Geweldige thread, bedankt voor het plaatsen van deze nuttige informatie. Ik heb me net aangemeld nadat ik hier lange tijd heb rondgekeken en geleerd, en dacht dat ik mijn aantekeningen over deze conversie zou delen nadat ik deze gisteren had voltooid en vandaag de functie had getest.
Niet helemaal. De gespoorde hamer is de LEM gespoorde hamer, niet de DA/SA gespoorde hamer. Hij is alleen verkrijgbaar in Europa en daarom zie je geen V0 in de VS.
Ik heb wat rondgekeken en gelukkig lijkt dit niet langer het geval te zijn. Ik denk dat ik dit weekend de eerste echte V0-configuratie 9mm P30 in de Verenigde Staten heb gemaakt, met de LEM-spoorkamer.
Ik zal later vanavond foto's plaatsen met de verschillende hamers (DA/SA V3-hamer, afgekapte LEM-hamer 209321 en gespoorde LEM-hamer 209262), maar in principe is de juiste gespoorde LEM-hamer inderdaad verkrijgbaar bij zowel HK-USA als hkparts.net (ik heb er vorige week zelfs één van elk gekocht).
Alles verliep soepel bij mijn conversie. De enige problemen die ik had, waren dat ik het een beetje moeilijk vond om de hameras eruit te krijgen (ik heb de trekkerstang in eerste instantie niet ver genoeg naar beneden geduwd), en dezelfde hameras kostte wat strategisch overtuigen om er weer in te krijgen toen ik alles weer in elkaar zette (de pons hielp om hem door alle verschillende hamer-/ontkoppelings-/sear-onderdelen te krijgen, maar het kostte wat duwen op verschillende onderdelen in de juiste hoek om die as precies uit te lijnen met het framegat aan de andere kant, zodat hij erin zou gaan).
De elleboogveerpoot op de sear krijgen terwijl de V3 sear met die decockerarm werd gebruikt, was ook een beetje lastig (de decockerarm vecht om ruimte met je tandenstoker, tenzij je een manier kunt vinden om je tandenstoker verticaal te houden), maar ik denk dat ik het veel sneller zou kunnen doen als ik het opnieuw zou moeten doen, omdat ik van de ervaring heb geleerd. Een derde arm/hand zou echter hebben geholpen.
Toen ik deze conversie deed, wilde ik de gespoorde hamer zodat ik een pistool kon hebben dat in een door de fabriek goedgekeurde configuratie zat, om de kans te elimineren dat een arrogante aanklager me ergens van beschuldigt als ik ooit in de benijdenswaardige positie zou komen waarin ik dit pistool zou hebben gebruikt voor zelfverdediging (het is mijn primaire pistool, dus dit is een mogelijkheid). Ik wilde ook de decocker behouden, zodat het pistool me extra opties zou geven door zoiets als een hybride LEM-DA/SA-pistool te zijn, waarbij ik het kon dragen als een normale LEM als ik het op mijn heup droeg, of het kon decocken voor een extra mate van veiligheid tijdens AIWB-dragen. Ik vermoed dat de hamerpen een mate van bescherming biedt aan de decockerknop tegen onbedoeld indrukken.
Ik ben vandaag naar de schietbaan geweest en heb ongeveer 120 patronen afgevuurd zonder problemen. Dit pistool had al ongeveer 1500 patronen afgevuurd zonder problemen in zijn originele V3-configuratie. Het lijkt tot nu toe net zo betrouwbaar te zijn in de V0-configuratie.
Ik denk dat ik de zwaardere terugslagveer zal installeren die ik bij HK-USA heb besteld, samen met de lichte FPBS en mogelijk de zware hamerveer. Over het algemeen ben ik blij met de conversie, het deed wat ik wilde (de vereiste voor mij verwijderen om het pistool om welke reden dan ook te decocken). Het enige resultaat dat ik niet had verwacht, was dat het decocken een beetje anders zou aanvoelen. Ik weet nog niet zeker of het anders aanvoelt alleen omdat de hamer niet langer valt tijdens het decocken, of dat de inspanning die nodig is of het bijbehorende gevoel om de decockerknop in te drukken, daadwerkelijk anders is.
Vergelijkende foto's volgen vanavond in een nieuwe thread.