HKPRO Forums banner

Limb Saver op G3-kolf (of andere ervaringen met recoil pads)

17K views 35 replies 21 participants last post by  caflashbob  
#1 ·
Heb je een Limbsaver of een ander niet-OEM-pad op een Hk 91 geplaatst? Wat heb je gebruikt, enz., en wat was je resultaat? De 91 heeft naar mijn mening onaangename terugslag voor een semi-automaat. Ik wil graag input over terugslagdemping. Ik heb net een paar van de nieuw verkrijgbare heavy buffers van hkparts besteld en hoop dat ze zullen helpen het beest te temmen. Ik zou de terugslag graag willen temmen tot het punt waarop mijn vrouw ervan zou genieten zoals ze dat doet met mijn Garand....

#2 ·
#4 ·
Eens over de 21 kolf, maar combineer deze met een HK21 buffer (verkrijgbaar bij RTG Parts) en dan krijg je de aanzienlijke vermindering van de gevoelde terugslag.

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

#7 ·
Het probleem met de terugslag is de overmatige lengte van de kolf die de terugslag nogal onaangenaam maakt, ook het feit dat de kolfplaat te laag zit.

Ik heb hier een video gemaakt om de trieste ergonomie van de G3 uit te leggen

https://youtu.be/6wrwjYCrWBU

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Hoewel ik er momenteel geen een bezit, heb ik in de jaren 90 een omgebouwde SR9 gehad en die lengte van de kolf was een ramp. Uw oplossing ziet er geweldig uit.

Proost!

#6 ·
Zeer interessante observaties, daar was ik nooit op gekomen, maar daarom innoveer jij voor de G3 en niet velen van ons. Bedankt voor het plaatsen en het zo actueel mogelijk houden van de G3 voor wat zeker een bejaard platform is.

• Like
Reactions: Spuhr
#9 ·
Wat betreft terugslagbeheer ben ik altijd al een groot fan geweest van Bill Springfield's verbeterde buffer:
HK 91/kloon vaste kolf verbeterde terugslagbuffer
Ik zie een groot nut met zware buffers en verbeterde oplossingen, omdat ze de loop veel besparen.
Maar ik kan door de terugslag te voelen niet zeggen of het pistool die of die buffer heeft als ik met mijn kolf schiet

#12 ·
Mijn zoon ruilde een "Heavy Buffer" voor mijn Springfield Enhanced buffer.
We gaven beiden de voorkeur aan de terugslagvermindering van de verbeterde buffer.
Voor wat het waard is.
Ik geloof je, maar ik ben er vrij zeker van dat het komt door de ultralange originele kolf die de terugslagcontrole zo moeilijk maakt.
Met een kolf met normale lengte en een betere hoogte van de kolfplaat is het verschil veel kleiner

#11 ·
Ik heb een MSG90-buffer en een 21-pad op mijn G3-kloon gebouwd van een IB-onderdelenset, een PCS-buffer en een 21-pad op mijn G3k. Mijn kinderen schieten regelmatig met beide, waarbij de G3 de favoriet van mijn zoon is sinds hij 8 was. Het zijn de beste 2 upgrades die je kunt doen, misschien zit het tussen mijn oren, maar ik heb het gevoel dat de msg90-buffer het beter doet tussen de 2, de volgende verbetering is een muzzle break die tests heeft gedaan (ik herinner me niet dat de poster tussen 15-40 procent verbeteringen in de beweging van een op een bank geplaatst geweer aantoonde. Tussen de drie upgrades Als je vrouw het niet aangenamer vindt, is het een psychologisch ding of moet je de speling van de bout controleren om er zeker van te zijn dat het geweer correct is ingesteld. Eerlijk gezegd, de 21 buttpad moet je eerste upgrade zijn, gevolgd door buffer, dan de break. De enige nadelen van de breaks zijn de toename van het geluidsniveau en het misbruiken van je buren op de banken naast je.

