Ik heb net een gen 2 van Classic opgehaald en tot nu toe ben ik erg teleurgesteld over de magazijnproblemen. De website van PTR vermeldt dat de PTR 32 "de meeste AK-magazijnen accepteert". Tot nu toe zijn de ENIGE magazijnen die ik normaal kan plaatsen Magpuls. Ik heb veel te veel AK-magazijnen, dus op dit moment heb ik Roemeense, Poolse en Hongaarse overtollige stalen magazijnen geprobeerd; Russische overtollige bakeliet; nieuwe Bulgaarse circle 10 wafels (30 en 40 rd); nieuw Bulgaars, Kroatisch en Servisch staal; Tapco, US Palm, X tech, Bulgaarse bullet polys en IO-polys. Met genoeg kracht kan ik sommige in het geweer duwen, maar dan heb ik een wapensmidhamer nodig om ze er weer uit te krijgen. Ik vraag me af of mijn geweer bijzonder afwijkend is (ervan uitgaande dat er een specificatie is). Misschien is de voorste las in de magazijnschacht te groot? Heeft iemand om deze reden een geweer teruggestuurd naar PTR of geluk gehad met een wapensmidreparatie? Ik wil dolgraag van dit geweer houden, maar tot nu toe ben ik vooral geĂŻrriteerd.
Klinkt alsof de jouwe afwijkend is, maar...
De eerste vraag is, en ik wil niemand beledigen, maar weet je zeker dat het een Gen 2 PTR-32 is? Ik heb in het verleden gezien dat sommige wapenwinkels en pandjeshuizen PTR-32's verkochten en ze wisten niet dat er een Gen 1 of 2 was. Ik zeg niet dat Classic zijn wapens niet kent, maar zoals de meeste grote online winkels zullen ze wapens vermelden volgens een opgegeven UPC-code en welke knip-en-plakbeschrijving ze krijgen.
De magazijnschacht van de PTR-32 Gen 2 is vermoedelijk ontworpen met het Magpul-magazijn als basis voor de pasvorm. Het is nog steeds het gemakkelijkste AK-magazijn om in te brengen en te verwijderen, tenminste op die van mij en de geweren van andere eigenaren. Elke Youtuber, wapenblogger en zelfs SHOT Show demo-geweerschutter die de PTR-32 Gen 2 heeft geprobeerd, heeft grotendeels dezelfde resultaten gehad; de meeste magazijnen werken, maar de algemene consensus is dat er bekende magazijnen zijn die helemaal niet werken; U.S Palm, elk magazijn van het type Bolt-Hold Open en bepaalde stalen magazijnen.
Ook de manier waarop je het magazijn plaatst, kan de indruk wekken dat het wel of niet past. In tegenstelling tot een AK, aangezien de PTR een gesloten magazijnschacht heeft, zijn er meer contactpunten die het magazijn zelfs bij de geringste hoek kunnen afleiden en blokkeringsproblemen kunnen veroorzaken. In principe kun je het zien als proberen een Mini Cooper te parkeren in vergelijking met een Ford Excursion; zelfs de geringste afwijking van beweging bij het plaatsen van het magazijn kan je van de wijs brengen.