HKPRO Forums banner

Welke vizieren gebruik je op je USP?

1 reading
15K views 45 replies 34 participants last post by  Lerch641  
#1 ·
Ik wil de standaard vizieren op mijn USP9 vervangen en ik was benieuwd wat iedereen gebruikt. Ik hoopte wat foto's te zien van wat je momenteel gebruikt. Ik neig naar een fiber optic vooraan met een zwart achtervizier, maar ben benieuwd wat mijn opties zijn. Ik geloof dat de Novak fiber optic vizieren niet meer worden gemaakt?
Image

#4 ·
Voor 's nachts ben ik overgestapt van Trijicon en Meps naar XS. Toen HK overstapte van Meps naar deze voor OEM op de wapens die ik kocht, kreeg ik de kans om ze te proberen en was verkocht.

Ik denk dat ze helderder zijn, ik hou van de verschillende helderheid van de achterkant ten opzichte van de voorkant. Voor overdag schieten zijn ze ook uitstekend.

Oh... ze zijn meestal ook goedkoper.

#17 ·
Als je de moeite neemt om een lamp te monteren, dan lijkt het me dat je een soort nachtvizier nodig hebt. En omdat ik weet dat je naar legitieme nachtelijke trainingen gaat, zul je de waarde van nachtvizieren zien.
Ik ben het daar niet mee eens. Nachtvizieren gloeien alleen genoeg om nuttig te zijn in een pikzwarte of zeer zwak verlichte omgeving waar vrijwel geen licht is, noch voor je, noch boven/achter je. Loop 's nachts zonder licht je tuin in, en zeker, ze zullen gloeien en je een super "tacticool" gevoel geven terwijl je je pistool langzaam omhoog brengt naar die boomstam in het midden van je tuin om de 3 groene stippen op een rij te zien staan. De overgrote meerderheid van ons zijn echter geen nachtelijke operators die nietsvermoedende doelen in het donker besluipen en ze uitschakelen terwijl ze wachtdienst hebben en een plaspauze of sigarettenpauze nemen. Het is ook riskant om te vertrouwen op het uitlijnen van 3 gloeiende stippen in een zeer donkere omgeving zonder voldoende licht om het silhouet van je hele pistool te zien, omdat het mogelijk is om de stippen verkeerd uit te lijnen en de voorste stip links of rechts van de achterste stippen te plaatsen.

In de echte wereld moet je je doel identificeren met een lamp of op zijn minst moet het gebied waar je doel staat voldoende worden verlicht met omgevingslicht om het doel nog steeds te identificeren. Dit geldt zelfs als je toevallig uit een donkere kamer schiet waar je vizieren kunnen gloeien terwijl je naar het verlichte gebied kijkt. In dat scenario heb je de stippen echter niet meer echt nodig, omdat je nu het silhouet van je pistool en vizieren hebt om mee te werken.

@waz0wski heeft de spijker op de kop geslagen. Met een WML heb je ze gewoon niet nodig.

Ze zijn een achterhaald concept en beperken alleen je nauwkeurigheid en snelheid in meer realistische situaties, zoals overdag actieve schietscenario's op scholen, in het winkelcentrum, op het werk, enz. In principe overal in het openbaar overdag. Ze halen ook het plezier weg van het overdag werken op de schietbaan, omdat je meestal te maken hebt met een overdreven brede voorste vizierpaal en 2 achterste stippen die strijden om je focus (hint: je moet je concentreren op dat voorste vizier). Als je 's nachts moet schieten, zal dat waarschijnlijk in je huis zijn tijdens een huisinbraak. In dat geval moet je weer een WML hebben die helder genoeg is om de hele kamer te verlichten en je doel te identificeren en moet je vertrouwen op het silhouet van je hele pistool en niet op 3 zwak verlichte stippen.

Ik geef de voorkeur aan een effen zwarte achterkant met een glasvezelvoorkant voor de meeste situaties waarin ik me zou kunnen bevinden. IMHO bieden ze de beste combinatie van snelheid, nauwkeurigheid en algemeen schietplezier. Ik gebruik toevallig dezelfde SightMeister CFO-vizieren als hierboven vermeld door gebruiker @Grant435 op mijn USP .45. Ze zijn een nieuwer aanbod op de markt, maar een echt fantastisch ontwerp! Een echte aanrader als je op zoek bent naar een effen zwarte achterkant met een glasvezelvoorkant.

Proost!

#8 ·
Ik heb de Meprolights, XS BigDot geprobeerd en nu gebruik ik de originele Trijicon HD Night Sights met oranje stip op al mijn pistolen zonder optiek.

Omdat ik WML's aan al mijn wapens heb toegevoegd, zijn de nachtvizieren niet echt nodig, maar de grote oranje stip is snel op te pakken en te schieten, ik kan ze gebruiken als een red dot optic voor snelle minute-of-man schoten.

