HKPRO Forums banner

Hk45 VS HK45C

27K views 56 replies 35 participants last post by  philly34581  
#1 · (Edited)
Verscheurd tussen de twee. Op zoek naar voor- en nadelen, indien van toepassing, voor beide. Wat heeft je voorkeur? Voel je vrij om foto's van de opstelling te plaatsen, zo niet, is het dan echt gebeurd?

#2 ·
Ik wilde er al jaren een hebben nadat ik had gehoord hoe ze werden gemaakt en hoe goed ze schieten. Ik moest er een hebben... Ik had een Kimber en ik heb er jarenlang problemen mee gehad. Ik denk niet dat het frame goed was gemaakt en ze wilden het gewoon niet goed maken, dus ik verkocht het en ging voor de HK45ct omdat ik de 10-schots magazijnen wilde en later een paar 8's, wat ik ook deed. Ik kreeg er ook een HK45c loop voor. Ik moet zeggen dat het een schutter is, als je hem kunt vasthouden, stopt hij die dikke 45's in hetzelfde gat lol. Ik weet niet hoe de HK45 zou schieten, maar ik denk net zo goed. Maar ik ben blij met de HK45ct en zijn LEM, dat vind ik ook fijn. Als je er een krijgt, zul je ervan genieten.

#3 · (Edited)
Neigend naar de 45c vanwege de 10-schots magazijnen. Zou geweldig zijn geweest als de HK45 de mogelijkheid had gehad om 12 patronen van 45 te bevatten zoals de USP, maar als hij 12 patronen zou kunnen bevatten, zou het frame dan net zo goed zijn? Waarschijnlijk niet en het frame van de Hk45/p30 is een van de best aanvoelende pistolen die er zijn, het ding is in feite een handschoen. Heb geen 45c vastgehouden, is de grip beter of slechter dan de Hk45/p30?

#5 ·
... Heb geen 45c vastgehouden, is de grip beter of slechter dan de Hk45/p30?
Niet slechter, maar anders. De fabrieksgrip van de HK45c is gladder omdat het grip patroon minder agressief en dunner is (geen palm zwellingen) dan de HK45 en P30. Het kost meer tijd en moeite om de grip onder de knie te krijgen om een stevige, antislip grip van schot tot schot te behouden. Maar je kunt natuurlijk altijd een Talon grip of een Hogue Handall kopen om de grip te verbeteren.

#12 ·
Heb ze allebei, schiet ze allebei en hou van ze allebei, maar hou iets meer van de HK45c. In tegenstelling tot de HK45 is er geen trigger channel ridge aan de onderkant van de trekkerbeugel, die tegen de onderkant van mijn trekker vinger wrijft wanneer de trekker breekt. Na ongeveer 150 schoten wordt mijn trekker vinger pijnlijk.
De trekkergoot is voor mij nooit een probleem geweest. Ik weet dat het sommigen echt stoort, maar ik heb het nog nooit opgemerkt, en ik heb mijn HK45 door weeklange trainingen gehaald waar we duizenden rondes individueel hebben geschoten. Dat gezegd hebbende, er zijn wapensmeden die de goot zullen verwijderen, of je kunt het zelf doen. Op basis van wat ik heb gelezen/geleerd, weet je niet echt of de goot je zal storen totdat je aanzienlijke tijd achter de trekker doorbrengt.

• Like
Reactions: WolfieRules
#18 ·
HK45 alleen al voor de grip. Beide vuurwapens zijn pistolen van dienstformaat. Beide delen hetzelfde ontwerp. Dezelfde capaciteit. Dezelfde kenmerken. De full-size variant heeft echter een uiterst ergonomische grip met superieure textuur in vergelijking met de compacte.
Zeker, precies mijn gedachten!

#7 ·
Ik ben meer een fan van de HK45ct. Ik geef de voorkeur aan grepen met plattere zijkanten - gemakkelijker te indexeren bij het trekken, een minder dubbelzinnige grip dan de ergo-grepen van de hk45/p30/vp9.

Maar dat is muggenziften. Beide zijn geweldige pistolen - kan net zo goed toegeven en beide kopen......

#10 ·
Koop ze allebei.. Ik vind ze allebei even leuk om verschillende redenen. Verborgen dragen, HK45C. Full size, open/duty carry HK45 de hele dag. Momenteel draag ik (verborgen) dagelijks mijn HK45C, een zeer verborgen, zeer comfortabel pistool om te dragen.

