HKPRO Forums banner

Springfield Armory SAR-8 HK 91 EBO

37K views 44 replies 10 participants last post by  Steve_in_29  
#1 ·
Zoals je waarschijnlijk kunt zien aan mijn recente berichten, ben ik op zoek naar een HK 91. Ik zag onlangs een "kloon" op een andere site voor een HK 91 die gestempeld is met "SAR-8 Sporter EBO Greece" gemaakt in Griekenland aan de ene kant en "SAR-8 7.62 Springfield Armory USA Genoso IL" aan de andere kant van de ontvanger. Ik weet niet zeker wat ik zie, maar het ziet er best goed uit. Is dit het echte werk? Ik weet dat de HK 91 op een gegeven moment in Griekenland in licentie is geproduceerd. Ik probeer gewoon uit te zoeken of dit een hoogwaardige kloon is of iets dat vermeden moet worden. Bedankt bij voorbaat voor je hulp en begeleiding.

#2 ·
Dezelfde kwaliteit als HK. Als je een "overstempel" SAR 8 kunt vinden, heeft deze mogelijk ook een schroefdraadloop. Ze maakten ook SAR 3's - die pre-ban waren. Pas op voor degenen met geplette flash hiders SAR 8 alleen gemarkeerd en natuurlijk de achterlijke gigantische aluminium ontvanger kit guns.

#3 ·
Bedankt voor de reactie. Zou het op basis van de markeringen aan beide zijden van de ontvanger van het betreffende geweer er een zijn waarvoor je moet oppassen?

Hier is een beschrijving voor het geweer:
"Uitstekende aangepaste SAR-8. Het begon als een SAR-8 sporter, met de belachelijke duimgatschacht en kortere loop om te voorkomen dat iemand een bajonet monteert! Ik ben de tweede eigenaar en heb het in nieuwe, ongebruikte staat ontvangen. Heb nog steeds de originele doos die erbij hoorde, met overeenkomend serienummer. Het wapensmeden is gedaan door Arizona Response Systems in Surprise, AZ. Het hele geweer is afgewerkt in METACOL III grijs. De loop is verder ingekort en de flash hider permanent bevestigd om te voldoen aan de ATF 16" standaard. Paddle-mag release is toegevoegd samen met een nieuwe uitwerp poort buffer. De trekkerbehuizing is afgeknepen en vastgezet om de G3 drie-standen behuizing te simuleren. Meubilair is de zeldzame NAMIBIAN, nieuw oude voorraad conditie, nooit op een geweer gemonteerd. Kolf gebruikt een standaard buffer goed verankerd door DRIE bouten, niet twee. Geweer heeft PRECIES 60 rondes doorheen. Het functioneert feilloos, nulgesteld en getest op 100 yards. Bevat ook een reserve, kleur bijpassende pistoolgreep.

Dezelfde kwaliteit als HK. Als je een "overstempel" SAR 8 kunt vinden, heeft deze mogelijk ook een schroefdraadloop. Ze maakten ook SAR 3's - die pre-ban waren. Pas op voor degenen met geplette flash hiders SAR 8 alleen gemarkeerd en natuurlijk de achterlijke gigantische aluminium ontvanger kit geweren.

#8 ·
Ik heb een SAR 3/8 overstempel en het is even goed als mijn HK91. Het enige verschil dat ik kan zien is de afwerking----typische zwarte emaille verf op de HK91 en een geparkeerde afwerking op de SAR 3/8.
Ik heb nog nooit een fabrieks park afwerking gezien op een SAR3/8 van welke smaak dan ook. Ik zou graag foto's zien.

#12 ·
Na gisteren met de verkoper van die SAR 8 gesproken te hebben, lijkt het erop dat het meubilair dat in de GB-veiling te zien is, is verkocht en dat het geweer nu naakt is. Geen handbescherming, kolf of pistoolgreep.
En hij heeft de prijs met maar liefst $100 verlaagd? Wauw, wat een aardige man.

Ik heb een set houten meubels beschikbaar als iemand het naakte geweer koopt.

