zoals mij overkwam). U heeft uw wapen.
Vergeet niet een demo te doen!:41:
Heb je je site-inspectie al gepland? Dat is het beste signaal dat je kunt krijgen: de IOI die je belt om je te komen controleren.Je weet wel wie ik ga bellen als de ATF me ooit terugbelt nadat ik op 1 mei mijn FFL-cheque heb verzilverd.![]()
Vraag:Zolang de FFL/SOT gehandhaafd blijft, kan de dealer de 416D behouden voor demonstratiegebruik. Nogmaals, het is essentieel dat er bona fide demo's plaatsvinden. Als de FFL/SOT vervalt, moeten de post-sample 416D en alle andere post-samples wettig worden overgedragen aan een andere entiteit die de wapens wettig kan bezitten... *voordat* het verval plaatsvindt. Anders worden de post-samples onrechtmatig bezeten. En dat zal niet leuk zijn.