HKPRO Forums banner

Co-witnessing red dot met nieuwe HK VP9 Tactical w/ Suppressor Height Sights

9.8K views 16 replies 13 participants last post by  German  
#1 ·
Hallo allemaal,

Ik heb geprobeerd te zoeken, maar ik ben overweldigd.

Ik hoop dat mijn papierwerk voor de suppressor snel terugkomt, en ik heb onlangs een HK VP9 Tactical gekocht als basis ervoor. Hij heeft suppressor-hoogte vizieren (zwart achter en groen voor) af fabriek.

Ik wil er een red dot op zetten en heb nog nooit een red dot op een pistool gebruikt. Ik heb een paar vragen.

1. Wat is het beste voor betrouwbaarheid? Trijicon RMR nog steeds?
2. Moet ik bepaalde platen kopen om hem te monteren, of zijn die van HK voldoende?
3. Is het normaal om een RMR te co-witnessen met vizieren op suppressor-hoogte? Zal de red dot conflicteren met de groene verf op het voorvizier? Is het vervelend? De enige red dot die ik eerder heb afgevuurd, was een lagere 1/3 cowitness. En daarbij waren de vizieren zwart gemaakt en de stip was rood. Ik ben een beetje bezorgd over het hebben van een red dot en een groen voorvizier.

Wat stellen jullie voor?

Bedankt.

#2 ·
1) Geen perfecte; ze hebben allemaal voor- en nadelen. De go-to van afgelopen week zijn (in willekeurige volgorde) Trijicon RMR/SRO, Aimpoint ACRO, Steiner MPS en Holosun 509 gen2.

2) CNH precision is volgens mij degene die de HK en andere OEM's doet. Ze zijn redelijk, maar met het volume dat ze hebben gedaan, hebben ze een paar chagrijnige klanten gehad die opdoken met betrekking tot CS-problemen

3) IMHO, mensen overdenken het vizier. Beschouw ze als back-ups/secundair. Het hele punt van de stip is om je focus naar het doel te verleggen; ijzers voorkomen dat. Inderdaad, heb ze voor gebruik, maar probeer niet alle vizieren tegelijk te gebruiken. De stip zal nauwkeurig op nul staan, terwijl je ijzers ongeveer op nul staan. Ik doe niet veel gloeiende/heldere dingen op mijn vizieren om af te leiden... misschien iets ingetogens aan de voorkant als het een beleidseis is.

Ik voeg 4 toe, ga naar een cursus met een respectabele instructeur die de stip begrijpt en je kan helpen er voordeel van te hebben. Scott Jedlinski/MSP, Aaron Cowan, Jim Dexter, etc. De meeste mensen die de stip opgeven, weten niet hoe of willen niet de moeite nemen om de nuances ervan te leren.

#3 ·
1) Geen perfecte; ze hebben allemaal voor- en nadelen. De go-to vanaf vorige week zijn (in willekeurige volgorde) Trijicon RMR/SRO, Aimpoint ACRO, Steiner MPS en Holosun 509 gen2.

2) CNH precision is volgens mij degene die de HK en andere OEM's doet. Ze zijn redelijk, maar met het volume dat ze hebben gedaan, hebben ze een paar chagrijnige klanten gehad die opdoken met betrekking tot CS-problemen

3) IMHO, mensen overdenken het vizier. Beschouw ze als back-ups/secundair. Het hele punt van de stip is om je focus te verleggen naar het doel; ijzeren vizieren voorkomen dat. Heb ze inderdaad voor gebruik, maar probeer niet alle vizieren tegelijk te gebruiken. De stip zal nauwkeurig zijn nulstelling, terwijl je ijzeren vizieren ongeveer nulstelling zullen zijn. Ik doe niet veel glimmende/heldere dingen op mijn vizieren om af te leiden... misschien iets ingetogen aan de voorkant als het een beleidseis is.

