HKPRO Forums banner

Hoe u een V3 (DA/SA) P30/P30S/P30L/P30LS kunt omzetten naar een V1 of V2 LEM

97K views 84 replies 29 participants last post by  R65  
#1 · (Edited by Moderator)
LET OP: HK pistoolontwerpen vertegenwoordigen een optimalisatie van een combinatie van veiligheid, snelheid van inzet, nauwkeurigheid, betrouwbaarheid en duurzaamheid. Probeer niet om een HK pistool “beter” te maken door onderdelen te wijzigen. Het wijzigen van onderdelen van het pistool of magazijn kan letsel of de dood veroorzaken en maakt ook elke HK garantie op het product ongeldig.

Zie bijlage voor PDF-instructies.

Attachments

#6 ·
Vraag:
Moeten deze twee onderdelen worden aangeschaft?
• Elleboogveer voor hamer - ook bekend als Cocking Piece Veer 209275
• Bedieningshendel - ook bekend als Control Latch 209274

Volgens mijn onderzoek is het onderdeelnummer van de Control Latch voor een P2000, en degene die expliciet voor de P30 wordt vermeld, ziet er identiek uit. Is het daadwerkelijk anders of kan ik degene die al in het vuurwapen zit, hergebruiken?
Hetzelfde geldt voor de Cocking Piece Veer... het onderdeelnummer lijkt hetzelfde te zijn voor alle P30-varianten.

Worden deze twee aanbevolen ter vervanging vanwege slijtage? Bedankt.

#7 · (Edited)
U hebt de Control Latch (209274) nodig, evenals de rest van de LEM-onderdelen. De LEM Control Latch en de V3 Control Latch verschillen een beetje. Ga niet uit van de afbeelding in uw P-Series Operator's Manual. Die afbeelding toont de LEM-versie en niet de V3 (DA/SA)-versie. Met andere woorden, uw V3 wordt niet al geleverd met de Cocking Piece en Cocking Piece Spring.

#15 · (Edited)
Geweldige thread, bedankt voor het plaatsen van deze nuttige informatie. Ik heb me net aangemeld nadat ik hier lange tijd heb rondgekeken en geleerd, en dacht dat ik mijn aantekeningen over deze conversie zou delen nadat ik deze gisteren had voltooid en vandaag de functie had getest.

Niet helemaal. De gespoorde hamer is de LEM gespoorde hamer, niet de DA/SA gespoorde hamer. Hij is alleen verkrijgbaar in Europa en daarom zie je geen V0 in de VS.
Ik heb wat rondgekeken en gelukkig lijkt dit niet langer het geval te zijn. Ik denk dat ik dit weekend de eerste echte V0-configuratie 9mm P30 in de Verenigde Staten heb gemaakt, met de LEM-spoorkamer.

Ik zal later vanavond foto's plaatsen met de verschillende hamers (DA/SA V3-hamer, afgekapte LEM-hamer 209321 en gespoorde LEM-hamer 209262), maar in principe is de juiste gespoorde LEM-hamer inderdaad verkrijgbaar bij zowel HK-USA als hkparts.net (ik heb er vorige week zelfs één van elk gekocht).

Alles verliep soepel bij mijn conversie. De enige problemen die ik had, waren dat ik het een beetje moeilijk vond om de hameras eruit te krijgen (ik heb de trekkerstang in eerste instantie niet ver genoeg naar beneden geduwd), en dezelfde hameras kostte wat strategisch overtuigen om er weer in te krijgen toen ik alles weer in elkaar zette (de pons hielp om hem door alle verschillende hamer-/ontkoppelings-/sear-onderdelen te krijgen, maar het kostte wat duwen op verschillende onderdelen in de juiste hoek om die as precies uit te lijnen met het framegat aan de andere kant, zodat hij erin zou gaan).

De elleboogveerpoot op de sear krijgen terwijl de V3 sear met die decockerarm werd gebruikt, was ook een beetje lastig (de decockerarm vecht om ruimte met je tandenstoker, tenzij je een manier kunt vinden om je tandenstoker verticaal te houden), maar ik denk dat ik het veel sneller zou kunnen doen als ik het opnieuw zou moeten doen, omdat ik van de ervaring heb geleerd. Een derde arm/hand zou echter hebben geholpen.

Toen ik deze conversie deed, wilde ik de gespoorde hamer zodat ik een pistool kon hebben dat in een door de fabriek goedgekeurde configuratie zat, om de kans te elimineren dat een arrogante aanklager me ergens van beschuldigt als ik ooit in de benijdenswaardige positie zou komen waarin ik dit pistool zou hebben gebruikt voor zelfverdediging (het is mijn primaire pistool, dus dit is een mogelijkheid). Ik wilde ook de decocker behouden, zodat het pistool me extra opties zou geven door zoiets als een hybride LEM-DA/SA-pistool te zijn, waarbij ik het kon dragen als een normale LEM als ik het op mijn heup droeg, of het kon decocken voor een extra mate van veiligheid tijdens AIWB-dragen. Ik vermoed dat de hamerpen een mate van bescherming biedt aan de decockerknop tegen onbedoeld indrukken.

