Die "gekke, gewelddadige terugslag" tovert elke keer weer een glimlach op de gezichten van mijn kinderen
Mijn jongste houdt er ook van, heb alleen geen foto van haar die ermee schiet omdat ze op mijn schoot zat, dus ze kon op de hoogte zijn van de schietbank met de bipod. Ik wilde er ook zeker van zijn dat ze er veilig mee omging vanwege haar leeftijd op dat moment. Moeilijk om een foto te maken van je kleine meisje dat de grote, gemene G3-kloon afvuurt met haar op je schoot. Je kunt haar naast mijn oudste zien zitten terwijl ze ermee schoot en aan het einde van de bank staan op de andere foto.
Terugslag is relatief, mijn G3 is een watje, op het moment dat mijn kinderen ermee schoten was de enige upgrade (om het aangenamer te maken om mee te schieten voor vrouw en kinderen) die ik erop had, de HK21-kolf. (Andere upgrades PCS uitgebreide selector en AK4 rail) Ik heb sindsdien een MSG90-buffer toegevoegd en kan op een gegeven moment een muzzle break toevoegen die de originele look behoudt. Niet omdat de terugslag sterk is, maar met het idee dat het kan helpen om sneller weer op het doel te zitten.
Mijn belangrijkste punt is dat als iemand klaagt over terugslag met dit platform en dan andere beweringen doet (die eerlijk gezegd geen stand houden), ik al sceptisch was over hun vermogen om iets van de Spuhr-kolf te beoordelen bij de terugslagopmerking
Wat betreft de lelijke opmerking, het zijn zeker niet de strakke sexy lijnen van HK-gemaakte kolven, maar ik zou naar het utilitaire aspect kijken als ik er ooit een zou bemachtigen, te veel andere dingen zoals het krijgen van een mooie clubvoet voor de G3K. De eerste keer dat ik mijn M16a2 in de strijd afvuurde, was de eerste keer dat ik hem afvuurde met kogelvrije vesten, en het was 's nachts. Niets zo leuk als het plaatsen van een 40 mm in je m203 terwijl een groep slechteriken op je afloopt, je probeert het beste impactpunt te kiezen voor maximaal effect terwijl je ook probeert te bepalen of je gewoon het geweer moet gebruiken omdat ze zo dichtbij zijn dat de kogel mogelijk niet scherp wordt of dat je jezelf zou kunnen beschadigen, je schoudert je geweer en de kogelvrije vesten heeft het geweer te ver naar voren, de TA50 en schouderpantserflappen moeten worden behandeld omdat je op je buik ligt.. en je probeert het geweer in positie te krijgen, maar ze zitten in de weg.. geen goede tijd om te beseffen dat dat een probleem is als je wereld op het punt staat te exploderen, en je tegelijkertijd probeert de beste plek te vinden om te komen omdat je half blootgesteld bent en in het kruisvuur komt tussen hun team met de rest van je team aan je achterkant zodra je de trekker overhaalt die je kiest om het feest mee te beginnen, maar je durft niet te bewegen uit angst om je positie van tevoren te onthullen. Geen tijd om te beseffen dat je LOP verkeerd is voor je doel.
En mijn beide meisjes houden van de 51k.