HKPRO Forums banner

Vraag over HK416 opklapvizier

7.5K views 26 replies 7 participants last post by  LostRider19  
#1 ·
Hallo,
Ik heb onlangs een HK416 Front Folding Sight opgepikt. Degene die op het gasblok gaat.
De verkoper wist niet precies welke maat het is.
Hoe kan ik visueel zien of ik een 28 mm of 33 mm viziertoren heb?
Alle informatie hierover wordt zeer gewaardeerd.

#5 ·
Zeker weten. Ik herinner me dat het een absolute pijn was om uit te zoeken hoe ik moest meten om de 33 mm versus 28 mm te krijgen. Al een tijdje geleden. Probeer voor de lol nog een veiligheidsclip te bestellen bij de klantenservice van HK. Het komt terug als een lanceerder of MG-onderdeel in hun systeem lol

#18 · (Edited)
10" v 16" loop - de hoogte is hetzelfde - alleen de grootte van de gaten voor de afstand (2 verschillende achterste dioptervizieren) persoonlijk zie ik niet veel verschil omdat ik het instel en vergeet op 2 voor 200mm - het oog heeft een natuurlijk vermogen om een concentrisch gat uit te lijnen met het voorste doel.

De referentie die u maakt, is naar de vizierlijnhoogte - 33 mm voorzijde voor achterste flipvizier / 28 mm voorzijde voor achterste dioptervizier.

Wat dat betreft, achterste flips komen 2 mm en 3 mm gatgrootte - ik geef de voorkeur aan de 2 mm.
Image
Image
Image
Image

Dan gaan we hier de konijnenpijp in - koop een Franse achterste flip…Succes

#19 ·
Eigenlijk is mijn favoriete dioptervizier achteraan de Sig 55X met een verstelbaar iris - ik ben van plan om te kijken of die slimme Zwitsers het verstelbare irisstuk voor de HK diopter maken.....
HK-DE zegt dat jullie Amerikanen de 416F-vizier niet waard zijn 🤡 eigenlijk is het de Duitse ATF die geen export toestaat omdat het als een "wapen van oorlog" wordt beschouwd.
Ik was net met een andere man aan het praten over wanneer ik de volgende keer Europa bezoek en naar een Frans legerbasis ga met een portemonnee vol Ben Franklins - wedden dat ik kan terugkomen met de koffer vol 416F vizieren🤡

#25 ·
nu voor mijn tirade: Ik weet niet waarom iemand een soort site wil die flipt, beweegt etc. Dat is inherent een slecht idee voor nauwkeurigheid.

Ze zouden alleen voor back-up moeten zijn. Dus onthoud dit:
View attachment 319903
Ja, ik zou er een willen, maar niet met de moeite om het te importeren. Heeft iemand contact opgenomen met EUROOPTIC om te zien of ze het zouden willen leveren als de exclusieve S&B-distributeur in de VS?

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

#26 ·
Hopelijk kan iemand me helpen, ik heb onlangs een 416 .22 gekocht om mee te spelen en de opklapbare plastic vizieren zijn ronduit waardeloos. Ik heb een opklapbaar korrel voor het gasblok gekregen en het is zeer goed gemaakt (specifiek voor de HK 416 .22), niet van plastic en het is daadwerkelijk recht in tegenstelling tot het standaard plastic opklapvizier dat naar rechts helt. Het enige probleem is het combineren met een richtmiddel. Ik heb het gemeten zoals het voorbeeld dat in deze post is gedaan, maar het is korter dan het voorbeeld van 28 mm. En natuurlijk kan ik online niets vinden dat me vertelt waarmee het gecombineerd moet worden.