Ik ben vandaag naar de schietbaan geweest en heb ongeveer 120 patronen afgevuurd zonder problemen. Dit pistool had al ongeveer 1500 patronen afgevuurd zonder problemen in zijn originele V3-configuratie. Het lijkt tot nu toe net zo betrouwbaar te zijn in de V0-configuratie.

Ik denk dat ik de zwaardere terugslagveer zal installeren die ik bij HK-USA heb besteld, samen met de lichte FPBS en mogelijk de zware hamerveer. Over het algemeen ben ik blij met de conversie, het deed wat ik wilde (de vereiste voor mij verwijderen om het pistool om welke reden dan ook te decocken). Het enige resultaat dat ik niet had verwacht, was dat het decocken een beetje anders zou aanvoelen. Ik weet nog niet zeker of het anders aanvoelt alleen omdat de hamer niet langer valt tijdens het decocken, of dat de inspanning die nodig is of het bijbehorende gevoel om de decockerknop in te drukken, daadwerkelijk anders is.

Vergelijkende foto's volgen vanavond in een nieuwe thread.

#13 · (Edited)
Hallo Too-Sixty,

Dit is een geweldige uiteenzetting. Ik overweeg een P30LS te kopen. Ik heb alleen een V3 geschoten, omdat niemand een V1 heeft op de schietbanen waar ik ben geweest. Het lijkt erop dat de V3-versie van het pistool misschien de betere versie is om te nemen, omdat je daarmee kunt overstappen op een V1 (of V2) trekker. Hoe werkt de decocker met de V1-hamer?

#16 · (Edited)
Het onderdeel 209262 waarnaar u verwees, is de V3-spoorhamer in de P2000/SK-serie. Ik ben op de hoogte van de V3-spoorhamer in de P2000/SK, maar wist niet dat deze en de LEM-hamer dezelfde vorm hadden (waardoor deze kan worden gebruikt met het LEM-spansstuk + veer).

De reden dat de decocker een beetje anders aanvoelt, is omdat deze de hamer niet ontspant zoals bij een fabrieksgeweer DA/SA, maar in plaats daarvan de spanning op de hamerveer loslaat.

Goed detectivewerk. Bedankt voor het delen.

#21 ·
Deze korte gids laat je zien hoe je een P30/P30S/P30L/P30LS van V3 (DA/SA) naar Light LEM (V1) of Heavy LEM (V2) kunt converteren. Hoewel niet officieel ondersteund door H&K (en uw garantie vervalt), is het een eenvoudige conversie die u zelf kunt doen met een paar onderdelen en gereedschappen.

LEM-onderdelen die u nodig heeft
• Release Catch - ook bekend als LEM Sear 209320
• Cocking Piece 209265
• Elbow Spring for Hammer - ook bekend als Cocking Piece Spring 209275
• LEM Bobbed Hammer 209321
• Heavy LEM Hammer Spring 214695
Dus ik overweeg dit te doen met mijn P30L V3. Misschien zit mijn internet-fu er ver naast, maar ik kan deze onderdelen nergens vinden. Zijn ze beschikbaar in de VS, of misschien tot het volgende millennium in backorder?

#22 ·
Ja, je Internet-fu is echt zwak. :biggrin: Met uitzondering van de LEM-hamer, kijk eens wat ik heb gevonden. Ik zou proberen HKCS te bellen en de onderdelen daar te bestellen. De geheime handdruk is dat je ze niet vertelt dat je de onderdelen koopt om van DA/SA --> LEM te converteren.

#23 ·
Bedankt, TooSixy. Ik was ook op HKParts.net, op zoek naar de onderdeelnummers. Maar ze zijn niet hetzelfde als degene die gepost zijn... waardoor ik in de war raakte. De installatie lijkt op die van de USP.

Dus waarom ondersteunt HK deze conversie niet, hoewel ze dat wel doen voor de USP? Heeft het iets te maken met de plaatsing van de ontgrendelingslip?

#28 ·
Hallo mensen,

Ik wil de onderdelen bestellen om deze conversie op mijn P30 V3, met decocker, uit te proberen. Ik wil de decocker behouden en ook een spoorhamer gebruiken (in principe v0-configuratie). Het enige dat verwarrend is uit de handleiding (de handleiding is absoluut geweldig, dus ik weet zeker dat deze verwarring aan mijn kant ligt), is of ik de Control Lever nodig heb of niet?

Van wat ik heb gelezen en begrepen, als ik voor een Light LEM ga en de Decocker op mijn P30V3 behoud, dan heb ik alleen deze onderdelen nodig:

LEM Hammer (209262), SKU: HKP16540
Cocking piece (209265), SKU: HKPP30043
LEM Elbow spring (209275), SKU: HKNGHK2498
Heavy LEM Hammer spring (214695), SKU: HKPUSP9076

Klinkt dit alsof ik dit correct begrijp, of heb ik ook de Control Lever nodig? De Control Lever staat niet vermeld in de "LEM-onderdelen die je nodig hebt" en wordt vermeld als hergebruikt, maar wordt in de opmerkingen vermeld als "noodzakelijk". Vandaar de verwarring van mijn kant. :)

Alle hulp zou worden gewaardeerd. Proost!