HKPRO Forums banner
21 - 40 of 44 Posts
Dat roept tegenwoordig meestal veel rode vlaggen op, behalve voor bloemen- en snoepbezorgingen.

Save
Het vreemde is dus dat nu ik mijn huis heb verkocht, mijn verzend- en factuuradres hetzelfde zijn. De enige plek waar het anders is, is op mijn rijbewijs dat vorig jaar is afgegeven. Vandaar de door de staat uitgegeven updatekaart. Ook krijg ik tussen mijn bank en de fraudeafdeling van de kaartuitgevers normaal gesproken een sms/telefoontje als er een verdachte afschrijving is. Dat is bij deze aankoop nooit gebeurd. Ik weet niet zeker wat er aan de hand was, maar hoe vervelend het ook is, ze hebben de bestelling eindelijk bevestigd en ik heb een trackingnummer. Dat is dus een overwinning, ik kan niet wachten tot de varkenssticker hier is.

Het vreemde is dat nu ik mijn huis heb verkocht, mijn verzend- en factuuradres hetzelfde is. De enige plek waar het anders is, is op mijn rijbewijs dat vorig jaar is afgegeven. Vandaar de door de staat uitgegeven updatekaart. Ook krijg ik tussen mijn bank en de fraudeafdeling van de kaartuitgevers normaal gesproken een sms / telefoontje als er een verdachte afschrijving is. Dat is bij deze aankoop nooit gebeurd. Ik weet niet zeker wat er aan de hand was, maar hoe irritant het ook is, ze hebben de bestelling eindelijk bevestigd en ik heb een trackingnummer. Dat is dus een overwinning, ik kan niet wachten tot de varkenssticker hier is.
Wat een clusterf*ck… blij dat het eindelijk zijn weg vindt.👍🏻

• Like
Reactions: cruzie27
Save
Save
Ziet er geweldig uit. Heb je er gewoon wat boorreiniger op gebruikt? De mijne komt vrijdag
Ik heb heet water en zeep gebruikt om het meeste dikke vet en vuil eraf te halen, daarna ben ik teruggegaan met een tandenborstel en wat Rem Oil. Toen heb ik perslucht gebruikt om de troep uit de binnenkant en de scheuren te halen, daarna heb ik het supergoed opgestapeld.

Ik heb nog geen foto's, maar die van mij, het voorbeeld van $109, ziet er niet zo mooi uit. Veel oppervlakteroest en wat putjes aan beide kanten van het lemmet. De ene kant is erger dan de andere.

1,5 mm van de punt was verbogen alsof iemand het op beton had laten vallen. Ik heb het rechtgetrokken en vervolgens een fijne kartelvijl gebruikt om het glad te strijken. De randen waren ook aangetast, maar niet erg. De kartelvijl heeft ook beide randen verzorgd.

Veel putjes op de montagering, bovenkant. Ik kan me alleen maar voorstellen hoe het geweer eruit moet hebben gezien.

Het is redelijk schoon geworden na een staalborstel en wat Red & Tacky wapenolie. Ik ga het nog eens bekijken. Het mechanisme werkt goed en monteert strak en laat prima los.

Geen merk, keurmerken of datumcode op mijn exemplaar. Ik zou $80-$90 hebben betaald voor iets in deze staat, maar ik weet dat ze opdrogen, dus $109 was niet schandalig.

Ik zal vrijdag een paar foto's plaatsen.

Save
Ik heb nog geen foto's, maar die van mij, het voorbeeld van $109, ziet er niet zo mooi uit. Veel oppervlakteroest en wat putjes aan beide kanten van het lemmet. De ene kant is erger dan de andere.

1,5 mm van de punt was gebogen alsof iemand het op beton had laten vallen. Ik heb het rechtgemaakt en daarna een fijne kartelvijl gebruikt om het glad te strijken. De randen waren ook aangetast, maar niet erg. De kartelvijl heeft ook voor beide randen gezorgd.

Veel putjes op de montagering, bovenkant. Ik kan me alleen maar voorstellen hoe het geweer eruit moet hebben gezien.

Het is redelijk schoon geworden na een staalborstel en wat Red & Tacky wapenolie. Ik ga het nog eens bekijken. Het mechanisme werkt goed en monteert strak en laat goed los.

Geen merk, keurmerken of datumcode op mijn exemplaar. Ik zou $80-$90 hebben betaald voor iets in deze staat, maar ik weet dat ze opdrogen, dus $109 was niet schandalig.

Ik zal vrijdag een paar foto's plaatsen.
Die van mij is ook de $109, ik moet geluk hebben gehad. Ik zie ook geen stempels op de mijne.

De mijne heeft wat deuken, maar over het algemeen denk ik dat ik gewoon geluk heb gehad.

Twee besteld (rechts), de drop gemist op de 13 groeven/verzonken handgrepen. De oudere met rechte handgreep (rechtsonder) was in redelijke staat. De gebogen buik (rechtsboven) had een afgebroken punt, een losse handgreep en de ring/bescherming is verbogen (waarvan ik me afvraag hoe, aangezien de ring geen gewicht draagt en een stoot kracht zou overbrengen op de nok in de handgreepbasis).

Image
Ik kreeg de mijne woensdag, nam hem mee naar mijn werk en maakte hem schoon.
13 Grove is mooi geworden.
Bay0025
Datumcode 2ie bajonet en schede 4id
Ik heb de verzonken handgreep uit elkaar gehaald om schoon te maken en hij is gemarkeerd. Zweden
Dat was productcode bay0021
De andere bay0019 geen markeringen.

Foto's van mij. Nikon Zfc ISO 200 1000@f10

Uitgebreide putcorrosie is te zien, ook met veel sproeten. Ook putcorrosie langs de randen van het lemmet en de montagering. Er zit een opening van 2 mm tussen het handvat en de pareerstang. Ik vermoed dat dit te wijten kan zijn aan het feit dat de plastic grip in de loop der tijd is gekrompen. De schede is in zeer goede staat zonder krassen, deuken of groeven. Mogelijk niet origineel bij deze specifieke bajonet.

Toch is het functioneel en bruikbaar.

Save
De mijne ontvangen, na de eerste schoonmaakbeurt niet al te slecht.
Het lemmet is in zeer goede staat met veel parkerisatie die nog zichtbaar is en een zeer scherpe snede. De ring is in uitstekende staat.
De plastic handgreep is een beetje gekrompen, er zitten wat openingen bij de greep en aan het uiteinde van het mechanisme… het vergrendelingsmechanisme is in prima staat, mooi en strak, vol Cosmolene LOL.
De schede is in goede staat, maar wat roest op het metaal tussen de schede en het web. Het web en de stiksels zijn ook in zeer goede staat.
De drukknop werkt ook goed.
….is misschien een beetje duur geweest, maar ik ben blij met dit stukje geschiedenis.

• Like
Reactions: MichaelE
Save
21 - 40 of 44 Posts
You have insufficient privileges to reply here.