#14 ·
het doet het, koop gewoon de HKParts (of een andere leverancier) mag extensions. Ik gebruik de HKParts en TF +3 extensions, maar laad er maar 12. De HKParts extensions zijn mijn voorkeur van de twee types die ik heb, maar ik heb gehoord dat TF een nieuwere versie heeft (ik heb die niet gebruikt/getest/etc....) die een aantal van mijn zorgen wegneemt. Ik zal zeggen dat de kwaliteit van de TF extensions ongelooflijk is....

Moet je een langere veer kopen of werkt de originele? Zijn er betrouwbaarheidsproblemen met de extensions?

#15 ·
Moet je een langere veer kopen of werkt de originele? Problemen met de betrouwbaarheid van de extensies?
Hoe dan ook, met de TF's kun je een langere veer bestellen met de extensie, of alleen de extensie. Met de HKParts gebruik je gewoon de OEM-veer.

Ik heb er duizenden rondes doorheen gehaald, ik draag ze in dienst, ik heb nog nooit een storing of een storing gehad om terug te vergrendelen met beide merken.

#23 ·
Alle HK45's hebben o-ring-lopen. Ik geloof dat de mate van nauwkeurigheidsverbetering die de o-ringen bieden, ver boven ons vermogen ligt om met deze wapens te schieten. De reden dat de wapens zo nauwkeurig zijn als ze zijn, is het resultaat van de cumulatie van veel dingen die betrokken zijn bij de fabricage van de handvuurwapens.

#25 · (Edited)
Alle HK45's hebben o-ring lopen. Ik geloof dat de mate van nauwkeurigheidsverbetering die de o-ringen bieden, ver boven ons vermogen ligt om met deze wapens te schieten. De reden dat de wapens zo nauwkeurig zijn als ze zijn, is het resultaat van de cumulatie van veel dingen die betrokken zijn bij de fabricage van de pistolen.
Ja, andere dingen spelen een rol bij de nauwkeurigheid van pistolen, zoals het productieproces, de grip, de trekker, munitie etc... maar ik geloof dat de o-ringen ook bijdragen aan de nauwkeurigheid.

#24 ·
Verscheurd tussen de twee. Op zoek naar voor- en nadelen, indien van toepassing, voor beide. Wat heeft uw voorkeur? Voel u vrij om foto's van de opstelling te plaatsen, zo niet, is het dan echt gebeurd?
Welke rol gaat het pistool spelen? Dragen of huisverdediging? Compact om te dragen, fullsize voor huisverdediging... gemakkelijk =)

Verzonden vanaf mijn SM-S903VL met Tapatalk

#26 ·
Torn between the two. Looking for pros and cons if any for both. Which do you prefer? Feel free to drop pics of set up, if not did it really happen?
Welke rol gaat het pistool spelen? Dragen of huisverdediging? Compact om te dragen, fullsize voor huisverdediging...makkelijk 😃

Verzonden vanaf mijn SM-S903VL met Tapatalk
Voor beide. Meestal gebruik ik wat ik draag ook voor thuisverdediging. Ik wissel niet graag tussen pistolen en het in- en uit de kamer brengen van een patroon elke keer als ik wegga of thuiskom.

#27 ·
Voor mij komt het neer op waar je het voor wilt gebruiken.
Bezitten een HK45c en IMHO heeft het het voordeel voor CCW.
Eigenlijk schiet een FS HK45 beter.
En uiteindelijk mijn HK45c omgebouwd naar een HK45ct (met vizieren op de hoogte van de suppressor) - LOL!
Dus ga er maar aan staan.

Kortom, je kunt met beide niet verkeerd zitten.
Als het alleen maar een pistool voor de schietbaan is?
Geef echt de voorkeur aan mijn FS USP 45 Tactical boven beide... :wink:

#30 ·
Ik ging voor de 45c en ben er dol op. Ik hoop dat de nieuwe surefire en o lights erin passen. Ik hoop ook snel op betere aiwb holster opties.
Je noemde O-Light. Een vriend van me heeft een O-light (onk model) opgepikt, waarvan ik denk dat deze de trekkerbeugel van de HK45 verder naar achteren zal zetten dan SF & Streamlights? Ik ben bezorgd over de kwaliteit van de O-Light? Ik weet dat ze hier al eerder zijn genoemd, maar ik ben niet op de hoogte van een gedocumenteerde test van hun kwaliteit? Als ze van goede kwaliteit zijn, zou ik er een pakken om mijn theorie over de setback op de trekkerbeugel te testen...

#29 ·
Ik heb alleen de 45 gehanteerd, maar bezit de 45C. Beide voelen geweldig aan in mijn handen. Had de kans om te ruilen voor de 45C en heb er geen spijt van gehad. Doet me denken aan mijn diensttijd.
Ik gebruik het pistool op de schietbaan en over het algemeen voor thuisverdediging, maar het draagt geweldig in een Vedder met de claw. Met het flush mag, verbergt het goed. Ik verwachtte het en het is verdomd accuraat. Thuis draagt het de Streamlight TLR-3 perfect.

