HKPRO Forums banner

Vraag over de stille decockhendel van de MK 23

3.4K views 10 replies 4 participants last post by  Handy  
#1 ·
Hé jongens, betreffende de "stille decocking lever" op de MK23, is er een ander wapenfabrikant dat een vergelijkbaar ontwerp heeft?

Bedankt
Charles

#2 ·
Niet dat ik weet, maar stil is een relatieve term. Je kunt een SIG-ontspanner stil maken door hem in te drukken en vast te houden om de hamer op te vangen en op te hangen en hem dan langzaam los te laten. De Beretta-ontgrendelingsveiligheid wordt alleen maar luider. Hetzelfde geldt voor de p30-ontspanner.

#3 ·
Veel pistolen met frame-gemonteerde hendel-type decockers werken precies zoals de MK23. SIG's, Walther P5, HK P9S, CZ99. In wezen laten ze niet alleen de sear los, maar controleren ze ook de hamer zolang je druk op de hendel houdt. (Om precies te zijn, de P9S laat zelfs de sear niet los, maar controleert alleen de hamer.)

Frame-gemonteerde sear trip type decockers laten de sear los en laten de hamer met volle kracht in een hamer-intercept vallen. Slide-gemonteerde decockers laten de sear los en trekken de slagpin terug in plaats van de hamer te onderscheppen.

Je kunt elke hamer-afgevuurde pistool veilig en geruisloos decocken door de hamer vast te houden voordat je de decocker indrukt en vasthoudt en vervolgens de hamer langzaam laat zakken. Maar over het algemeen heb je daar twee handen voor nodig.

#8 ·
Als je naar een Mark 23 kijkt, zie je dat de "silent decocking lever" anders is. Ik was benieuwd of die stijl ontgrendelingshendel uniek is voor Mark 23. Het lijkt uniek te zijn voor de Mark 23. Ik begrijp dat ontgrendelingsapparaten/hendels ongeveer hetzelfde werken. De fysieke stijl van de Mark 23 ontgrendelingshendel lijkt uniek te zijn.

#9 ·
Als je naar een Mark 23 kijkt, zie je dat de "silent decocking lever" anders is. Ik was benieuwd of die stijl decocking lever uniek is voor Mark 23. Het lijkt uniek te zijn voor de Mark 23. Ik begrijp dat decocking-apparaten/hendels ongeveer hetzelfde werken. De fysieke stijl van de Mark 23 decocking lever lijkt uniek te zijn.
Het hele pistool is uniek en elk onderdeel ervan is uniek voor de MK23 - ze passen niet op een ander pistool. Maar welk specifiek aspect van de MK23 decocker zoek je? De vorm, locatie, grootte, plaatsing?