#13 ·
Ik heb een MSG90 Buffer en 21 pad op mijn G3 kloon gebouwd van een IB onderdelenkit, een PCS buffer en 21 pad op mijn G3k. Mijn kinderen schieten regelmatig met beide, de G3 is de favoriet van mijn zoon sinds hij 8 was. Het zijn de beste 2 upgrades die je kunt doen, misschien zit het tussen mijn oren maar ik heb het gevoel dat de msg90 buffer het beter doet tussen de 2, de volgende verbetering is een muzzle break die getest is (ik herinner me niet de poster die tussen 15-40 procent verbeteringen aantoonde in de beweging van een geweer dat op een bank rustte. Tussen de drie upgrades Als je vrouw het niet aangenamer vindt, is het een psychologisch ding of moet je de bolt gap controleren om er zeker van te zijn dat het geweer correct is ingesteld. Eerlijk gezegd zou de 21 buttpad je eerste upgrade moeten zijn, gevolgd door buffer, dan de break. De enige nadelen van de breaks zijn de toename van het geluidsniveau en het misbruiken van je buren op de banken naast je.
Oorspronkelijke LOP is als 15” en heel weinig mensen profiteren van die lengte.
Dus het beste is om LOP te snijden tot dezelfde lengte als je andere favoriete geweren en shotguns hebben.....

#14 · (Edited)
Misschien heb ik uw aandelen overwogen, ik heb 4 verschillende aandelen. Ik hou van het aanpassingsaspect. Mijn eerste keer dat ik mijn M16a2 afvuurde met volledige lichaamsbescherming was 's nachts in de strijd, de mogelijkheid om de kolf aan te passen om dat te compenseren, zou een enorm verschil hebben gemaakt. Ik hou van traditionele kolven, tenminste het uiterlijk, ik heb zelfs overwogen of iemand een kortere kolf zou produceren die de buffer en de kolf accepteert, ik zou het proberen. Voor het grootste deel van mijn schietbaan merk ik het niet, maar ik gebruik wel een bipod die de schouderproblemen van een lange LOP compenseert, dit is mijn dochter die met mijn G3-kloon speelt

Ik heb genoeg rommel overschot kolven, misschien experimenteer ik door de kolfpinbuizen in te korten en opnieuw te installeren.

#15 ·
Misschien heb ik uw aandelen overwogen, ik heb 4 verschillende aandelen zoals ze zijn. Ik hou van het aanpassingsaspect. Mijn eerste keer dat ik mijn M16a2 afvuurde met volledige lichaamsbescherming was 's nachts in de strijd, de mogelijkheid om de kolf aan te passen om dat te compenseren, zou een enorm verschil hebben gemaakt. Ik hou van traditionele kolven, tenminste het uiterlijk, ik heb zelfs overwogen of iemand een kortere kolf produceerde die de buffer en de kolf accepteerde, ik zou het proberen. Voor het grootste deel van mijn schieten op de baan merk ik het niet, maar ik gebruik wel een bipod die de schouderproblemen van een lange LOP compenseert, dit is mijn dochter die met mijn G3-kloon speelt View attachment 221774
In liggende positie is de extreme LOP geen probleem, maar als vuurwapen uit de vrije hand is het een echt probleem.
Een standaard G3 is als een M16A2 waarvan de LOP 1,5 inch is verlengd.

Niet de bult op de kolf dwingt de LOP overdreven te zijn.

#16 ·
Ik gebruik momenteel een Magpul MOE Fixed Carbine Stock (commercial spec) op de Spuhr R-410 bufferbuis/achterplaat-assemblage met een zware tweetraps buffer en vind het uitstekend. Moest ongeveer 6 mm van de voorkant van de kleine Magpul "neusstuk" adapter afsnijden en dan passen de Spuhr onderdelen en Magpul onderdelen prachtig op elkaar.

De Spuhr spullen zijn mooi zoals ze zijn, maar ervaring heeft me geleerd dat toegang tot goede ijzeren vizieren NU NIET optioneel is.

