Als je de moeite neemt om een lamp te monteren, dan lijkt het me dat je een soort nachtvizier nodig hebt. En omdat ik weet dat je naar legitieme nachtelijke trainingen gaat, zul je de waarde van nachtvizieren zien.
Ik ben het daar niet mee eens. Nachtvizieren gloeien alleen genoeg om nuttig te zijn in een pikzwarte of zeer zwak verlichte omgeving waar vrijwel geen licht is, noch voor je, noch boven/achter je. Loop 's nachts zonder licht je tuin in, en zeker, ze zullen gloeien en je een super "tacticool" gevoel geven terwijl je je pistool langzaam omhoog brengt naar die boomstam in het midden van je tuin om de 3 groene stippen op een rij te zien staan. De overgrote meerderheid van ons zijn echter geen nachtelijke operators die nietsvermoedende doelen in het donker besluipen en ze uitschakelen terwijl ze wachtdienst hebben en een plaspauze of sigarettenpauze nemen. Het is ook riskant om te vertrouwen op het uitlijnen van 3 gloeiende stippen in een zeer donkere omgeving zonder voldoende licht om het silhouet van je hele pistool te zien, omdat het mogelijk is om de stippen verkeerd uit te lijnen en de voorste stip links of rechts van de achterste stippen te plaatsen.
In de echte wereld moet je je doel identificeren met een lamp of op zijn minst moet het gebied waar je doel staat voldoende worden verlicht met omgevingslicht om het doel nog steeds te identificeren. Dit geldt zelfs als je toevallig uit een donkere kamer schiet waar je vizieren kunnen gloeien terwijl je naar het verlichte gebied kijkt. In dat scenario heb je de stippen echter niet meer echt nodig, omdat je nu het silhouet van je pistool en vizieren hebt om mee te werken.
@waz0wski heeft de spijker op de kop geslagen. Met een WML heb je ze gewoon niet nodig.
Ze zijn een achterhaald concept en beperken alleen je nauwkeurigheid en snelheid in meer realistische situaties, zoals overdag actieve schietscenario's op scholen, in het winkelcentrum, op het werk, enz. In principe overal in het openbaar overdag. Ze halen ook het plezier weg van het overdag werken op de schietbaan, omdat je meestal te maken hebt met een overdreven brede voorste vizierpaal en 2 achterste stippen die strijden om je focus (hint: je moet je concentreren op dat voorste vizier). Als je 's nachts moet schieten, zal dat waarschijnlijk in je huis zijn tijdens een huisinbraak. In dat geval moet je weer een WML hebben die helder genoeg is om de hele kamer te verlichten en je doel te identificeren en moet je vertrouwen op het silhouet van je hele pistool en niet op 3 zwak verlichte stippen.
Ik geef de voorkeur aan een effen zwarte achterkant met een glasvezelvoorkant voor de meeste situaties waarin ik me zou kunnen bevinden. IMHO bieden ze de beste combinatie van snelheid, nauwkeurigheid en algemeen schietplezier. Ik gebruik toevallig dezelfde SightMeister CFO-vizieren als hierboven vermeld door gebruiker
@Grant435 op mijn USP .45. Ze zijn een nieuwer aanbod op de markt, maar een echt fantastisch ontwerp! Een echte aanrader als je op zoek bent naar een effen zwarte achterkant met een glasvezelvoorkant.
Proost!