HKPRO Forums banner

PTR 32 mag voorkeur/aanpassing

11K views 13 replies 9 participants last post by  Edie  
#1 ·
Hallo allemaal, ik heb ongeveer een maand geleden een PTR 32 KFR gekocht en hij lijkt ECHT kieskeurig te zijn over magazijnen, wat normaal lijkt te zijn, maar de onverwachte ergernis is dat de 5 gen 3 pmags die ik net heb gekocht helemaal niet passen, hoewel het beschreven staat als "gemaakt voor Magpul pmag toleranties". Gaan er niet eens in. Maar ik ben koppig en ik wil dat oplossen. Enige gedachten over kleine aanpassingen die ik aan de magazijnen (niet aan het geweer) zou kunnen doen om ze te laten passen? Alle hulp zou worden gewaardeerd.

Wat het ook waard is, hier zijn de magazijnen die ik heb geprobeerd en of ze passen:

Magpul gen 2 - Perfecte pasvorm
KCI staal - Extreem strak maar ze passen, zou het niet aanraden.

US Palm - Past niet
Magpul gen 3 - Past niet
Bulgaars staal versterkt poly - Past niet
Bulgaars staal - Past niet

#2 ·
Ik heb een PTR-32-thread waar ik probeer informatie te loggen over welke magazijnen werken, samen met aanpassingen die ik onderweg aan het geweer doe.

Dat is wel interessant om te horen dat je geweer geen Magpul Gen 3 wil accepteren. Ook de Bulgaarse stalen en poly mags zouden moeten passen; bijna elke YouTube-video-recensent laat zien dat ze passen en functioneren.

U.S. Palm-magazines werden ook genoemd als niet compatibel met de 32 door elke video en forum post die ik kon vinden.

Ik ben nu benieuwd of je een Gen I of Gen II PTR-32 hebt.

Mijn geweer accepteert gemakkelijk Koreaanse KCI 40-ronders en is helemaal niet goed, ik weet niet zeker of de 30-ronders anders zouden zijn, aangezien ik er geen heb. Hongaarse "Tanker"-magazines passen perfect in mijn geweer.

#4 ·
Ik heb een PTR-32-thread waar ik probeer informatie te loggen over welke magazijnen werken, samen met aanpassingen die ik onderweg aan het geweer doe.

Dat is wel interessant om te horen dat je geweer geen Magpul Gen 3 wil accepteren. Ook de Bulgaarse stalen en poly mags zouden moeten passen; bijna elke YouTube-video-recensent laat zien dat ze passen en functioneren.

U.S. Palm-magazines werden ook genoemd als niet compatibel met de 32 door elke video en forum post die ik kon vinden.

Ik ben nu benieuwd of je een Gen I of Gen II PTR-32 hebt.

Mijn geweer accepteert gemakkelijk Koreaanse KCI 40-ronders en is helemaal niet goed, ik weet niet zeker of de 30-ronders anders zouden zijn, aangezien ik er geen heb. Hongaarse "Tanker"-magazines passen perfect in mijn geweer.
Ik ben er voor 90% zeker van dat ik een Gen 2 heb. Ik was erg verrast dat het zo kieskeurig is met mags. Ik heb een paar magpul gen 3's naar een lokale winkel gebracht om te zien of ze ooit zo lichtjes konden worden aangepast om te passen. Maar misschien moet ik overwegen om de magazijnontgrendeling een klein beetje te vijlen?

#6 ·
Ik heb net een gen 2 van Classic opgehaald en tot nu toe ben ik erg teleurgesteld over de magazijnproblemen. De website van PTR vermeldt dat de PTR 32 "de meeste AK-magazijnen accepteert". Tot nu toe zijn de ENIGE magazijnen die ik normaal kan plaatsen Magpuls. Ik heb veel te veel AK-magazijnen, dus op dit moment heb ik Roemeense, Poolse en Hongaarse overtollige stalen magazijnen geprobeerd; Russische overtollige bakeliet; nieuwe Bulgaarse circle 10 wafels (30 en 40 rd); nieuw Bulgaars, Kroatisch en Servisch staal; Tapco, US Palm, X tech, Bulgaarse bullet polys en IO-polys. Met genoeg kracht kan ik sommige in het geweer duwen, maar dan moet ik een wapensmidhamer gebruiken om ze er weer uit te krijgen. Ik vraag me af of mijn geweer bijzonder afwijkend is (ervan uitgaande dat er een specificatie is). Misschien is de voorste las in de magazijnschacht te groot? Heeft iemand om deze reden een geweer teruggestuurd naar PTR of succes gehad met een wapensmidreparatie? Ik wil dolgraag van dit geweer houden, maar tot nu toe ben ik vooral geĂŻrriteerd.

