HKPRO Forums banner

Help P30SK dia-demontage horizontale veiligheidsblok/vuurpen-rolpen verwijdering

3.8K views 9 replies 5 participants last post by  JulianP30LEM  
#1 ·
Mijn P30SK heeft een horizontale pin naast het veiligheidsblok die ik er niet uit kan duwen. Ik installeer een GG short reset kit en wil hun slagpinblokveer gebruiken. Ik heb deze "extra" pin nog nooit in andere slede's gezien, wil niets forceren en kan geen instructies vinden die uniek zijn voor de P30SK slede, alleen full size modellen (die deze pin niet lijken te hebben). Ik wil de hele slede uit elkaar halen om schoon te maken terwijl ik weg ben.

Alle hulp wordt gewaardeerd.

Bedankt!

#2 ·
Mijn P30SK heeft een horizontale pin naast het veiligheidsblok die ik er niet uit kan duwen. Ik installeer een GG short reset kit en wil dus hun slagpenblokveer gebruiken. Ik heb deze "extra" pin nog nooit in andere slede's gezien, wil niets forceren en kan geen instructies vinden die uniek zijn voor de P30SK slede, alleen full size modellen (die deze pin niet lijken te hebben). Ik zou de hele slede uit elkaar willen halen om schoon te maken terwijl ik weg ben.

Alle hulp zou worden gewaardeerd.

Bedankt!
Er was hier een paar weken geleden een bericht over. Dat is de eerste keer dat ik van deze extra pin hoorde. Probeer de zoekfunctie te gebruiken en kijk of je in de tussentijd iets kunt vinden.

#3 ·
Net dit gevonden:

Ik zal posten hoe ik het doe, bedankt

#4 ·
Ik heb het uit elkaar gehaald, maar man, geen van mijn 1/16" ponsen werkte zonder dat ze te strak vast kwamen te zitten voor mijn gevoel. Eind goed, al goed en ik ben blij dat ik de bovenstaande instructies heb gevonden. Het is grappig, ik heb overal op mijn iPad gegoogeld, maar tevergeefs, probeerde het later op mijn telefoon en het was de eerste hit. Geloof het of niet.

Ik kan niet zeggen dat ik erg onder de indruk ben van de short reset kit. Hij is iets korter dan de fabriekskit, maar voelt niet soepel aan op de terugweg en er is veel speling na de reset. Ik zal contact opnemen met Grayguns, want hun producten zijn top.

Bedankt Crashmc voor het reageren, zeer gewaardeerd.

#6 ·
Andere HK-modellen hebben niet wat rood is omcirkeld. Zie link in bericht #3 hierboven
Image

Hier is een link voor de demontage van een standaard P30-dia, je zult zien dat deze geen slagpinveiligheid heeft (niet te verwarren met slagpinblokveiligheid).
Misschien kan iemand uitleggen waarom de P30SK een slagpinveiligheid heeft, naast de traditionele slagpinblokveiligheid?

#7 · (Edited)
Andere HK-modellen hebben niet wat rood is omcirkeld. Zie link in bericht #3 hierboven

Hier is een link voor de demontage van een standaard P30-dia, je zult zien dat deze geen slagpinveiligheid heeft (niet te verwarren met slagpinblokveiligheid).

Misschien kan iemand uitleggen waarom de P30SK een slagpinveiligheid heeft, naast de traditionele slagpinblokveiligheid?
Ja, dat zag ik.
Dus het is ALLEEN de SK en niet de SKS

Mijn afbeelding hierboven was van een SK, maar het Safety SK-model ... P30SKS
Is het ook een SK versus SKS-ding of een verandering in de SK?

Mijn SKS heeft een pin in dat gat achter de extractor. Maar het is blijkbaar veel korter en gaat niet in die houder
of zoals ik hierboven las, nadat men de rollpin erin duwt, verschijnt deze in de houder.
Image
Image