Image

#16 ·
Zonder twijfel -
Ik heb ze allemaal geprobeerd, inclusief Novaks (heb nog steeds de hogere Novak CT-vizieren op mijn CT), maar deze zijn gewoonweg beter en hebben een beter vizierbeeld. De voorste paal is 0,115 inch, dus iets dunner dan de Novaks (bedekt mijn doelwit niet zoveel) en de glasvezel van het voorvizier is beter beschermd tegen beschadiging en onbedoeld breken in vergelijking met de Dawson-voorzijde, vanwege de manier waarop het is afgeschermd. De stip is verzonken, dus het heeft een zeer heldere en heldere stip. De verhoudingen zijn gewoonweg geweldig en ze zijn niet overdreven hoog, omdat ze dezelfde hoogte hebben als de standaard vizieren. Een bonus is dat ze opladen met één hand tegen een riem of tafel mogelijk maken vanwege het "richel"-achtige ontwerp aan de voorkant. Ze waren ook gemakkelijk te installeren. Het achtervizier paste meteen en zat strak, maar niet te strak. Het voorvizier was misschien wat krap, maar een paar vegen met een vijl konden het oplossen. Als ze deze voor mijn andere wapens zouden maken, zou ik ze kopen! Een beetje prijzig, maar elke cent waard, naar mijn mening. Veel beter dan elk 3-punts nachtvizier, dat tegenwoordig een beetje ouderwets is en mijn ogen altijd afleidt van de voorste stip, omdat de achterste stippen er altijd te groot uitzien. Ze lijken een nieuw bedrijf te zijn met enkele problemen/vertragingen in de productie, maar het is moeilijk om ze de schuld te geven in deze gekke tijden waarin we niet eens wc-papier en nieuwe auto's kunnen krijgen. :)

#42 ·
Deze handen naar beneden -

Ik heb ze allemaal geprobeerd, inclusief Novaks (heb nog steeds de hogere Novak CT-vizieren op mijn CT), maar deze zijn gewoonweg beter en hebben een beter vizierbeeld. De voorste paal is 0,115" dus iets dunner dan de Novaks (bedekt mijn doelwit niet zoveel) en de glasvezelvizier is beter beschermd tegen schade en onbedoeld breken in vergelijking met de Dawsons voorkant, vanwege de manier waarop het is afgeschermd. De stip is verzonken, dus het heeft een zeer heldere en heldere stip. De verhoudingen zijn gewoonweg geweldig en ze zijn niet overdreven hoog, omdat ze dezelfde hoogte hebben als de standaard vizieren. Een bonus is dat ze het laden met één hand tegen een riem of tafel mogelijk maken vanwege het "richel"-achtige ontwerp aan de voorkant. Ze waren ook gemakkelijk te installeren. Het achtervizier ging er meteen op en zat strak maar niet te strak. Het voorvizier was misschien een beetje krap, maar niets wat een paar vegen met een vijl niet kon oplossen. Als ze deze voor mijn andere wapens zouden maken, zou ik ze kopen! Een beetje prijzig maar elke cent waard IMO. Veel beter dan elk 3-punts nachtvizier, die tegenwoordig een beetje ouderwets zijn en mijn ogen altijd afleiden van de voorste stip omdat de achterste stippen er altijd te groot uitzien. Ze lijken een nieuw bedrijf te zijn met enkele problemen/vertragingen in de productie, maar het is moeilijk om hen de schuld te geven in deze gekke tijden waarin we niet eens toiletpapier en nieuwe auto's kunnen krijgen. :)
Oud draadje, maar ik ben op zoek geweest naar vizieren voor mijn USP en ben op dit bedrijf gestuit. Ze zien er echt goed uit, maar er zijn nergens beoordelingen voor te vinden. Waardeer het inzicht, ik denk dat ik ze ga proberen.

#23 ·
@CajunK - je hebt een aantal geldige punten. Misschien had ik het woord "verouderd" niet moeten gebruiken. Ik heb gewoon het gevoel dat het slechte beeld dat ze bieden, ze minder dan ideaal maakt voor de meeste real-world scenario's die de meeste van ons burgers waarschijnlijk zullen tegenkomen. Het is ook moeilijk om mensen weg te krijgen van wat al zo lang "standaarduitgifte" is voor de wetshandhaving, dus dat snap ik ook. Mensen raken gewend aan hun gewoonten en houden niet van verandering of staan niet open voor nieuwe concepten. Waarschijnlijk dezelfde reden waarom ik mezelf niet kan overhalen om mee te doen aan de RDS-rage. :unsure: In dat opzicht weet ik niet of ik die route ooit zal volgen. Te veel dingen die mis kunnen gaan. Ja, de zeer precieze nauwkeurigheid kan verslavend zijn op de schietbaan als je alle tijd van de wereld hebt om die rode stip te vinden en dingen op een rij te zetten voordat je het schot afvuurt, maar ik ben er niet van overtuigd dat het zo intuïtief zal zijn in een stressvolle situatie op leven en dood. Ik denk dat ik gewoon het risico niet wil nemen, omdat ik nog nooit in zo'n situatie ben geweest, en training kan de stress en adrenaline die lichaam en geest zouden overwinnen nooit volledig simuleren. Ik wil er niet op de harde manier achter komen dat RDS niets voor mij zijn. YMMV, natuurlijk.