Magpul inklapbare kolf (commercial spec) passen ook direct op de Spuhr buis, maar vergrendelen niet in de meest voorwaartse positie - geen dealbreaker voor mij. Mijn volgende experiment wordt de MOE kolf met afneembaar wangstuk voor gebruik met optiek. Als de resultaten goed zijn, neem ik een Milspec MOE, open ik de binnendiameter een beetje met 1" rondstaal en schuurpapier totdat deze strak en zonder speling op de Spuhr buis past en noem het een "win". Dit werkt - heb het gedaan met een Milspec CTR - wil gewoon de noodzaak van de extra vergrendelingshendel weglaten.

Hope dat dit voor sommigen interessant is, en ik hoop dat we meer coole dingen van Spuhr zien.

Het komt in me op dat ik moet stoppen met werken met mijn HK's om te leren hoe ik wat foto's kan plaatsen.

#17 ·
Ik gebruik momenteel een Magpul MOE Fixed Carbine Stock (commerciële specificatie) op de Spuhr R-410 bufferbuis/achterplaat-assemblage met een zware tweetraps buffer en vind het uitstekend. Moest ongeveer 0,250 inch / 6 mm van de voorkant van de kleine Magpul "neusstuk"-adapter afsnijden en dan passen de Spuhr-onderdelen en Magpul-onderdelen prachtig op elkaar.

De Spuhr-spullen zijn mooi zoals ze zijn, maar ervaring heeft me geleerd dat toegang tot goede ijzeren vizieren NU DIRECT niet optioneel is.

Magpul inschuifbare kolf (commerciële specificatie) past ook direct op de Spuhr-buis, maar vergrendelt niet in de meest voorwaartse positie - voor mij geen dealbreaker. Mijn volgende experiment wordt de MOE-kolf met afneembaar wangstuk voor gebruik met optiek. Als de resultaten goed zijn, neem ik een Milspec MOE, open ik de binnendiameter een beetje met 1" rondstaal en schuurpapier totdat deze strak en zonder speling in de Spuhr-buis past en noem het een "win". Dit werkt - heb het gedaan met een Milspec CTR - wil gewoon de noodzaak van de extra vergrendelingshendel weglaten.

Ik hoop dat dit voor sommigen interessant is en ik hoop dat we meer coole dingen van Spuhr zien.

Het komt in me op dat ik moet stoppen met werken met mijn HK's om te leren hoe ik een paar foto's kan plaatsen.
Bedankt!

Nog nooit geprobeerd :)

Maar tegelijkertijd is de hoogte van de G3-ijzeren vizieren ZEER goed, maar hun hoogte is gewoon veel te laag.
Dus als ik het wapen zou gebruiken op een manier dat ik reserve ijzeren vizieren nodig zou hebben, zou ik waarschijnlijk wat flip-ups op de G3 monteren zodat de ijzeren vizieren dezelfde hoogte krijgen als de optiek

#18 · (Edited)
Spuhr;3459704 said:
Bedankt!

Nooit geprobeerd eigenlijk:)

Maar tegelijkertijd als G3-ijzers ZEER goed zijn, is hun hoogte gewoon veel te laag.
Dus als ik het pistool zou gebruiken op een manier dat ik reserve-ijzeren vizieren nodig zou hebben, zou ik waarschijnlijk wat flip-ups op de G3 monteren zodat de ijzers dezelfde hoogte krijgen als de optiek.
Ik ben het eens. Ik zou graag een G3/HK 91 willen bouwen (of laten bouwen, moet ik zeggen) met gelaste M1913-secties voor en achter op de juiste hoogte die u noemt om mooie flip-ups te installeren. Dan zou ik gewoon kunnen genieten van uw uitstekende R-410-kolf zoals hij is en de junior-genius-modificaties kunnen overslaan.

