HKPRO Forums banner
741 - 760 of 1,024 Posts
@HK CS1 Hoi HK CS, hier is een klein datapunt voor je. Een ervaren linkshandige, kleine dame schutter, kleine tot middelgrote handen, kan de trekkerlipveiligheid op een CC9 niet uitschakelen wanneer ze deze met haar normale grip vasthoudt. Twee verschillende pistolen, verrassend slechter met een kleine backstrap. Haar man, een lange rechtshandige schutter met grote handen, heeft geen last van dezelfde twee pistolen. Hij krijgt wel één onbedoelde magazijnval per sessie. Dit is niet bedoeld als kritiek, maar gewoon feedback van gebruikers.

Ik ben gewoon pissig dat ik weer een HK-pistool moet kopen om mijn HK-subcollectie compleet te houden. Zal ik ook op zoek moeten gaan naar buffers voor dit beest?

Daarom heb ik de informatie naar buiten gebracht, omdat er nog niet veel echte vergelijkingen zijn. Iets anders dat ik persoonlijk leuk vind aan de CC9 ten opzichte van de sigs, is dat de grip (zelfs met de standaard backstrap) van voor naar achter langer is dan de sigs. Wat voor mij comfortabeler is. Ik denk dat dat de reden is dat ik de CC9 beter kon richten dan de Sig. Omdat mijn handpalm meer plat oppervlak had, terwijl het bij de sig kleiner in mijn handpalm was, wat meer variatie veroorzaakte bij het proberen een snelle eindgreep te krijgen bij het trekken uit het holster.

Dit is allemaal gebaseerd op mijn handgrootte en persoonlijke voorkeuren. Als je de kans krijgt, zou ik aanraden er een vast te houden om te zien hoe het in je hand voelt.
Ik ben dol op de modulariteit van de p365, een van de mijne komt rechtstreeks van wilson combat met hun grip, de andere is standaard met een hogue grip sleeve bevestigd, allemaal op een standaard grip size module omdat ik kleinere handen heb en slechts 10 rondes in de staat heb, dus geen grotere nodig heb, werkt voor mij, heb ook een roestvrijstalen slede zonder optic en wilson haas optic en mijn andere standaardslede heeft optic en ramjet afterburner maakt het xl lengte met standaard grip mod
Image

ging gisteravond naar de schietbaan (we hebben 24/7 toegang) en nam de CC9 mee, schoot er ongeveer 200 rondes doorheen (124 grain fmj) en nogmaals, ik ben niet de meest ervaren schutter en in eerste instantie was ik lager en links, wat me niet verbaast, ik concentreerde me op de steunhand en toen ze een beetje losser werd, werden mijn groeperingen iets strakker en niet zo ver lager links, dit was op 30 voet en toen de laatste paar rondes naar 25 voet gingen en comfortabeler bleken te worden met het pistool..
niet één misfire en de slede ging terug aan het einde van elk magazijn dat leeg was. De trekker is in vergelijking met de standaard p365 geen vergelijking, want dit is veel scherper en definitiever en reset, iets minder beknopt als mijn grijze pistooltrekker op de Wilson getunede p365, maar voor een fabriekstrekker is het uitzonderlijk, grip en bedieningselementen waren goed geplaatst en zoals ik al zei, ik heb nog nooit een paddle release gehad of ervaren, dus ik kan geen commentaar geven op het ontbreken ervan op dit pistool..

mijn maatje kwam met me mee en tussen ons beiden hadden we mijn cc9, mijn standaard grip module p365 met ramjet en afterburner, zijn standaard p365 (het was leuk om ze alle drie achter elkaar te schieten ter vergelijking van de terugslag en het terugkomen op het doel, de ramjet maakt het echt een opmerkelijk pistool en hier mogen we geen schroefdraadloop hebben), hij bracht zijn Glock 19 en Walter full size 45 mee om een beetje plezier aan de mix toe te voegen..
zijn indruk van de cc9 is "Ik wil er een" hij is de maat die ik aan de lijst in de winkel heb toegevoegd toen ik de mijne veiligstelde..

