Nee, het zijn 30-schots Vector-magazijnen. Ik heb ook een aantal 27-schots Cetme-magazijnen gekocht. Ik wacht tot ze aankomen om hun betrouwbaarheid te controleren. De Vector-magazijnen werken prima, ik hoop dat de Cetme-magazijnen dat ook zullen doen.Heb je het verlengde magazijn zelf gemaakt? Ik ben dol op de look ervan op een shorty zoals die van jou.
Ik heb nog nooit gelast voordat ik begon met het bouwen van HK-klonen. Al mijn lasvaardigheden heb ik geleerd door mijn baby's te bouwen. Godzijdank voor YouTube!🤣Ik heb je andere wapens gezien. Lassen is echt goed. Ben je lasser van beroep?
Ik dacht precies hetzelfde!Leuk. IMO, nu moet je wat van de blauwe DAG trainingsmunitie en de boutdrager (BC) aanschaffen. Snijd je BC af (of laat Ghillie het doen) zodat hij in je 51 past en geniet van kosteneffectieve trigger time. Het is eigenlijk mijn favoriete manier om mijn 51 te gebruiken...al het plezier, vuur en gedoe zonder de terugslag.
De coating die ik gebruik is VHT Header-verf! Het wordt gebakken volgens de instructies op de bus. Het duurt ongeveer 2,5 uur om het goed te doen en als het klaar is, is het een extreem duurzame coating tot 2000 graden F.Manofdusk -
Je hebt ballen die groot genoeg zijn om in een kruiwagen te passen om dit soort dingen te bouwen.Serieus, man. Enorme props voor jou en de andere dappere doe-het-zelvers, want ik blijf me verbazen over de hoeveelheid wiskunde, techniek en arbeidsintensief werk om deze wapensystemen te produceren. Ik heb geen schijn van kans om dit ooit zelf te doen.
Wil je alstublieft delen welke zwarte kleur je hebt gebruikt voor de buitenafwerking?
View attachment 293549
Nogmaals gefeliciteerd met al je indrukwekkende bouwwerken en bedankt voor het delen van de geweldige foto's met ons allemaal. De HK51 in het bijzonder is een zeer interessant exemplaar, want alleen al het geluid zou je aanvaller doodsbang maken voor het geval je mist!!![]()
Ja, de vizierbevestiging kan worden verwijderd door voorzichtig te slijpen. Sommige fabrikanten hebben de viziertabs van onderaf met TIG gelast, dus zorg ervoor dat degene die het werk voor je doet, weet hoe de tab is bevestigd.Nog een vraag voor @Manofdusk, en de andere ervaren thuisbouwers en lassers in onze geweldige gemeenschap, die de ballen hebben om dit daadwerkelijk te doen:
Als men een SP5 zou kopen, of een ander H&K-product of een vergelijkbaar wapensysteem met rolgrendel dat wordt geleverd met een geĂŻnstalleerde lasverbinding voor een viziertab (zie hieronder), is dit dan iets dat veilig kan worden verwijderd, zodat een volledige picatinny-accessoirerail op zijn plaats kan worden gelast? Bestaat er zoiets als "breken" of "wegslijpen" van lassen om de lasverbinding van de viziertab te verwijderen zonder het vuurwapen te beschadigen? (En ja, ik begrijp dat een afwerking van de bovenkant vereist zou zijn, geen probleem).
Ik zou dit werk aanvragen via een ervaren custom bouwer, maar ik probeer een idee te krijgen van wat ik zou tegenkomen in termen van de moeilijkheidsgraad van wat erbij betrokken is, wat naar mijn mening van invloed zou zijn op de prijs. Bedankt voor alle adviezen!!
View attachment 294809
View attachment 294810