#25 ·
Het is ook moeilijk om mensen weg te krijgen van wat al zo lang "standaarduitrusting" is voor rechtshandhaving, dus dat snap ik ook wel.
Ja, zoals mensen die terugrennen naar de 9 mm-bandwagon. 😜 Dat gezegd hebbende, al meer dan 25 jaar zitten nachtvizieren op elk uitgegeven en persoonlijk wapen dat ik heb gedragen.

Mensen raken gewend aan hun gewoonten en houden niet van verandering of staan niet open voor nieuwe concepten. Waarschijnlijk dezelfde reden dat ik mezelf niet kan overhalen om mee te doen aan de RDS-rage. :unsure:
Ik had deze conversatie net met een collega. Ik heb het geprobeerd en ben tot de conclusie gekomen dat de tijd, moeite en munitie die het me zou kosten om een carrière van training te herzien, op dit moment geen prioriteit voor me is. Misschien als mijn ogen slecht genoeg worden en de technologie robuuster wordt. Paul Howe vat dat standpunt mooi samen:

The CSAT Way - Paul geeft zijn mening over red dot sights voor pistolen.

#29 ·
Op mijn huidige drie H&K's heb ik de fabrieksrichtmiddelen. 20+ jaar geleden heb ik Meprolight Night Sights geïnstalleerd op mijn USP357C & P7M8. Ja, ik ben nu Old school & mijn 56e verjaardag is vandaag. Ik wil Night Sights omdat ik elke avond en elke ochtend voordat de zon opkomt naar buiten ga. Daarom gaat mijn Glock 19X met me mee. Ik wil night sights op deze drie HK's hebben. Dit draadje bekijken.
Ik wil nog steeds een SIG P365, alleen al vanwege de Night Sights. Sorry dat ik me niet 100% op Hk concentreer. Kocht deze P2000sk om mijn nieuwe, kleinere draagwapen te zijn.

#30 ·
Er is een andere kant van deze discussie: Veel moderne vervangende vizieren zijn om te beginnen nog steeds een aanzienlijke verbetering ten opzichte van de standaard vizieren, zelfs als het geen nachtvizieren waren. Het komt gewoon zo uit dat de meeste ervan ook tritium vials hebben. Trijicon HD's zijn hier een perfect voorbeeld van.

#35 ·
Ik weet niet zeker of dit voor elke USP geldt, maar mijn HK-fabrieksrichtmiddelen waren af fabriek zo ingesteld dat het midden van het voorvizier op het beoogde doel werd uitgelijnd. De Trijicon HD's zijn zo ingesteld dat ze uitlijnen op de bovenkant van het voorvizier, niet op het midden van het voorvizier. Dit was het geval bij zowel mijn USP's, Expert als Compact.

#36 ·
Ik wil de standaard vizieren van mijn USP9 vervangen en ik was benieuwd wat iedereen gebruikt. Ik hoopte wat foto's te zien van wat je momenteel gebruikt. Ik neig naar een glasvezel voorzijde met zwart gemaakte achterzijde, maar ben benieuwd wat mijn opties zijn.. Ik geloof dat de Novak glasvezel vizieren niet meer worden gemaakt? View attachment 315887
Ik gebruik Dawson Precision groene glasvezel voorzijde en OEM zwart gemaakte achterzijde. De voorkant is hun .110" breedte vizier. Dawson Precision HK USP Glasvezel Voorvizieren Iedereen's ogen pikken verschillende kleuren op, dus ik koos voor groen, maar ik denk dat er verschillende kleuren bij het vizier zitten. Omdat de inkeping van het achtervizier niet erg breed is, koos ik voor een dunne die in de inkeping past voor "gevechts" schieten, dus er is daglicht tussen de inkeping en het voorvizier. Ik geloof dat HK PDA achtervizieren gebruikt op de Expert, de mijne zijn zwart gekarteld als een target 1911,,,,geweldige combinatie en ik ben erg tevreden met de Dawson, ik heb ze op veel pistolen en revolvers die ik gebruik voor competitie.