HKPRO Forums banner

Eerste HK USP 9 Tactical 2000 Round Range Report

2.4K views 25 replies 15 participants last post by  Custom Trigger  
#1 ·
Hé allemaal! Ik wilde een 2000-ronde range report geven over mijn USP 9 Tactical die ik exclusief met mijn SilencerCo Osprey gebruik. Ik heb haar in februari opgehaald en tot nu toe heb ik er 2000 rondes doorheen gejaagd. Ik heb 1500 rondes van 150 grain Federal Syntech en 500 rondes van 147 grain Fiocchi erdoorheen gejaagd. Tot nu toe heb ik slechts 2 keer een storing gehad, beide met 150 grain Federal Syntech, die achter elkaar plaatsvonden op de allereerste dag binnen de eerste 100 rondes met het pistool. Over het algemeen ben ik enorm onder de indruk en heb ik alles volledig origineel gelaten aan het pistool, behalve het toevoegen van een beetje hockeytape aan de grip en het vervangen van de fabriekstactische vizieren door een set MeproLight Tru-Dot vizieren, omdat ik het niet prettig vond om volledig zwarte vizieren te hebben in combinatie met de suppressor. Over het algemeen schiet hij zeker het best en extreem schoon met de Federal Syntech. De Fiocchi is probleemloos geweest, behalve dat het extreem vies was en een flinke hoeveelheid gas/koolstof terug in je gezicht stuurde. Onnodig te zeggen, ik ben nu een HK-verslaafde en ben al begonnen met het uitbreiden van de collectie met een SL8 voor een conversieproject en zal de komende maanden ook een SP5 ophalen. Grote dank aan jullie allemaal op dit forum voor het altijd plaatsen van zulke informatieve berichten, ik heb er nogal wat gelezen voordat ik uiteindelijk de sprong waagde en mijn eerste HK kreeg.

#3 ·
Dus je hebt gelijk:
1. Ik heb geen 2000e rapport over een USPT gezien
2. Je hebt het geweldig opgezet en ik geef de voorkeur aan de meps die je erop hebt gezet
3. De tape is echt lelijk op dat pistool…;)
Tape terzijde, gefeliciteerd met de Tac. 👍
1. Ik had zeker wat interpunctie in de titel moeten zetten haha, ik bedoelde het zo: "Mijn allereerste HK USP" - 2000 Round Review lol. Het belang van komma's slaat weer toe!
2. Meps zijn geweldig! Afgezien van het feit dat ze al een paar jaar oud zijn (gebaseerd op de lettercode), zal ik er dus niet de volledige levensduur uit halen. :cry:
3. Ik ben het ermee eens dat de tape lelijk als de hel is en er dom uitziet. Ik heb gewoon zachte handen en de voor-/achtertextuur op de grip wrijft ze vrij snel rauw. Ik dacht dat dit eruitzag als minder zonde dan het erop plakken van een hogue overgrip of iets dergelijks. :LOL:

#7 ·
De tape is lelijk. Daarom vind ik het leuk. Het toont een doelgericht gebruik in plaats van "OMG, ik moet mijn veilige koningin beschermen" gebruik. Wapens die eruitzien alsof ze er geweest zijn, zijn veel aantrekkelijker dan NIB. Respect.
Misschien anders gezegd, als het dom is maar het werkt, dan is het niet dom.

Goede pistool. Geen verzamelobject. Doet wat het moet doen. Gefeliciteerd.

#10 ·
De tape is lelijk. Daarom vind ik het leuk. Het toont een doelgericht gebruik in plaats van "OMG, ik moet mijn veilige koningin beschermen". Wapens die eruitzien alsof ze er geweest zijn, zijn veel aantrekkelijker dan NIB. Respect.

Misschien anders gezegd, als het dom is maar het werkt, is het niet dom.

Goede pistool. Geen verzamelobject. Doen wat het moet doen. Gefeliciteerd.
Eens! De tape maakt het een lelijk eendje, maar het laat gebruik zien en geeft een beetje karakter. Zoals een jeep met wat modder. Ook geweldig voor die warme zomerse schietdagen; Ik vind dat de fabrieks grip een beetje glad wordt van zweet als ik in de lente/zomer buiten schiet. Lelijk? Ja. Praktisch voor het afvoeren van zweet en het behouden van een goede grip? Ja. Daarom houd ik de hele dag mijn lelijke, vieze tape.

#9 ·
Geweldig geschreven. Ik hou toevallig van de tape en ben het ermee eens dat het de perfecte eerste keuze is. Ik ben er eigenlijk naar op zoek geweest!
Ga ervoor! Ik heb echt geen van mijn andere 9 mm pistolen aangeraakt sinds ik deze heb opgepakt - het is verreweg mijn mooiste schutter en een absolute tank die niet gekoesterd hoeft te worden.

#14 ·
Het tapen van de grip op die manier is een truc om beter te schieten of voor comfort? Mooie set-up, bedankt voor het verslag van de schietbaan. 2000 rondes is een mijlpaal.
Ik schiet over het algemeen buiten en kom uit Florida, dus ik heb de tape erop gedaan om vocht af te voeren en een goede grip te behouden als het warm/vochtig is en mijn handen zweterig worden. Werkt wonderen voor mij in de hitte.