HKPRO Forums banner

Is een HK33K het waard?

32K views 75 replies 34 participants last post by  rickj1nd  
#1 ·
Ik heb misschien de mogelijkheid om een HK93 te bemachtigen door middel van een ruil. Aangezien ik al een HK53 bezit, is het de moeite waard om een HK33K te bouwen? Zo ja, dan zou ik er gewoon een A2-kolf op houden en alleen de loop inkorten.

#2 ·
Voor volautomatisch gebruik was de dubbelgebufferde V33K een goede keuze, maar tenzij je er een A3-kolf op zet en/of hem met een sear gebruikt (de lagere impuls van de kortere loop), weet ik niet zeker of het de kosten waard is om de loop te snijden/te veranderen, in vergelijking met hem gewoon als een HK93 te laten. Nu, de HK33K staat niet in dezelfde wereld als de HK53, de HK33K is naar mijn mening een veel prettiger wapen ;-)

Vector V33KP Pistool in 223 (5.56) met 12,7 inch loop gemaakt van een 33K onderdelenset
Image

#42 ·
Voor volautomatisch gebruik was de dubbelgebufferde V33K een goede keuze, maar tenzij je een A3-kolf erop zet en/of hem met sear gebruikt (de lagere impuls van de kortere loop), weet ik niet zeker of de kosten van het snijden/veranderen van de loop de moeite waard zijn in vergelijking met het gewoon laten als een HK93. Nu, de HK33K staat niet in dezelfde wereld als de HK53, de HK33K is een veel prettiger wapen IMO ;-)

Vector V33KP Pistool in 223 (5.56) met 12,7 inch loop gemaakt van een 33K onderdelenset
Image
Ik ben het 100 procent met deze verklaring eens. Ik heb ze alle drie en als ik er een zou moeten kiezen, zou het de 33k met mijn sear pack zijn.

Verzonden vanaf mijn Nexus 7 met Tapatalk 2

#4 ·
Mijn 33k is mijn favoriete geweer.

De kortere loop onderdrukt bijna hetzelfde als de 16", maar dan compacter.

Het balanceert perfect in mijn handen, hoewel ik geen 16" 93 heb om mee te vergelijken.

Ik zou het de moeite waard vinden
Ik zou het ermee eens zijn, zolang de poster onderdrukt, volautomatisch schiet en/of een A3-kolf gebruikt en een compacter geweer nodig heeft ... voor slechts een geweerkamer is het waarschijnlijk niet de moeite waard om de belastingzegel en de arbeidskosten te verliezen, vooral als de poster nog geen of meer HK93's had. Nu, als het geweer een nieuwe loop nodig heeft, kan dat een andere reden zijn.

#7 ·
Ik heb misschien de mogelijkheid om een HK93 te bemachtigen in ruil. Omdat ik al een HK53 bezit, is het de moeite waard om een HK33K te bouwen? Als ik iets zou doen, zou ik gewoon een A2-kolf erop houden en gewoon de loop inkorten.
Ik vind de 33k zo leuk dat ik er nu een tweede laat bouwen. Maar goed, ik heb de neiging om er meerdere te krijgen. Het is een erg leuk geweer en goed uitgebalanceerd (zoals eerder gezegd). Net als Goldilocks is het precies goed.

#34 ·
Mijn 33K is een van mijn favoriete sear hosts vanwege zijn balans en cyclussnelheid. Ik wou dat ik het aan de praat kon krijgen met een suppressor.

HK33K - YouTube
Verander je de locking piece als je de suppressor toevoegt? Ik gok dat je een #3 in je 33K gebruikt? Dat is tenminste wat ik heb. Ik gebruik een #8 voor een 33K met suppressor. De demper gaat werken als het verlengen van de loop. Dus een LP voor een geweerloop van volledige lengte lijkt te werken voor mijn 33K met suppressor.

In de video probeerde je enkel schoten of bursts te krijgen met de 33K in auto? Een methode die ik hier bij HK Pro heb geleerd voor enkel schoten is om je trekkerfinger iets dieper in de trekker te steken. Gebruik het tweede deel van je trekkerfinger in plaats van de eindpad op de trekker. Je kunt voelen dat de trekker overgaat. Als dat gebeurt, laat dan de trekker iets los. Het helpt ook om minder beweging van het wapen te houden. De trekkerbeweging voor de volgende schot is er meteen zonder extra speling. Ik kan consequent enkel schoten krijgen met mijn MP5K tijdens subgun wedstrijden met deze techniek. YMMV.

Scott

#15 · (Edited)
Een HK53k (geen fabrieks wapens) is een MP5 formaat 223 (5.56) met een kortere carrier en een zeer korte loop (5.5"??)
Een HK53 is een MP5 formaat 223 (5.56) met een korte carrier en een 8.5" loop (min of meer ;_)
Een HK33K is de "full size" 223 (5.56) met een kortere loop (nominaal 12")
Een HK33 is de "full size" (d.w.z. hetzelfde als HK93 min of meer) 223 (5.56) met een 16" loop (eigenlijk waren de militaire wapens min of meer 15.5")

#25 ·
Ik ben blij als mijn dealer het heeft en het echte wachten kan beginnen.
Ik zit nu in de "echte" wachtperiode. Zal de 33K het waard zijn? Ik hoop het. Die van een vriend was erg soepel en controleerbaar in FA. Dus stond hij bovenaan de lijst toen ik mijn eigen H&K's begon te verwerven. Deze is gebouwd van een 93 door TPMO. Misschien nog 4 maanden tot de stempel arriveert…

Image

Image

#28 ·
Ik heb een 53 en 33k, ik vond de 33k leuk, niet veel mensen laten ze doen. Ik denk dat het alleen de loop verkort van 16 naar 12,5 inch, maar het ziet er cool uit en valt op in de menigte.

#29 ·
Ik heb. 93 53 volmer en een 33k die Jeff Walters voor mij heeft gebouwd. De 33k is geweldig om mee te schieten. Ik ben zo dol op de 53 dat ik Jeff een andere laat bouwen en ik zet mijn Volmer weg om veilig te bewaren. Ik heb een Fleming-zitpakket en mp5 mp5 reverse stretch 53 33k 33 g3 g3k en nu een 51. Verreweg het leukst is mijn reverse stretch, maar de 53 en 33k staan bovenaan, het is een geweldig wapen om volautomatisch mee te schieten.

#30 ·
Ik heb net een HK93 afgeleverd bij TSC machine om de 33K-behandeling te krijgen; Ik had het geluk om een originele HK UK 1/7 loop uit het onderdelenforum hier te scoren. Mike zei dat hij de meeste HK93's die hij ontvangt omzet in 53's, maar 33K's en zelfs 33's worden regelmatig aangevraagd. Na het zien van de prachtige serie 53's waar hij momenteel aan werkt, voel ik de koorts voor een tweede 5.56 HK...

#31 ·
Helaas heeft de HK93-handel nooit plaatsgevonden, maar jullie hebben me er allemaal van overtuigd om toch een 33K te bouwen! Was op de lokale wapenshow en zag een "ok" geprijsde 93. Was in de verleiding om hem te kopen voor de conversie, maar een vriend hield me tegen en zei dat ik er rekening mee moest houden dat ik misschien beter kon wachten op een 1/7-geweer in plaats van de 1/12 die ik op het oog had. Wat denken jullie?