HKPRO Forums banner

Opties anders dan Omega 9k voor SP5

7.2K views 18 replies 16 participants last post by  mistermcgoo  
#1 ·
Eerste keer demper koper en kijkend naar de Omega 9k voor mijn SP5, het minimalistische formaat en gewicht, zijn er andere opties die vergelijkbare voordelen bieden die het bekijken waard zijn?

Ik zou idealiter zonder gehoorbescherming willen kunnen schieten, en de Omega 9 lijkt daaraan te voldoen, maar ik wist niet zeker of ik naar andere opties moest kijken.

Veel dank//

#3 ·
Hartelijk bedankt. Silencer Shop is OOS en ik dacht dat ik het via SS zou kopen voor het gemak van hun efile kiosk service gekoppeld via mijn dealer.

Is het mogelijk om te kopen via een dealer die op voorraad heeft en toch silencer shop te laten helpen met de belastingstempelservice en het naar mijn dealer te laten verzenden voor de wachttijd?

#4 ·
Is het mogelijk om te kopen via een voorraadhoudende dealer en toch de hulp van de Silencer Shop te hebben met de belastingstempelservice en het naar mijn dealer te laten verzenden voor de wachttijd?
Ja, dat doe ik de hele tijd bij mijn lokale "powered by"-dealer. Je koopt het via de voorraadhoudende dealer en zij zullen het Form 3 naar je dealer sturen. Je dealer zal de info invoeren in het SS-systeem en dan ga je verder alsof het een SS-aankoop was voor het Form 4.

Je dealer kan je echter extra kosten in rekening brengen (opslag, "afhandeling", etc...) die door SS worden gedekt bij aankoop van SS.

Mijn lokale dealer rekent $100 voor een aankoop buiten het SS-netwerk.

• Like
Reactions: Vg247
#13 ·
Ik heb op een MP5 geschoten en was verrast hoe luid het was.
Ik ben ook nog nooit zo onder de indruk geweest van de mijne, maar gelukkig heb ik veel andere opties. De Omega 9K zit momenteel aan het einde van mijn CZ Scorpion SBR voor thuisverdediging. Ik had het gevoel dat het het meest logisch was om die rol te vervullen in vergelijking met gebruik op de schietbaan.

#8 ·
Ik ben dol op mijn Omega 9ks en schiet ze de hele tijd zonder gehoorbescherming op mijn Mac 11/9. Ik gebruik echter alleen 158gr Fiocchi als ik het doe om de beste prestaties uit de K-can te halen. Het is een must zonder gehoorbescherming.

De betere optie is misschien de nieuwe Wolfman, waarmee je het beste van beide werelden kunt hebben. De K-configuratie van de Wolfman is iets langer dan de Omega 9k, maar zou een veel betere toon en onderdrukking moeten hebben.

Mijn nieuwe absolute favoriete subgun-can is mijn GSL Phoenix. De lagere toon en onderdrukking zijn absoluut prachtig om te schieten zonder gehoorbescherming. Misschien te groot voor wat je wilt. Het is een 9k op steroĂŻden.

Hier is een video van mij die de Phoenix en daarna de Wolfman achter elkaar schiet van afgelopen weekend.

#9 · (Edited)
De Omega 9K draait erg mooi op mijn SP5. 147gr munitie laat het klinken als een paintballgeweer.

Onthoud dat een demper erg heet wordt. Het is bedrieglijk, zoals het aanraken van gloeiend heet metaal dat net is gelast. Koop een hoes voor de demper of gebruik een ovenwant om hem vast te pakken als je hem verwijdert. Klinkt misschien raar, maar derdegraads brandwonden zijn het gevolg na een magazijndump als je de demper met blote handen vastpakt.

#14 ·
Als eigenaar van een 9k denk ik persoonlijk dat je een fout zou maken als je niet ook een 45-demper zou overwegen, die je ook op je 9mm zou kunnen gebruiken. Ik had waarschijnlijk gewoon voor de 45k moeten gaan, hoewel ik mijn 9k erg leuk vind.

De Omega 45k is vrij gelijkaardig. De extra 1,5 inch in lengte en 3 ounces in gewicht is niets, en tenzij je er deuren mee door moet of in en uit een voertuig, zul je waarschijnlijk nooit het verschil merken.

Bovendien kan het je behoeden voor de noodzaak of de wens om later een 45-model te kopen, want die zijn niet goedkoop, zoals je weet.

#15 ·
Een andere interessante "vette" optie is de B&T MP9/TP9 suppressor met de B&T 3-lug conversie adapter kit. De suppressor kost ongeveer $1k + nog eens $150 voor de 3-lug mount. Ik heb geen ervaring met die setup, maar ik vind het er best goed uitzien op de TP9. Ik probeer er een te bestellen voor mijn recent aangeschafte TP9-N, maar kan hem momenteel nergens op voorraad vinden. Als ik hem krijg, zal ik waarschijnlijk ook de 3-lug conversie aanschaffen om ook op de SP5 te experimenteren.