HKPRO Forums banner

HK416/MR556 vs. AR Hoogte boven boring

1 reading
6K views 11 replies 5 participants last post by  ryandarr1979  
#1 ·
Heeft iemand getallen over het verschil in hoogte boven de boring voor een 416/MR556 in vergelijking met een normale AR? Ik heb mensen horen zeggen dat de 416-hoogte 3/8" (0,375) hoger zal zijn, maar ik wilde dit bevestigen, aangezien ik wat getallen gebruik in combinatie met een 1,93"-montage. Alle hulp wordt gewaardeerd, bedankt!

#3 ·
Hier is mijn 416 11” vergeleken met een Caracal 816A2. De hoogte boven de boring is voor zover ik kan zien identiek. U zult merken dat de MLOK-rail van de Caracal niet zo dik is als de quad rail, aangezien de onderste rail van de quad rail onder de draaipin zit. De railklembout ontbreekt ook, aangezien de MLOK-rail in de bovenste rail van de loopmoer van de Caracal wordt bevestigd met twee inbusbouten.

#4 ·
Hier is mijn 416 11" vergeleken met een Caracal 816A2. De hoogte boven de boring is, voor zover ik kan zien, identiek. Je zult merken dat de MLOK-rail van de Caracal niet zo dik is als de quad-rail, omdat de onderste rail van de quad-rail onder de draaipin zit. De railklembout ontbreekt ook, aangezien de MLOK-rail met twee inbusschroeven in de bovenste rail van de loopmoer van de Caracal wordt bevestigd.
View attachment 359167
Experimenteertijd! Kun je de HK-rail op de Caracal zetten om te zien of deze hetzelfde is? Voor de wetenschap!

#5 ·
Weet iemand de cijfers over het verschil in hoogte boven de boring voor een 416/MR556 in vergelijking met een normale AR?

Ik heb mensen horen zeggen dat de 416-hoogte 3/8" (0,375) hoger zal zijn, maar ik wilde dit bevestigen omdat ik wat cijfers aan het berekenen ben voor gebruik in combinatie met een 1,93"-montage.

Alle hulp wordt gewaardeerd, bedankt!
Het is al een tijdje geleden, maar de 3/8" was het verschil tussen de montagehoogte die je een lager 1/3 beeld zou geven voor een standaard AR versus de 416-montage van een bepaalde leverancier. Dit is onvolmaakt omdat deze "standaard" overal van leverancier tot leverancier verschilt.

Waarom 1,93"?
IR en passief gebruik achter NV vrijmaken?
Tijd doorbrengen in een gasmasker?
Coole kids op internet doen het?

#10 ·
Het is een tijdje geleden, maar de 3/8" was het verschil tussen de montagehoogte die je een lager 1/3 beeld zou geven voor een standaard AR versus de 416-montage van een bepaalde leverancier. Dit is onvolmaakt, aangezien deze "standaard" van leverancier tot leverancier overal te vinden is.

Waarom 1,93"?
IR en passief gebruik achter NV vrijmaken?
Tijd doorbrengen in een gasmasker?
Coole kinderen op internet doen het?
Ik had de 3/8" meting ergens anders gezien en aangenomen dat het klopte, dus ik gebruikte dat als mijn getal voor mijn ballistische gegevens. Toen ik echter aan mijn collega vertelde dat het 3/8" hoger was, leek hij er sceptisch over te zijn dat het bijna 0,400" hoger was.

Ik controleerde het door de onderkant van de voorste demontagepin van de MR556-bovenkant te vergelijken met een standaard AR-bovenkant en ontdekte dat het verschil ~0,233" was. Vervolgens controleerde ik het door te meten vanaf de onderste vlakke kant in het middelste gedeelte van de bovenkanten tot de bovenste 1913-rail en ontdekte dat het ~0,238" was. Ik noemde het 0,233" of 6 mm voor het gemak en gebruikte dat. Ik dacht dat twee datum punten naar boven voldoende zouden zijn als ze zo dicht bij elkaar zouden passen.

Wat betreft de 1,93" hoogtebevestiging, ik heb een Steiner DBALA3 op de rail en wilde de occlusie in de richtkijker minimaliseren, en ik heb zelfs een ADM-bevestiging gekocht en deze zo bewerkt dat deze lager zit dan de fabriekshoogte. Ik schiet al jaren met 1,93" op gewone AR's, mijn Caracal 816 en nu mijn MR556's. Ik kreeg de eerste 1,93" met een tweedehands Trijicon LPVO en probeerde het, vond het veel comfortabeler voor mij. Ik hou van de "heads-up" houding die het me toestaat te gebruiken. Ik doe geen gasmasker dingen, want ik ben een vuile burger zonder de middelen om me te verkleden als een CBRN-man.