Zoals gezegd, het is misschien niet voor alle types voor mij met kleine handen en 10 rondes capaciteit in de staat en een enorme hoeveelheid regelgeving over waar we verborgen moeten dragen, ik vind dat de micro 9 op dit punt in mijn reis van wapenbezit goed bij me past.. later na verhuizing zijn alle weddenschappen ongeldig.

Ik weet niet of we het over het hoofd zien, aangezien het heel duidelijk lijkt dat HK nogal veranderd is. Dit pistool is niet echt uniek, waar vrijwel elke andere HK dat wel was/is. Onze frustratie is dat we dat niet leuk vinden.🤣
Eigenlijk moet ik het hier oneens zijn. Te beginnen met de USP werden HK-pistolen vrij conventioneel (vooral in vergelijking met de P7 en P9S), maar ze werden altijd gebouwd volgens een hogere standaard dan al het andere en hadden iets (een HK-heid) dat al het andere miste. Ik denk dat de release van de CC9 dat eigenlijk wel goed weerspiegelt.

Ik herinner me niet dat ik zei dat ze klein waren, bent u een Democraat die gewoon woorden toevoegt aan citaten? Terug naar de CC9, weet u zeker dat er geen buffer is? Heeft u er een? Ik ben gewoon met u aan het sollen. Het kan me niet schelen wat u zegt.
Het laatste HK-pistool (exclusief MP5's) dat een aparte buffer gebruikte, was de P9S. De buffer die wordt gebruikt door de P2000, HK45 en P30 wordt compleet geleverd met de hele terugslagveermontage (RSA). Al deze buffers zijn gemaakt van een semi-translucente geelachtig-witte rubber. Ik heb geen idee waar u het over heeft als u het over een "rode buffer" heeft.

De CC9 gebruikt, net als de SK-varianten van de bovenstaande pistolen, een ontwerp met twee veerspanningen. Er is geen rubberen buffer.

Ik bracht mijn G43 naar de plaatselijke winkel en vergeleek hun CC9 ermee. Hoewel de slede iets hoger zit, is de afstand van de beverstaart tot de basis van de grip zeer vergelijkbaar. G43 is misschien een beetje kleiner, maar de dubbele magazijncapaciteit compenseert dit ruimschoots.

Ik denk dat ik zowel mijn G43 als mijn G48 ga verkopen en gewoon een CC9 ga kopen.

Ik bracht mijn G43 naar de lokale winkel en vergeleek deze met hun CC9. Hoewel de slede iets hoger zit, is de afstand van de beverstaart tot de basis van de grip zeer vergelijkbaar. G43 is misschien een beetje kleiner, maar de dubbele magazijncapaciteit compenseert dit ruimschoots.

Ik denk dat ik zowel mijn G43 als mijn G48 ga verkopen en gewoon een CC9 ga kopen
Het is dezelfde grootte als een 43X, maar bevat twee patronen meer en is een HK.

De laatste HK-pistool (exclusief MP5's) die een aparte buffer gebruikte, was de P9S. De buffer die wordt gebruikt door de P2000, HK45 en P30 wordt compleet geleverd met de hele terugslagveerconstructie (RSA). Al deze buffers zijn gemaakt van een semi-doorschijnend geelachtig-wit rubber. Ik heb geen idee over welke "rode buffer" je het hebt.

De CC9 gebruikt, net als de SK-varianten van de bovenstaande pistolen, een RSA-ontwerp met twee veren. Er is geen rubberen buffer.
Hij verwijst naar de rode buffer die op eBay wordt verkocht voor de HK4 die niet met de bufferplaat hoeft te worden gebruikt. Wat een populaire optie was, aangezien veel mensen de bufferplaat kwijtraakten. De witte standaardbuffer stond erom bekend regelmatig te falen, niet alleen met het aantal schoten, maar ook in de loop der tijd, omdat het materiaal verslechterde. Hoewel HK verklaarde dat de HK4 nooit was ontworpen voor een vast dieet van 9 kurtz (380 ACP).

