HKPRO Forums banner

Gemengde vragen over HK MR223A3

5.9K views 9 replies 6 participants last post by  antlec22  
#1 ·
Hallo mensen. Ik heb overal op het web gezocht, misschien is mijn google-fu slecht, maar ik kan gewoon niets vinden dat bevestigt of de HK MR223 in staat zijn om hogere druk 5.56 NATO te schieten. Weet iemand hier dit zeker?

De HK-website geeft aan dat de lopen op HK MR223 nu chroom gevoerd zijn. Maar als ik op het web zoek van daadwerkelijke kopers, lijkt het erop dat de loop niet chroom gevoerd is. Dus wat is het met of zonder chroom voor 2015-2016?

En ten slotte, werken de magazijnen, kolfen en handgrepen van Magpul met HK MR223A3?

Bedankt mensen!

#2 ·
Ja, ze zijn ontworpen voor de NATO .556-patroon. Europees .223 wordt niet aangeduid volgens dezelfde standaard als de Amerikaanse .223. Doorzoek de forums, je zult threads vinden die het in meer detail uitleggen.

Kan je andere 2 vragen niet beantwoorden, maar gebruik hier de zoekfunctie, ik weet zeker dat je je antwoorden zult vinden.

Gelukkig nieuwjaar,

David

#4 ·
C.I.P. proofed .223 rem geweren moeten voldoen aan de C.I.P. specificaties. Toevallig is het precies hetzelfde als de 5.56 NAVO specificatie. Alle in Duitsland gemaakte HK-geweren zijn C.I.P. compliant.

• Like
Reactions: MR.M
#6 ·
Hallo
Ik ben hier nieuw en heb een A1. Ik wist niet dat er andere modellen waren. Wat is het verschil tussen de A1 en de A3? Ik neem aan dat er ook een A2 is.
Kopieer en plak van een lid hier...

-HK416 (geen slagpinveer of slagpinveiligheid)
-HK416A1 (slagpinveer en slagpinveiligheid geĂŻntroduceerd, alleen linkerzijde ontvanger recessie voor oplaadhendel)
-HK416A2 (Over The Beach (OTB) lopen)
-HK416A3 (ook wel bekend als de Noorse variant, borgpen op de boutdrager om verlies in het veld te voorkomen, veiligheidsinschakeling ongeacht de hamerpositie, beschermende brug over de ontkoppelaar en een voor het wapen van dat land unieke gasregelaar en hogere opklapbare vizieren voor gebruik met hun bovenop gemonteerde laserdesignator)
-HK416A4 (niet behandeld)
-HK416A5 (het toppunt, later in dit bericht behandeld) ---> De MR223A3 is hieruit geboren, neem ik aan. Alles ambi, doorlopende rail en chroom gevoerde lopen.

#7 ·
MR223A1 is een civiele variant van de HK416A3, terwijl MR223A3 een variant is van de HK416A5. Bovendien heeft MR223A1 vergrendelende ontvangerpennen en een niet-gevoerde loop, terwijl MR223A3 een chroomgevoerde loop en standaard ontvangerpennen heeft.

• Like
Reactions: MR.M
#8 ·
Bedankt voor de info. Zijn de MR223A3-onderdelen uitwisselbaar met de A1? Ik zou het niet erg vinden om de ontvangerpennen op een gegeven moment te verwisselen en de optie te hebben voor een chroomgevoerde loop.

Ik heb de mijne vanmorgen voor het eerst geschoten en mijn ACOG afgesteld. Het bevalt me tot nu toe en het is veel gemakkelijker schoon te maken dan een gas-AR. :)

#9 ·
Ja, dat zijn ze. HK-borgpennen passen op elke standaard AR15 en standaard AR15-pennen passen op elke MR223.