TL;DR - Ik gebruik al jaren 1,93's en hou van de heads-up houding, heb ook een DBAL A3 en het helpt de occlusie daarvan te verminderen.

#8 ·
Opmerking:

Ik heb mezelf niet gemeten, dus dit is slechts onderzoek. Neem het voor wat het waard is:

Weet iemand de cijfers over het verschil in hoogte boven de boring voor een 416/MR556 in vergelijking met een normale AR?
Historisch gezien zijn de Troy Micro BUISs speciaal ontwikkeld voor de HK416 om dezelfde hoogte boven de boring te bereiken als bij een standaard AR15/M16/M4, voor zover ik weet.

Het verschil in hoogte boven de rail is 0,2", dus het verschil in hoogte boven de boring zou hetzelfde moeten zijn.

De Troy Industries Battle Sights hebben de standaard gezet voor prestaties en duurzaamheid. Nu heeft Troy een robuuste low-profile vizier ontwikkeld voor vuurwapens met bovenrails die hoger zijn dan de standaard M4. De Troy Industries Micro Battle Sights zijn ook een geweldige optie voor schutters die de voorkeur geven aan een vizierlijn die zo dicht mogelijk bij de loop ligt, of voor degenen met verhoogde bovenrailsystemen, de Troy Micro Battle Sight biedt een ideale oplossing. De Troy Micro Battle Sights zijn robuust, betrouwbaar en Battle Ready.

Opmerkingen:
Troy Industries maakt twee vizieren; standaard en micro.

De meting tot het midden van de standaard opening is 1,36”.
De meting tot het midden van de micro opening is 1,16”.

De standaard vizieren zijn bedoeld voor Mil-spec bovenrails en de Micros zijn bedoeld voor wapens zoals de IAR, Robinson Armament XCR, Heckler & Koch 416 & 417 en andere wapens met verhoogde bovenrails.

Bron

Per e-mail rechtstreeks van Troy:

Standaard BUIS achterste vizier middellijn = 1,36" boven de rail.
Middelste BUIS achterste vizier middellijn = 1,27" boven de rail.
Micro BUIS achterste vizier middellijn = 1,16" boven de rail.

Bron

#11 ·
Ik heb de rail van de Caracal upper verwijderd en geprobeerd de HK416 rail te installeren. Hij past niet over het gasblok van de 816.
Ja, de barrel nut op mijn Caracal 816A2 is hetzelfde als de Sig 516, heeft de standaard Mil-Spec stijl nut tanden en alles. Het vereist de specifieke Sig 516 barrel nut sleutel om te verwijderen, omdat de tanden niet hetzelfde zijn als een mil-spec barrel nut. Een klant wilde zijn Sig 516 5.56 7.5" pistool upper ombouwen naar 300BLK, dus ik moest die sleutel van Parker Mountain Machine voor die klus halen.

Ook is het schroefdraadgedeelte van de upper van de 416/MR556 langer en zijn de barrel extensions langer. Die klant leverde me een Ballistic Advantage 300BLK barrel en gelukkig is de barrel extension van een normale AR even lang als de 516 (en neem ik aan de Caracal 816). Dus om een ​​niet-416 patroon handguard op de Caracal te gebruiken, zou je de barrel nut moeten vervangen door iets dat die functies ondersteunt.

Ik zat eraan te denken om Maxim Defense te vragen of ze hun barrel nuts uit hun MDX-lijn verkopen en te proberen deze op de 816 te gebruiken. Hun MDX is een direct impingement upper die een 416 rail compatibele barrel nut gebruikt en hun uppers zijn 416 hoog met de sleuf voor de key/anti-rotatie tab van de handguard. Ik wilde een beetje met de 816 knutselen, aangezien ik er bijna niet meer mee schiet.

#12 ·
De 816 rail wordt niet echt aan de barrel nut bevestigd. De twee spanschroeven drukken tegen een verwijderbare stalen inzet die in een uitsparing bovenop de barrel nut boven de zuigerstang zit. De twee inbusschroeven verankeren zich simpelweg met spanning, maar het is een rotsvast systeem. Het heeft natuurlijk ook een anti-rotatie functie, dus verlies van nul is geen factor. Mijn enige klachten zijn de eigen aard en het gebrek aan rail upgrades en 2. De vereiste van een inbussleutel om de spanschroeven te verwijderen, in plaats van een gereedschapsloos systeem zoals HK of Geissele (of de Haenels) gebruiken.