HKPRO Forums banner

Which G3 magazine is most reliable?

• Steel

Votes: 17 61%
  • Aluminum

Votes: 11 39%

Betrouwbaarheid: Stalen vs. aluminium G3-magazijnen?

24K views 32 replies 18 participants last post by  Crashmc  
#1 ·
Hallo!

Ik ga meer tijdschriften kopen voor mijn PTR-91 GI. Tot nu toe heb ik er 5 van staal en de enkele aluminium die bij het geweer zat. Ik wil er nog 9 tijdschriften bij, zodat ik er in totaal 15 heb. Dat zou een hele tijd mee moeten gaan, ik zal ze allemaal nummeren en roteren om de levensduur van de veren etc. te verlengen.

Ik ben van plan mijn PTR-91 GI te gebruiken als mijn MBR/SHTF-wapen en wil dat hij betrouwbaar is. Tot nu toe is hij 100% betrouwbaar geweest, maar ik heb er slechts 100 patronen ZQ 7.62x51mm 147 grain munitie mee afgevuurd met behulp van het aluminium magazijn dat uit de fabriek kwam. Ik heb het geweer nog niet met de stalen tijdschriften die ik al heb geschoten, en kan het ook niet, omdat er momenteel aan het geweer wordt gewerkt door Bill Springfield om er een paddle magazine latch op te installeren.

Dus, het lijkt erop dat ik twee opties heb. Als ik op zoek ben naar totale betrouwbaarheid, moet ik dan de stalen G3-tijdschriften nemen of de aluminium? De prijs maakt me niet uit, ik weet dat de stalen ongeveer twee keer zo duur zijn, maar "dat is geen probleem" als de aluminium ongeveer $3,00 kosten LOL! Ik wil de tijdschriften kopen bij keepshooting.com, want daar heb ik goede ervaringen mee. Daar heb ik mijn 5 stalen tijdschriften gekocht en ze waren allemaal in zeer goede staat zonder noemenswaardige roest of iets dergelijks. Ze bieden zowel staal als aluminium aan voor een goede prijs.

Dus als jij mij was, welke zou je dan kopen? Welke stijl staat bekend als de meest betrouwbare?

Bedankt jongens! :43:

#5 ·
Ik heb beide soorten al jaren gebruikt. De stalen lijken robuuster te zijn. De aluminium zijn aanzienlijk lichter. Aluminium roest ook niet. Kan relevant zijn bij langdurig gebruik in extreem vochtige/zoute omgevingen.

Ik denk dat het ervan afhangt hoeveel je er wilt meenemen en wat je denkt dat het meest waarschijnlijke scenario is met betrekking tot hoe beschadigd ze zouden kunnen raken. Over het algemeen beschouw ik tijdschriften als relatief wegwerpbaar. Als ze beschadigd raken, gooi je ze gewoon weg en gebruik je een andere. Omdat G3-magazines waanzinnig goedkoop zijn, zou ik gewoon voorstellen om ze diep op te slaan en ze weg te gooien als je merkt dat ze minder dan 100% betrouwbaar zijn.

In mijn ervaring, die beperkt is tot gebruik op de schietbaan en lichte wandelingen in de omgeving, zijn beide uiterst betrouwbaar geweest en ik kan me eerlijk gezegd niet herinneren dat ik ooit een tijdschriftgerelateerde storing heb gehad. YMMV.

Greg

#7 ·
Ik heb een heleboel aluminium magazijnen, die allemaal zijn gedemonteerd, schoongemaakt en met lichte olie op de veer. Een stuk of 50 zijn getest op de schietbaan en opzij gezet als GTG. Dat gezegd hebbende, ik heb er maar twee gebruikt voor meer dan 1500 rondes zonder problemen. Ik blijf bij aluminium.

#8 ·
Ik heb minstens 200 aluminium magazijnen, 50 stalen (waaronder diverse 30-schots) en een 50-schots trommel. Ik geef de voorkeur aan aluminium voor het werk op de schietbaan, staal is veel duurzamer, en voor mij zou een gevechtspakket voor een GI 4 aluminium 20-schots magazijnen, 2 stalen 20-schots magazijnen, 2 stalen 30-schots magazijnen zijn. Magazijnen slijten, vooral aluminium invoerlippen

#9 ·
Ik heb een HI-datumcode HK91, ik gebruik hem als DMR-geweer, schiet match-munitie. Ik heb er een SG1-kolf op en een Mark 4 leupold MRT-richtkijker. Bill Springfield heeft ook de trekker bewerkt. Ik gebruik de THERMOLD plastic magazijnen om slijtage aan de magazijnschacht te verminderen. Wil het wapen zo mooi mogelijk houden. Ik heb verschillende thermolds in 20 en 10 ronden. De 10 ronden werken goed voor gebruik met een tweepoot of voor de jacht. Gewoon een andere optie voor magazijnen om te overwegen.