Is er een kans dat er in de toekomst Spuhr-plastic komt (voor het R-410-systeem) dat bedoeld is voor gebruik met bestaande G3-vizieren? Ik realiseer me dat dat een andere richting zou zijn dan uw oorspronkelijke bedoeling, maar het zou ERG cool zijn. Mijn tweede R-410 is onderweg - als ik genoeg moed verzamel, kan ik proberen een van de kolf te slijpen / schuren / opnieuw te vormen - in feite de rib aan de bovenkant verwijderen om een goede wangweld te creëren. Weer een gek-wetenschapper-experiment, maar wat maakt het uit.

Mijn begrip is dat al het aluminium in Spuhr-producten 7075-legering is - is dat correct, meneer? Bedankt voor uw input en tijd - het is een genoegen om u op dit forum te hebben.

Hopelijk staan hier een paar nuttige ideeën voor leden die geïnteresseerd zijn in kolfverbetering en terugslagbeheer.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk[/QUOTE]

#20 ·
Weet iemand of het HK21 rubberen pad werkt op overtollige houten kolf?
Een lid heeft dit gedaan - ik wil zeggen ongeveer zes maanden geleden - en deelde een geweldige post met goede foto's. Sorry, ik weet niet meer precies wie of wanneer, maar het staat hier in "long gun talk" ergens. Het was ook geen al te ingewikkelde aanpassing.
Ik ga op zoek naar een andere oude post waar een lid was begonnen met het lassen / bewerken van M1913 secties voor en achter op een 91 zodat hij bolt-on flip ups kon installeren. Als je goed luistert, kun je bijna de MR762-mensen horen kreunen "Word gewoon lid van de 21e eeuw!!!" :) Hoe dan ook, als ik de 21 pad / houten kolf post eerder tegenkom dan jij, stuur ik je de info.

#23 · (Edited)
Ik heb zojuist de standaard buttpad en buffer op mijn PTR91 vervangen door de HK21 pad en verbeterde buffer van HKParts. Je weet nog steeds dat je 7.62X51 afvuurt, maar het is een aangename "doffe klap" in plaats van een straffende "klap". Ik zou nog steeds op de schietbaan staan als die verdomde zon niet onder was gegaan!

De grotere lengte van de trekker kan echter een probleem zijn. Ik ben 1,80 m lang en het is ongeveer zo lang als ik comfortabel kan schieten.

#25 ·
Ik heb een HK heavy buffer (weet niet welke) en de 21 kolf op een SAR3-k-ish (met KAC rail, 2x aimpoint, dus het is een zwaar wapen).......en terugslag is helemaal geen probleem, ik kan er honderden kogels doorheen jagen en voel me er helemaal niet slechter door. De vriendin van mijn vrienden van 50 kg schoot met dat wapen alsof het voor haar gemaakt was....ze bleef maar om meer magazijnen vragen ;)

Het enige wat ik niet altijd leuk vind aan de 21 kolf is dat hij aan mijn kleding kan blijven haken als ik hem naar mijn schouder breng...maar de plus is dat hij op zijn plaats blijft als hij eenmaal op de schouder ligt

ja, ik wou dat de kolf wat korter was. Erger nog is de SG1 kolf op mijn 93, die is nog wat langer

#31 ·
Ik heb een HK heavy buffer (vergeet welke) en de 21 buttpad op een SAR3-k-ish (met KAC rail, 2x aimpoint, dus het is een zwaar wapen).......en terugslag is helemaal geen probleem, ik kan honderden patronen erdoorheen jagen en voel me er niet slechter door. De vriendin van mijn vrienden van 110 pond gebruikte dat wapen alsof het voor haar gemaakt was....ze bleef maar om meer magazijnen vragen ;)

Het enige dat ik niet altijd leuk vind aan de 21 buttpad is dat het aan mijn kleding kan blijven haken als ik het naar mijn schouder breng...maar het voordeel is dat het op zijn plaats blijft als het eenmaal op de schouder is geplaatst

ja, ik wou dat de kolf wat korter was. Erger nog is de SG1-kolf op mijn 93, die is nog wat langer
Ik had dezelfde opstelling, met een COMPML2-2X, maar met een SAR-3/8 van volledige lengte, verticale grip op M-Lok-voorarm, sluipschutterskolf (zonder de wangsteun bevestigd) met hvy buffer en HK-21 buttpad. Ik heb de sluipschutterskolf en HK-21 buttpad uiteindelijk laten vallen, omdat de lengte en het gewicht gewoon meer waren dan ik wilde, en het voelde traag aan om op de schouder te leggen.