Eigenlijk ben ik het hier niet mee eens. Te beginnen met de USP werden HK-pistolen vrij conventioneel (vooral in vergelijking met de P7 en P9S), maar ze werden altijd gebouwd volgens een hogere standaard dan al het andere en hadden iets (een HK-heid) dat al het andere miste. Ik denk dat de release van de CC9 dat vrij goed weerspiegelt.
Ik kon "uniek" zien als een kwestie van persoonlijke interpretatie met de USP.

Het was een DA/SA pistool met een polymeer frame van militaire kwaliteit, maar werd geïntroduceerd toen DA/SA uit de gratie begon te raken, aangezien pistolen met slagpinvuur de overhand begonnen te nemen (vooral in Amerikaanse LE-kringen).

OTOH, het was overgebouwd tot waar het de constante beuk van .40 S&W kon verdragen. Dubbele terugslagveerconstructies waren nog niet gebruikelijk, en sommige andere 9 mm pistoolontwerpen die werden omgebouwd om .40 S&W te zijn, hadden hun eigen problemen. S&W 40xx pistolen hadden duurzaamheidsproblemen, en zelfs de latere Glock 22/23 Gen 3 had functionele problemen bij gebruik met WML. Glock gaf de schuld aan te strak aangedraaide lampen, maar sommigen vermoeden dat het frame- en/of terugslaggeleidestangflex was.

Ik bedoel, aangezien je het vroeg… Grootste en zwaarste in de competitie omdat er in wezen minder terugslag/mondingsklap is of hoe je het ook wilt noemen, en een langere loop om de nauwkeurigheid te vergroten (en je kunt je chonk van nauwkeurig metaal in een drop leg robocop holster open en bloot dragen). Klein en licht is comfortabel voor elke dag, overal, zonder je tot op zekere hoogte te hoeven uitrusten of je garderobe te veranderen. Ik draag liever mijn p2000sk of mijn 365xl dagelijks in plaats van mijn USP.40 of mijn sigpro.40, vooral in de zomer, en ik ben een grote kerel die geen moeite heeft om een groot wapen te verbergen. Ik draag ook wel eens de fullsize, gewoon omdat het kan. De 365xl in een hybride iwb holster is echter zo comfortabel om te dragen, dat ik soms vergeet dat ik hem überhaupt draag, en er is geen risico dat hij op mijn grote kont aftekent. Zelfs met een optic met gesloten emitter erop.

Ik merk wel dat bij de stalen plaat challenge comps iedereen kleine ruger 22's gebruikt, voor de snelheid. ;D

Ik bedoel, aangezien je het vroeg… Grootste en zwaarste in competitie omdat er in wezen minder terugslag/muilkorf of hoe je het ook wilt noemen is, en een langere loop om de nauwkeurigheid te vergroten (en je kunt je chonk van nauwkeurig metaal in een drop leg robocop holster in het openbaar dragen). Klein en licht is comfortabel voor elke dag, overal, zonder je tot op zekere hoogte te hoeven uitrusten of je garderobe te veranderen. Ik draag liever mijn p2000sk of mijn 365xl dagelijks vs mijn USP.40 of mijn sigpro.40, vooral in de zomer, en ik ben een grote kerel die geen problemen heeft met het verbergen van een groot wapen. Ik draag ook wel eens de fullsize, gewoon omdat het kan. De 365xl in een hybride iwb holster is echter zo comfortabel om te dragen, dat ik soms vergeet dat ik hem überhaupt draag, en er is geen risico dat hij op mijn grote kont afdrukt. Zelfs met een gesloten emitter optic erop.

Ik merk wel dat bij de stalen plaat challenge comps iedereen kleine ruger 22's gebruikt, voor de snelheid. ;D
Sorry, dit was bedoeld als antwoord op P7. Ik had ook niet de volledige thread gelezen en de vermaning van de moderator gezien dat we van het onderwerp afweken. Voel je vrij om te verwijderen als ik uit de pas loop. Ik ben hier nieuw :D

741 - 760 of 1,024 Posts