#11 ·
Ik heb nog nooit een gedeukt stalen magazijn gezien, maar aan de andere kant heb ik wel zwaar gedeukte aluminium magazijnen gehad die prima functioneerden.

Waarom niet 10 kopen van wat je voorkeur heeft, en dan vijf goedkope legeringen kopen en ze gebruiken tot ze falen?

Mijn eigen mening is dat er geen reden is om ze te roteren, omdat je ze zo goedkoop kunt krijgen. Ik bedoel, 5 magazijnen voor $ 15 of zo is behoorlijk goedkoop. Als er een faalt, haal dan de onderdelen eruit en gooi de behuizing weg, of gebruik hem als kerstversiering.

#12 ·
#15 ·
Heeft iemand deze magazijnen besteld bij Cheaper than Dirt? Zijn ze allemaal beschadigd? Ik zal jullie allemaal laten weten hoe de mijne zijn als ze aankomen!
Misschien wil je de klantbeoordelingen bij CTD bekijken. De stalen magazijnen hebben een beoordeling van 4,0 van de 5 op basis van 123 klantbeoordelingen. De aluminium magazijnen hebben een beoordeling van 4,6 van de 5 op basis van 404 beoordelingen. Ik heb ongeveer 40 tot 50 van elk en gebruik ze afwisselend in twee geweren. Eén geweer is een JLD PTR91K; de andere is een FMP-geweerset gebouwd op een JLD PTR-ontvanger. Beide soorten magazijnen hebben even goed gewerkt. Ik kan me geen storingen herinneren in de loop der jaren, behalve wanneer ik het verknalde en de magazijnen niet goed in de magazijnschacht plaatste.

#18 ·
Als deze magazijnen slecht blijken te zijn, bestel ik gewoon wat aluminium, maar de stalen die ik van Keep Shooting kreeg, waren in echt goede staat, maar kostten 2x zoveel als die van Cheaper than Dirt. Hopelijk zijn ze in orde. Ik heb al de vijf belangrijkste magazijnen voor mijn gevechtsuitrusting: één in het geweer plus vier in een borsttuig, en zal waarschijnlijk reservemagazijnen in mijn dagrugzak meenemen.

#19 ·
UPDATE:

Nou jongens, ik heb vandaag de magazines van Cheaper than Dirt binnengekregen.

Ze zijn GEWELDIG!!!

Image

Helemaal niet in slechte staat, voor $2,95 per stuk voor stalen magazines. Slechts één heeft noemenswaardige corrosie, en dat is slechts wat oppervlakteroest aan de voorkant van het magazine. Alle andere hebben wat kleine krassen en vlekken met wat kleine roestplekjes, nogmaals, $2,95. Twee of drie ervan werden geleverd met een plastic overwrap en een papieren hoes, ik weet niet waarom.

Over het algemeen geweldige magazines in zeer goede staat. Ze zijn net zo goed als de 5 die ik van Keep Shooting kreeg, die twee keer zoveel kostten. Ik denk dat ik er binnenkort nog 10 zal bestellen.

#22 ·
Afgezien van mijn slecht behandelde magazijnen, demonteer ik altijd magazijnen, trek ik zware neopreen handschoenen aan en schrob ze van binnen en van buiten met heet water en afwasmiddel. Droogblazen, dan krijgen de binnenkanten teflonspray.

#26 ·
U moet zowel staal als aluminium kopen. Beide hebben hun eigen toepassingen. Rheinmetall heeft al mijn stalen magazijnen gemaakt. Ik heb aluminium magazijnen in verzegelde kisten gekocht van HK Duitsland en (IIRC) Noorwegen productie. De prijs is goed.

#29 ·
Slater:

Mijn G3 Duitse en Noorse aluminium magazijnen lijken geanodiseerd te zijn. Mijn Rheinmetall stalen magazijnen lijken de fosfaatbehandeling te hebben ondergaan. Ik heb ze in een oven geplaatst, ze verhit en er olie in laten trekken. Dit is de juiste behandeling voor fosfaatstaal... Verhit ze en laat ze marineren en de olie absorberen.