#7 ·
Ik heb net een gen 2 van Classic opgehaald en tot nu toe ben ik erg teleurgesteld over de magazijnproblemen. De website van PTR vermeldt dat de PTR 32 "de meeste AK-magazijnen accepteert". Tot nu toe zijn de ENIGE magazijnen die ik normaal kan plaatsen Magpuls. Ik heb veel te veel AK-magazijnen, dus op dit moment heb ik Roemeense, Poolse en Hongaarse overtollige stalen magazijnen geprobeerd; Russische overtollige bakeliet; nieuwe Bulgaarse circle 10 wafels (30 en 40 rd); nieuw Bulgaars, Kroatisch en Servisch staal; Tapco, US Palm, X tech, Bulgaarse bullet polys en IO-polys. Met genoeg kracht kan ik sommige in het geweer duwen, maar dan heb ik een wapensmidhamer nodig om ze er weer uit te krijgen. Ik vraag me af of mijn geweer bijzonder afwijkend is (ervan uitgaande dat er een specificatie is). Misschien is de voorste las in de magazijnschacht te groot? Heeft iemand om deze reden een geweer teruggestuurd naar PTR of geluk gehad met een wapensmidreparatie? Ik wil dolgraag van dit geweer houden, maar tot nu toe ben ik vooral geĂŻrriteerd.
Klinkt alsof de jouwe afwijkend is, maar...

De eerste vraag is, en ik wil niemand beledigen, maar weet je zeker dat het een Gen 2 PTR-32 is? Ik heb in het verleden gezien dat sommige wapenwinkels en pandjeshuizen PTR-32's verkochten en ze wisten niet dat er een Gen 1 of 2 was. Ik zeg niet dat Classic zijn wapens niet kent, maar zoals de meeste grote online winkels zullen ze wapens vermelden volgens een opgegeven UPC-code en welke knip-en-plakbeschrijving ze krijgen.

De magazijnschacht van de PTR-32 Gen 2 is vermoedelijk ontworpen met het Magpul-magazijn als basis voor de pasvorm. Het is nog steeds het gemakkelijkste AK-magazijn om in te brengen en te verwijderen, tenminste op die van mij en de geweren van andere eigenaren. Elke Youtuber, wapenblogger en zelfs SHOT Show demo-geweerschutter die de PTR-32 Gen 2 heeft geprobeerd, heeft grotendeels dezelfde resultaten gehad; de meeste magazijnen werken, maar de algemene consensus is dat er bekende magazijnen zijn die helemaal niet werken; U.S Palm, elk magazijn van het type Bolt-Hold Open en bepaalde stalen magazijnen.

Ook de manier waarop je het magazijn plaatst, kan de indruk wekken dat het wel of niet past. In tegenstelling tot een AK, aangezien de PTR een gesloten magazijnschacht heeft, zijn er meer contactpunten die het magazijn zelfs bij de geringste hoek kunnen afleiden en blokkeringsproblemen kunnen veroorzaken. In principe kun je het zien als proberen een Mini Cooper te parkeren in vergelijking met een Ford Excursion; zelfs de geringste afwijking van beweging bij het plaatsen van het magazijn kan je van de wijs brengen.

#9 ·
Heb een gen 1 pistool dat in alle magazijnen past, behalve US Palm. Allemaal acceptabel in semi-automatisch. Tot op heden zal alleen gen 2 magpul elke keer betrouwbaar in F/A werken.

#13 ·
Een grote fout voor PTR om dit geweer te gebruiken voordat dit is opgelost. Waarom zou het een probleem van de klant moeten zijn? Voor zover ik weet, zijn AK-magazijnen zeer compatibel tussen verschillende fabrikanten, er had iets met de geweren moeten worden opgelost.
Het is inherent aan de aangepaste aard van het rolluik. Moeilijk af te stemmen voor een nieuw kaliber

#12 ·
Ik heb een Ghillie 52 en HIJ is kieskeurig. Hij haat de Hongaarse 20-schots tankers en een paar andere 30-schots magazijnen. Koop gewoon een paar van verschillende typen en ontdek wat werkt en kleurcodeer ze. Dit zijn lastige wapens (wat betreft de magazijnen), maar als je eenmaal hebt gevonden wat ze leuk vinden, ben je klaar om te knallen. Het enige andere negatieve punt aan de mijne is dat hij messing hulzen munitie HAAT, hij vermorzelt het messing als geen enkele andere roller lock die ik ooit heb gezien, ik kreeg wel een betere werking en soepelheid door de G3 terugslagveer een paar lussen in te korten, het is nu allemaal goed. Dit zijn speciale wapens, AK-mensen zijn verwend door absolute betrouwbaarheid (en ik ben dol op mijn 47/74 wapens).

#14 ·
PMAG's werken prima in mijn '32, maar de 30-schots magazijnen lijken veel speling van links naar rechts te hebben. Ik heb een paar Bulgaarse slab-sided magazijnen en AC-Unity 40-schots magazijnen gekocht. De eerste passen nauwelijks en de laatste passen perfect (beter dan de Pmags eigenlijk), maar ik kon ze allebei niet goed laten voeden na de eerste patroon.

Na er een tijdje naar te hebben gekeken, merkte ik dat de binnencontouren van de PMAG 'lippen' anders zijn dan die van de anderen - ik zou ze omschrijven als enigszins geschulpt, zodat ze de kogels misschien beter geleiden(?). Heeft iemand succes gehad met het aanpassen/verbeteren van problematische magazijnen met de '32? Zo ja, wat werkte?