Ik heb hem achteraf uitgerust met een standaard A3-kolf en daar een PCS heavy buffer in geplaatst. Dat is tot nu toe de beste oplossing voor mij geweest. LOP voelt perfect aan.

#28 · (Edited)
Hier is een overzicht van de verbeterde buffers die ik aanbied. Allereerst zijn standaard buffers ook ontworpen om de sterke terugslag van het afvuren van geweergrenades en de 7,62 NATO-patroon te absorberen.
View attachment 222982

Let op de standaard unit bovenaan met de extra sterke terugslagveer en compressiebegrenzers. De onderste unit heeft dunnere draad, omdat de veer meer kan comprimeren, is een langere zuiger verwerkt.

View attachment 222984

De bovenstaande foto toont de samenstelling van aftermarket units die beschikbaar zijn met een langere veerkamerbehuizing. Ik heb er een paar gezien met een vergelijkbare lengte zuiger, sommige iets langer. Hoewel deze units de gevoelde terugslag verminderen, zijn ze niet zo effectief als ze zouden kunnen zijn omdat ze de standaard veren gebruiken.

View attachment 222986

De voordelen van de verbeterde unit zijn dat de standaard HK-behuizing wordt gebruikt, geen potentiële problemen bij het installeren in een plastic versus houten kolf en alle standaard montagehardware wordt gebruikt. Tot 40% reductie van de terugslag kan worden waargenomen. Een vergelijkbare opstelling is ook beschikbaar voor de HK A3 uitschuifbare kolf.
Bill
Home

#29 · (Edited)
Dus hier zijn een paar foto's van hoe mijn CETME/HK21 kolfplaat conversie uitpakte... Ik volgde in principe DedPyro's geweldige plan, maar dan met een paar kleine aanpassingen. Ik sneed de aluminium plaat die buiten de HK21 pad uitstak volledig af, zodat deze gelijk lag met de rubberen overmolding. Hierdoor bleef er ongeveer 1/8" van het aluminium in het rubber ingebed. Ik ontdekte ook dat de schroeven voor mijn kolfplaat maat 8 waren, niet 10... en mijn CETME kolfplaat was DEFINITIEF van RUBBER, in plaats van het vezelgevulde nylon dat DedPyro tegenkwam. Ik kocht een paar #8 1 1/2 "houtschroeven en gebruikte die om de twee helften van mijn in elkaar geknutselde kolfplaat weer aan de kolf te bevestigen. Nadat ik de hele aluminium verlenging die in de HK21 pad was gegoten (behalve het deel dat ingebed bleef) had verwijderd, kon ik de "adapter" CETME kolfplaat en de HK21 pad min of meer fay (gelijk) aan elkaar passen. In plaats van een o-ring te gebruiken, heb ik als vliegtuigmonteur tussen de twee stukken B 1/2 brandstoftankkit gesmeerd en het vervolgens rond de buitenkant van de CETME adapterplaat en de HK21 pad gladgestreken om een soepelere overgang te creëren. Ik liet de kit uitharden en schroefde hem toen op de kolf. LOP probleem OPGELOST! Het is getest en verzacht niet alleen de terugslag, maar nu staat mijn oog ook op de juiste afstand van mijn richtkijker!

Attachments

#32 ·
Hmm, my HK91 is soft shooting. Very reasonable to me.
Ja, daar ben ik het mee eens. Gezien de "dreun" die 7,62 NATO op het doelwit zet, vind ik de terugstootimpuls vrij mild. Ik weet dat anderen hebben gezocht naar een zekere terugslagvermindering, maar de aanpassingen die ik aan de mijne heb gedaan, werden uitsluitend ingegeven door mijn wens voor een langere treklengte.