HKPRO Forums banner
21 - 40 of 56 Posts
Ik zou er graag twee willen kopen. Maar weet u of deze mounts geschikt zijn voor meer dan aimpoint red dots? Ik vind het fijn om de optie te hebben om meer dan één red dot van verschillende bedrijven te monteren.

Ik zou er graag twee willen kopen. Maar weet u of deze mounts geschikt zouden zijn voor meer dan aimpoint red dots? Ik heb graag de optie om meer dan één red dot van verschillende bedrijven te monteren.

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Heb nog geen andere RDS geprobeerd. Holosun en andere bedrijven maken RDS met de Micro footprint, dus ik gok dat ze ook zouden werken, maar kan het niet bevestigen. Weet ook niet zeker of de schroefmaten van de montage verschillend zijn

Discussion starter · #24 ·
Ik zou er graag twee van kopen. Maar weet u of deze mounts geschikt zouden zijn voor meer dan aimpoint red dots? Ik heb graag de optie om meer dan één red dot van verschillende bedrijven te monteren.

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Ik kan bevestigen dat ze passen op de meeste andere red dots die de Aimpoint-voetafdruk gebruiken, zoals Vortex Crossfire, verschillende Holosun-modellen etc. Ik gebruik persoonlijk een Holosun HS503G-U omdat ik de Eotech-stijl reticle prefereer boven een simpele stip.
Tot nu toe is het enige model dat we hebben gevonden dat niet past de Aimpoint CompM5S en dit komt door het offset batterijcompartiment dat onder het montageoppervlak hangt en de mount stoort.

De nieuwe Steiner MPS heeft dezelfde voetafdruk als de ARCO
Inderdaad, dat klopt, besloten om het te proberen terwijl ik wachtte tot de ACRO P2 op voorraad was/verkregen werd. Tot nu toe bevalt de Steiner-opstelling me en het lijkt behoorlijk vergelijkbaar met de Acro... Behoudt ook dezelfde compacte voetafdruk (en absolute co-witness). **Van opmerking is dat de afgeronde montage-lipjes met laag profiel van Infitech (met name links voor) net genoeg speling mogelijk maken (waardoor minder duimverwondingen door te gokken als gevolg van lage, afgeronde montageklauwen worden geminimaliseerd) en net genoeg ruimte behouden om de bout naar voren te slaan, indien gewenst, zonder interferentie (toegegeven, YMMV, want ik heb gemiddelde duimen)

Inderdaad, dat doet het, besloten om het te proberen terwijl ik wachtte tot de ACRO P2 op voorraad was/verkregen werd. Tot nu toe bevalt de Steiner-opstelling me en het lijkt behoorlijk vergelijkbaar met de Acro…….Behoudt ook dezelfde compacte footprint (en absolute co-witness). **Van belang is dat de afgeronde low profile montagetabs van Infitech (met name links voor) net genoeg speling mogelijk maken (waardoor minder duimverwondingen worden geminimaliseerd door lage afgeronde montageklauwen) en net genoeg ruimte behouden om de bout naar voren te slaan indien gewenst zonder interferentie (toegegeven, YMMV aangezien ik gemiddelde duimen heb)

View attachment 313352
hopelijk is de mijne er binnenkort, bestelde mijn ARCO Black Friday weekend, kreeg te horen dat het hopelijk volgende week wordt bezorgd, ziet er geweldig uit en het is makkelijker voor de portemonnee dan de Aimpoint, zolang de kwaliteit er is, lijken de andere Steiner-spullen die ik heb kwaliteit te zijn

Inderdaad, dat doet het, besloten om het te proberen terwijl ik wachtte tot de ACRO P2 op voorraad/verkrijgbaar was. Tot nu toe bevalt de Steiner-opstelling me en het lijkt behoorlijk vergelijkbaar met de Acro…….Behoudt ook dezelfde compacte footprint (en absolute co-witness). **Van opmerking is dat de afgeronde low profile montagetabs van Infitech (met name links voor) net genoeg speling mogelijk maken (waardoor minder duimgroeven worden geminimaliseerd, vermoedelijk door lage, afgeronde montageklauwen) en net genoeg ruimte behoudt om de bout naar voren te slaan, indien gewenst, zonder interferentie (toegegeven, YMMV, want ik heb gemiddelde duimen)

View attachment 313352
Dat ziet er mooi uit! Ik heb een extra ACRO-bevestiging en een paar van de micro-bevestigingen als iemand er een nodig heeft.

Ik kwam deze draad afgelopen zaterdag tegen.

Omdat ik nu al bijna 8 maanden op mijn 10266 wacht, heb ik er meteen een besteld voor een Micro Aimpoint en voor de zekerheid nog een mount voor de ACRO aan mijn bestelling toegevoegd, aangezien ik (wanhopig) wacht op de release van de SP5K-PDW hier in Duitsland. Omdat een van de OR-pistolen wordt geĂĽpgraded naar een C-2, weet ik nu wel waar die reserve C-1 naartoe gaat, tenslotte.

Nou, besteld in het weekend, ik ontving maandag een e-mail ter bevestiging van de bestelling en vandaag is de zending al aangekomen! Dat is ongeveer duizend mijl in twee dagen - geweldig! En zelfs de hierboven genoemde korting werd nog steeds gehonoreerd.

Ik heb een Micro H-2 op mijn SP5 gemonteerd, de pasvorm en afwerking zijn geweldig en ik ben dol op het ontwerp. De afgeronde randen zijn een erg leuke eigenschap, vooral in vergelijking met de 10266.

De mount biedt volledige cowitness en het vizier is direct gemonteerd, wat de lage zichtlijn mogelijk maakt.
Dat betekent dat je het vizier niet snel kunt losmaken en dat je het pistool op dezelfde manier moet monteren als bij het gebruik van de ijzeren vizieren.
Als het beoogde gebruik bij die parameters past (wat bij mij het geval is), denk ik dat dit een van of de beste montageopties is die ik ken.

(y)

P.S.: Ga in het weekend naar de schietbaan, zal proberen daar wat foto's te maken met fatsoenlijke belichting.

Ik wil graag bestellen, maar uw website lijkt op een nabestelling. Ik heb me aangemeld voor e-mail zodra het weer op voorraad is. Een geschatte levertijd?
Bedankt

Discussion starter · #34 ·
Ik wil graag bestellen, maar uw website ziet eruit alsof ze in backorder staan. Ik heb me aangemeld voor e-mail zodra ze weer op voorraad zijn. Een ETA?
Bedankt
We hopen ze later dit voorjaar weer op voorraad te hebben.

Inderdaad, dat doet het, besloten om het te proberen terwijl ik wachtte tot de ACRO P2 op voorraad/verkrijgbaar was. Tot nu toe bevalt de Steiner-opstelling me wel en het lijkt behoorlijk vergelijkbaar met de Acro…….Behoudt ook dezelfde compacte voetafdruk (en absolute co-witness). **Van belang is dat de afgeronde low-profile montagetabs van Infitech (met name links voor) net genoeg speling mogelijk maken (waardoor minder duimverwondingen worden geminimaliseerd door lage afgeronde montageklauwen) en net genoeg ruimte behouden om de bout naar voren te slaan, indien gewenst, zonder interferentie (toegegeven, YMMV, want ik heb gemiddeld grote duimen)

View attachment 313352
Ik ben dol op die opstelling. Heeft u ooit uw hand beschadigd of per ongeluk de optic geraakt? Of werd dat volledig geëlimineerd met deze mount. Dank u!

21 - 40 of 56 Posts