#18 · (Edited)
Op basis van de beschrijving die ik eerder heb geplaatst, wat denk je dat een redelijke prijs zou zijn voor dit geweer? Is het 2K aan wapen? View attachment 57985
NEE. Zonder de scope en Namibische meubels, misschien 1500 met het ARS-werk. Ik heb er onlangs een gekocht met hetzelfde ARS-werk en een A3-kolf voor minder dan 1500. BEWERKEN; het is nog steeds overdreven met 2000 met de meubels IMHO

#17 ·
Misschien hebt u verkeerd begrepen wat die verkoper u vertelde, want ik heb net een uitwisseling met hem gehad en hij beweert dat het geweer precies zo wordt verkocht als op de foto te zien is. Dat hij een andere handbeschermer heeft verkocht die hij had.

#19 ·
Ik denk dat ik het dan verkeerd begrepen heb. Ik ben duidelijk nieuw in de SAR 8-discussies, dus lijkt het een eerlijke deal voor dit pistool zoals het in de advertentie wordt beschreven, minus de richtkijker?

Misschien heb je verkeerd begrepen wat die verkoper je vertelde, want ik heb net een uitwisseling met hem gehad en hij beweert dat het geweer precies zo wordt verkocht als op de foto te zien is. Dat hij een andere handbeschermer heeft verkocht.

#23 ·
Ik ben niet zeker van de HK-afwerkingen, maar het park kan lopen van zwart naar grijs naar een groenachtige afwerking, afhankelijk van hoe het is aangebracht.

#24 ·
hkshooterusp, Hier geen probleem. Ik noemde het park omdat het gewoon niet zo soepel aanvoelt als verf en het krast net als mijn geparkeerde M1A-magazijnen. Nu je matzwarte verf noemt, kan het iets zijn in de trant van de zeer matte zwarte/lichtgrijze verf die je gebruikt om je bbq-grill opnieuw te schilderen - zou dat goed zijn voor SAR 3/8-geweren? Ik haal morgen de kolf eraf en kom er bij je op terug.

#26 · (Edited)
Ik was gisteren op Gunnroker naar een HK 91 aan het kijken die voor $2500 werd verkocht. Had hem denk ik in plaats daarvan moeten kopen.
Behalve dat de HK91 een geneutraliseerd geweer is.

Om te upgraden naar wat die man verkocht;

$250 aan onderdelen voor het drievoudige frame, de peddelontgrendeling, het contactstuk en de geknipte/vastgezette SEF-onderkant.
$1000 voor arbeid inclusief afwerking, peddelinstallatie, drievoudige frame-installatie met granaatring en schroefdraad/kroning van de loop met permanente blindgepinde flash hider.
$500 Namibische meubels.
$1500 gastheer geweer.

Als je "HK" moet hebben, dan zij het zo, maar ik denk dat de man een eerlijke prijs vraagt voor wat hij daar heeft, en waarschijnlijk ook een verlies van $500 op de transactie lijdt.

#30 ·
We kunnen de hele dag over cijfers praten, maar als een kloon de prijs van het origineel overschrijdt, wordt het echt moeilijk om de prijs te slikken. Niet veel verstandige mensen zullen HK-prijzen betalen voor niet-HK-spullen.

#31 ·
We kunnen de hele dag over getallen praten, maar als een kloon de prijs van het origineel overschrijdt, wordt het echt moeilijk om de prijs te slikken. Niet veel verstandige mensen zullen HK-prijzen betalen voor niet-HK-spullen.

Verzonden vanaf mijn SM-G920V met Tapatalk
Het is allemaal relatief. Ik beschouw de EBO-geweren persoonlijk niet meer als klonen, net zomin als ik een Noveske of BCM als een Colt-kloon beschouw. Het is echter slechts een kwestie van of je dat soort geld extra wilt uitgeven voor mogelijke upgrades die je niet echt nodig hebt of wilt.

#40 ·
Ik heb onlangs een geweer gevonden dat er erg mooi uitziet, maar ik ben niet bekend met de markeringen op het geweer. Het is gestempeld "G3 7.62 Springfield Armory Genoso IL Made in Greece". Is dit een EBO-geweer? Ik ben gewoon benieuwd waar dit geweer op de schaal van HK 91 tot en met de SAR 8, SAR 3 enz. van geweren zou staan. Is dit een kwaliteitsgeweer?

#42 ·
De G3 gestempelde EBO-geweren zijn zeer zeldzame vroege importen en zeer gewild. Koop het, je kunt je geen misstap veroorloven. De G3 is de eerste in de hele reeks SAR HK-typen.