Ik heb misschien de mogelijkheid om een HK93 te bemachtigen door middel van een ruil. Aangezien ik al een HK53 bezit, is het de moeite waard om een HK33K te bouwen? Zo ja, dan zou ik er gewoon een A2-kolf op houden en alleen de loop inkorten.
Ik ben het 100 procent met deze verklaring eens. Ik heb ze alle drie en als ik er een zou moeten kiezen, zou het de 33k met mijn sear pack zijn.Voor volautomatisch gebruik was de dubbelgebufferde V33K een goede keuze, maar tenzij je een A3-kolf erop zet en/of hem met sear gebruikt (de lagere impuls van de kortere loop), weet ik niet zeker of de kosten van het snijden/veranderen van de loop de moeite waard zijn in vergelijking met het gewoon laten als een HK93. Nu, de HK33K staat niet in dezelfde wereld als de HK53, de HK33K is een veel prettiger wapen IMO ;-)
Vector V33KP Pistool in 223 (5.56) met 12,7 inch loop gemaakt van een 33K onderdelenset
![]()
Ik zou het ermee eens zijn, zolang de poster onderdrukt, volautomatisch schiet en/of een A3-kolf gebruikt en een compacter geweer nodig heeft ... voor slechts een geweerkamer is het waarschijnlijk niet de moeite waard om de belastingzegel en de arbeidskosten te verliezen, vooral als de poster nog geen of meer HK93's had. Nu, als het geweer een nieuwe loop nodig heeft, kan dat een andere reden zijn.Mijn 33k is mijn favoriete geweer.
De kortere loop onderdrukt bijna hetzelfde als de 16", maar dan compacter.
Het balanceert perfect in mijn handen, hoewel ik geen 16" 93 heb om mee te vergelijken.
Ik zou het de moeite waard vinden
Ik vind de 33k zo leuk dat ik er nu een tweede laat bouwen. Maar goed, ik heb de neiging om er meerdere te krijgen. Het is een erg leuk geweer en goed uitgebalanceerd (zoals eerder gezegd). Net als Goldilocks is het precies goed.Ik heb misschien de mogelijkheid om een HK93 te bemachtigen in ruil. Omdat ik al een HK53 bezit, is het de moeite waard om een HK33K te bouwen? Als ik iets zou doen, zou ik gewoon een A2-kolf erop houden en gewoon de loop inkorten.
Verander je de locking piece als je de suppressor toevoegt? Ik gok dat je een #3 in je 33K gebruikt? Dat is tenminste wat ik heb. Ik gebruik een #8 voor een 33K met suppressor. De demper gaat werken als het verlengen van de loop. Dus een LP voor een geweerloop van volledige lengte lijkt te werken voor mijn 33K met suppressor.Mijn 33K is een van mijn favoriete sear hosts vanwege zijn balans en cyclussnelheid. Ik wou dat ik het aan de praat kon krijgen met een suppressor.
HK33K - YouTube
Je bent hier bijna 11 jaar lid en je hebt dit niet gelezen?Wat betekent het achtervoegsel k, e, etc.? 53 v. 33 etc.
53k en 33K zijn twee verschillende beesten, de 53K is op zijn best een subgun / handpistool en de 33K is een compact geweer... dan weer hangt het ervan af of je op 25 yards of 250 yards schiet.Lets face it, you just need a 53K. That would be all sorts of fun :62:
Ik zit nu in de "echte" wachtperiode. Zal de 33K het waard zijn? Ik hoop het. Die van een vriend was erg soepel en controleerbaar in FA. Dus stond hij bovenaan de lijst toen ik mijn eigen H&K's begon te verwerven. Deze is gebouwd van een 93 door TPMO. Misschien nog 4 maanden tot de stempel arriveert…Ik ben blij als mijn dealer het heeft en het echte wachten kan beginnen.