HKPRO Forums banner

HK slede stop patina

2.7K views 11 replies 9 participants last post by  DOE  
#1 ·
Wat is er aan de hand met de unieke HK-glijstop-patina? Ik weet niet zeker wat voor soort afwerking ze op hun glijvergrendelingen aanbrengen, maar degene die ik heb gezien op versleten HK's (waaronder de P30 die ik net heb aangeschaft) slijten tot een zeer ongebruikelijke uitstraling.

#2 ·
Ik denk dat het komt omdat het gebruikte metaal anders is dan de slede zelf. Kan dezelfde afwerking zijn, maar het reageert anders op verschillend metaal/textuur. De extractor/kamerindicator patineert ook anders. Als je sommige foto's bekijkt, kleurt het vaak paars na verloop van tijd. Helemaal normaal. Zelfs gloednieuw zien deze onderdelen er iets anders uit.

#3 ·
De warmtebehandeling van het metaal zorgt ervoor dat de anodisatie niet hecht/in kleur blijft. Vandaar de paarse kleur. P7's hadden dit probleem, net als bepaalde batches van Bushmaster-ontvangers.

#12 ·
Is dit het patina waar je het over hebt?

Image

Zoals eerder vermeld, voorkomt het verhardingsproces van het metaal dat de HE-afwerking aan het metaal hecht. Het metaal is nog steeds beschermd, dus het is puur cosmetisch.
Dit is wat ik bedoelde. Mijn in Duitsland gemaakte HK's hebben dit probleem, de in de VS gemaakte zijn nog steeds zwart.

#9 ·
Ik weet dat de extractors paarsachtig worden, maar ik heb nog nooit een kleurverandering op de slede-vergrendelingshendels opgemerkt. Nou, ik zou niet moeten zeggen geen verandering, de mijne zijn glanzend geworden op de hoeken/randen.