Ik voeg 4 toe, ga naar een cursus met een respectabele instructeur die de stip begrijpt en je kan helpen er voordeel van te hebben. Scott Jedlinski/MSP, Aaron Cowan, Jim Dexter, etc.
De meeste mensen die de stip opgeven, weten niet hoe of willen niet de moeite nemen om de nuances ervan te leren.
Bedankt voor de tips. Misschien vervang ik dat korrelvizier door een zwarte.

#8 ·
Klinkt als mijn ervaring.
Ik heb de platen van HK geprobeerd met een holosun 509. Omdat je uiteindelijk 2 platen in totaal toevoegt, zat de red dot vrij hoog.
Ik ben overgestapt op de CHPWS enkele (zeer dunne) plaat en heb een redelijk goede 1/3 co-witness.
Als ik met de dot schiet, weet ik dat het vizier vooraan zit, maar ik vind het niet storend.

#14 ·
Zoals iedereen zegt, is de keuze van een red dot geen vaststaand feit. Holosun 507c is erg goed, zal de bank niet breken en heeft een uitschuifbare lade voor je batterij, dus het is niet nodig om het vizier te verwijderen om de batterij te vervangen.

Het samenstellen van vizieren is gewoon niet nodig op een pistool. Je ijzeren vizieren zijn back-ups voor het geval je red dot uitvalt - wat uiterst onwaarschijnlijk is.

Je zult je korrel niet verwarren met je red dot, omdat ze zich op verschillende focusvlakken bevinden. Met de red dot focus je op het doel en leg je de stip over het doel. Je zult je korrel niet eens zien.

Ik ben het ermee eens dat je training moet volgen voor je red dot. Het zal in het begin frustrerend zijn, maar het zal vanzelf gaan en dan zul je je afvragen hoe je het zonder hebt gedaan. Iemand noemde Scott Jedlinski voor training. Daar ben ik het absoluut mee eens. Hij heeft veel zeer goede video's beschikbaar op YouTube. Bekijk deze:

#15 ·
Hallo allemaal,

Ik heb geprobeerd te zoeken, maar ik ben overweldigd.

Ik hoop dat mijn documenten voor de suppressor snel terugkomen, en ik heb onlangs een HK VP9 Tactical gekocht als host ervoor. Hij heeft vizieren op suppressorhoogte (zwart achter en groen voor) af fabriek.

Ik wil er een red dot op zetten en heb nog nooit een red dot op een pistool gebruikt. Ik heb een paar vragen.

1. Wat is het beste voor betrouwbaarheid? Trijicon RMR nog steeds?
2. Moet ik bepaalde platen kopen om hem te monteren, of zijn die van HK voldoende?
3. Is het normaal om een RMR te co-witnessen met vizieren op suppressorhoogte? Zal de red dot conflicteren met de groene verf op het voorvizier? Is het vervelend? De enige red dot die ik eerder heb afgevuurd, was een 1/3 co-witness. En daarbij waren de vizieren zwart gemaakt en de stip was rood. Ik ben een beetje bezorgd over het hebben van een red dot en een groen voorvizier.

Wat stellen jullie voor?

Bedankt.
Ik heb een 403 manufacturing plaat van eBay gekocht voor $38 en $5 verzendkosten. De plaat is van uitstekende kwaliteit en wordt gebruikt met mijn 507c. Mijn vizieren zijn geen suppressor, maar ik heb een coole slede met vizieren op suppressorhoogte die ik wil testen..

403 manufacturing is gevestigd in Minnesota.

#16 ·
Ik ben een beetje verrast dat niemand de Holosun VP9 SCS-optic heeft genoemd. Het co-witnesses direct op mijn VP9T met zijn vizieren op suppressorhoogte. Het is een geweldige combinatie en heeft goed gewerkt in speed steel- en two-gun-wedstrijden. Ik heb het gebruikt in een USPSA-charitywedstrijd waar toegang tot beide viziertypes mijn schieten hielp, waarbij ik de ijzeren vizieren gebruikte op mijn korteafstanddoelen (point and shoot) of de red dot werd gebruikt op meer verafgelegen of gedeeltelijk verduisterde doelen.