Attachments

#31 ·
Ik heb ze allebei en de HK45 heeft een betere grip en misschien net iets minder terugslag, maar als ik er maar één zou kunnen hebben, zou mijn keuze de compacte zijn vanwege zijn veelzijdigheid. Hij is klein genoeg om te dragen (ik draag de mijne 90% van de tijd) en de verlengde magazijnen geven je dezelfde capaciteit als de full size. Als je niet van plan was om te dragen, zou het een moeilijkere beslissing zijn, maar de wens om verborgen te dragen zet de compacte op de eerste plaats.

#33 ·
Ik heb ze allebei (Duitse modellen uit 2016) en beide zijn geweldige schutters - ik ben een kleiner persoon, dus het enige verschil voor mij is dat ik de HK45 fullsize niet draag, die is gewoon te groot om comfortabel te zijn - de 45C heeft dezelfde afmetingen als mijn Glock 19 en is perfect comfortabel om te dragen (aanbevolen om te wisselen voor platte bodemplaten op de 8-schots magazijnen)

#34 ·
Als ik maar het een of het ander zou kunnen hebben, zou ik voor maximale flexibiliteit voor 45C gaan. Beide zijn dwaas betrouwbaar en nauwkeurig, neem ze allebei als het kan. Ik heb er een paar van elk.

#38 ·
De USP's zijn allemaal beter ontworpen wapens. Ik gebruik ze al jaren zonder problemen. Aan de andere kant kocht ik onlangs een HK 45 en bij het allereerste magazijn volgde de hamer de slede weer naar beneden. Ik nam contact op met HK en stuurde hem terug, kreeg hem terug en het probleem was niet opgelost. Dit gebeurde 3 keer. De derde keer heb ik mijn kantoor niet eens verlaten, want het deed het tijdens droogvuren. Ik heb zelfs een korte video gemaakt en naar HK gestuurd en ze hebben het pistool vervangen. Ik liet het pistool bij de dealer achter en gebruikte het voor iets anders. Misschien heb ik gewoon een citroen gekregen, maar ik zou er niet snel echt geld voor een andere uitgeven.

#39 · (Edited)
De USP's zijn allemaal beter ontworpen wapens. Ik gebruik ze al jaren zonder problemen. Aan de andere kant kocht ik onlangs een HK 45 en bij het allereerste magazijn volgde de hamer de slede weer naar beneden. Ik nam contact op met HK en stuurde hem terug, kreeg hem terug en het probleem was niet opgelost. Dit gebeurde 3 keer. De derde keer heb ik mijn kantoor niet eens verlaten, want het deed het tijdens droogvuren. Ik heb zelfs een korte video gemaakt en naar HK gestuurd en ze hebben het pistool vervangen. Ik liet het pistool bij de dealer achter en gebruikte het voor iets anders. Misschien heb ik gewoon een citroen gekregen, maar ik zou er niet snel echt geld voor een andere uitgeven.
Dat is allemaal erg verdacht, ik neem aan dat het pistool nieuw in de doos zat toen je het kocht? Heb je het wapen aangeraakt voordat je het kocht? Dit is iets wat ik gemakkelijk in de winkel zou hebben opgemerkt voordat ik het pistool kocht, dus daarom vroeg ik het. Als je het online hebt gekocht, zou ik de verkoper in twijfel trekken. Het is mechanisch onmogelijk voor de HK45 om dit te doen in de standaard fabrieksconditie. Ik wil eraan toevoegen dat, aangezien je de USP als een beter pistool hebt genoemd, de interne onderdelen van de HK45 vrijwel identiek zijn aan de USP, in die mate dat ze dezelfde veren en LEM-conversiekits kunnen gebruiken.

#41 ·
Ik geef de voorkeur aan de volledige grootte voor allround big bang fun, maar ik denk niet dat ik er een zou kunnen dragen, dus daarom zei ik 'als ik er maar één zou kunnen hebben', ga dan voor 45c. Als het alleen HD en fun is, voelt de volledige grootte beter aan, wat moeilijk te zeggen is, want beide schieten zijdezacht.

Als mijn handen beter in een USP zouden passen, of als ik gewoon een voorkeur heb voor Batman-grepen, zou ik er een hebben. Heb een USP 45 gehuurd voor de lol, het is gewoon niet zo comfortabel om vast te houden voor mij, als mijn handen wat groter waren, zou ik er een hebben... waarschijnlijk een paar.

Je kunt echt niet fout gaan met beide... vraag jezelf af 'welke moet ik eerst nemen' op die manier is het een en