HKPRO Forums banner

GOEDE GOD..... De HK 3-punts riem....

1 reading
37K views 27 replies 20 participants last post by  status quo  
#1 ·
WTF?

$&*%#@!!!!!!

Ik ben NOG NOOIT iets tegengekomen dat zo volkomen verneukt is als de HK 3-puntsriem. Ik heb 30 minuten besteed aan het uitzoeken hoe ik het #@$^% ding erop moest zetten, en heb ELKE thread en ELK handleidingfragment gelezen, met cartoonillustraties, tegenstrijdige termen en/of onvolledige foto's van hoe het $%#@ ding erop moet, waardoor ik het bijna ga verliezen.

Van alles wat ik kan afleiden, is het TENMINSTE ontworpen volgens de criteria dat het in de eerste plaats de HEL van het geweer moet krassen, met metaal-op-metaal contact.

Heeft IEMAND COMPLETE foto's beschikbaar om voor ALTIJD in ÉÉN thread te documenteren hoe deze complete catastrofe gemonteerd moet worden? Na beoordeling zal ik besluiten om deze POS ZO VER ALS IK KAN in een vuilcontainer te gooien.

Bedankt-

B.

#5 · (Edited)
De achterkant van de riem heeft een plat stuk verenstaal dat opengaat en over de lus op de A3-kolf glijdt, net zoals deze aan de A2-kolf wordt bevestigd (het zal wat afwerking verwijderen als dat is waar u zich zorgen over maakt). De schuifhaak wordt aangesloten op een slanke of brede voorarm, zoals te zien is in de onderste afbeelding. Zie hieronder:

Image

HTH,

TC

#6 ·
Het probleem dat ik heb met de riem op een A3-kolf is dat hij steeds voor mijn gezicht blijft lusvormen als ik op het doel afkom. Wanneer ik mijn vizieren verwacht te zien, zie ik alleen mijn riem. De enige oplossing die ik heb gevonden, is om de riem zo strak mogelijk te houden om hem naar beneden te trekken, maar dan wordt de riem oncomfortabel om te gebruiken. Ik heb een Blackhawk-riem gebruikt die niet voor mijn gezicht lussen maakt, maar het is veel moeilijker om de riem te wisselen tussen een vaste kolf en een A3-kolf, omdat deze geen clip heeft.

#7 ·
Ik heb besloten om het ding in een tas te bewaren voor het nageslacht en heb een gewatteerde Vickers-opstelling besteld. Toen ik zag hoe het metaal zou krassen, was dat genoeg voor mij. Ik wou nog steeds dat iemand ÉÉN foto zou leveren van de hele gemonteerde riem.

#8 ·
De 3-puntsriem is goed voor één ding: het voltooien van een NIB 91 (met fabrieksaccessoires). De instructies zijn zo helder als modder.

#12 ·
Er is een driedelige serie G36 instructievideo's op YouTube die de 3-puntsriem bevatten. Een snelle zoekopdracht naar "g36 instruction video" daar leverde ze op. Ik heb ze echter al een paar jaar niet meer bekeken, dus ik kan me niet herinneren hoe verhelderend ze waren over de mysteries van dat specifieke stuk uitrusting.

#13 ·
De HKPRO MP5-klasse heeft eigenlijk een sectie die gewijd is aan het correct gebruiken van de 3-punts sling. Het is NIET het meest intuĂŻtieve wat er is. Maar correct gebruikt, werkt het verbazingwekkend goed.

#14 · (Edited)
Ja, die metalen dubbele lus zal de afwerking zeker beschadigen als deze in combinatie met de magazijnbeugelriemclip wordt gebruikt. Nogmaals, de MP5 is niet ontworpen met burgers (of om jarenlang in een kluis te bewaren) in gedachten! Gebruik de R3/3 niet als je je MP5 of kloon in perfecte staat wilt houden. Anders schiet je gewoon met het wapen en geniet je ervan.
Trouwens, ik geloof dat die foto op pagina één de verkeerde positie van de dubbele lus laat zien, hoewel niet op een MP5 magazijnbeugelriemclip! Voor zover ik weet, is het de dwarsbalk van de dubbele lus die moet passen op de magazijnbeugel (of in het geval van de foto de handbescherming) clip.

#16 ·
Trouwens, ik denk dat die foto op pagina één de verkeerde positionering van de dubbele lus laat zien, hoewel niet op een MP5-magazijnbevestiging! Voor zover ik weet, is het de dwarsbalk van de dubbele lus die moet passen op de magazijnbevestiging (of in het geval van de foto de handbescherming) clip.
Deze foto?

Image

Dit was me nog nooit opgevallen, maar het zou logisch zijn omdat de dwarsbalk in een hoek staat en niet recht oversteekt. Bedankt dat je dit hebt opgemerkt.

Groeten,

TC

#15 · (Edited)
Ik zal de video's bekijken, bedankt, maar ik heb een andere Vickers-sling besteld voor de momenten dat ik hem misschien meeneem naar de schietbaan en de afwerking niet afschraap en hem voor verzameldoeleinden bewaar. Het zou fijn zijn als iemand een kopie zou maken met polymeeronderdelen om gewoon mee te spelen.

#19 ·
Ik zal de video's bekijken, bedankt, maar ik heb nog een Vickers-sling besteld voor de momenten dat ik hem misschien meeneem naar de schietbaan en de afwerking niet afschraap en hem voor verzameldoeleinden bewaar. Het zou fijn zijn als iemand een kopie zou maken met polymeer SARS-ware om mee te rotzooien.
FWIW, ik heb gespeeld met het gebruik van de Vickers-sling met een CAR-adapter op mijn 93a3. Het is dus de meest praktische opstelling die ik tot nu toe heb gevonden voor een A3-variant van de 9x-serie. En ik sluit me aan bij de gevoelens van PSG1 over de ware rol van de 3-punts sling... netjes opgeborgen voor verzamelwaarde.

#23 · (Edited)
#24 ·
Deze videoserie van Brownells/PoliceStore.com is erg handig bij het uitleggen van de verschillen tussen de verschillende soorten draagriemen.
Heeft u een link? Ik heb geprobeerd te zoeken op hun websites, maar kon niets vinden. Open source zoekopdrachten leverden ook niets op.